Citat:
Ursprungligen postat av Skiftnyckel
Förvisso inte men jag tror inte att man i den åldern kan missta en tjej som är 3 år äldre för att vara 4 år yngre och gå i lillebrorsans klass (vilket gör en skillnad på 7 år.) jag tror inte Lindeborg hängde med 10-åringar när hon själv var 17

...eller???
Själv tyckte jag att ÅL var ganska het när man var 13-14 och hon 18-19 men jag vet ingenting mer om hennes barn- eller ungdom, men mycket tragiskt försigår bakom hemmets stängda dörrar i många familjer....tyvärr.
Du har en poäng där angående åldersdifferensen...
Och visst kan mycken skit pågå inom hemmets fyra väggar, väl dolt för utomstående - och tragik finns inte endast i arbetarhem...
Jag minns att jag också tyckte Linderborg såg bra ut första gången jag såg henne (aldrig träffat henne, enbart sett henne i media), men att hon väl inte längre är lika snygg. Dock - snygg eller ej - så är hon ett pucko på det politiska området.
Jag undrar om hon och andra kommunister någonsin tänker på hur alla de som flytt från kommunistiskt förtryck känner sig när de hör relativiseringarna och rent av historieförfalskningen kring kommunisternas oerhörda förbrytelser (t.o.m. Tredje riket hamnar i lä vad gäller massmördandet). Fast flyktingarna från gamla östblocket, Kina m.fl. kommunistdiktaturer har ju aldrig smällt lika högt som kommunistiska chilenare eller röda PKK-kurder - rödvinet fick en fadd bismak och feststämningen försvann när de började berätta om hur det verkligen såg ut i bonde- och arbetarparadisen under den röda stjärnan. Fast som vi alla vet är ju Gulag, den röda terrorn, mentalsjukhusen, the killing fields och Kulturrevolutionen enbart lögner fabricerade av CIA...