2013-08-22, 12:36
Medlem
cjvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svart-rullstol
Skäms på dig men det är aldrig försent att börja igen! Dock råder jag dig till att inte få storhetsvansinne som en polare som tagit upp spelandet ordentligt igen ... Han pungade ut 3500 för typ 8 kort bara för att ha i en legacylek

Polaren pungade just ut 6400:- för fyra bazaar of Baghdad, och mitt senaste köp var 4 Mishras Workshop och en Library of Alexandria för 9k. Magic är dyrt, men det är det värt.
Citera
2013-08-22, 18:29
Medlem
Gamblors avatar
Vad är det som avgör vilka kort som är banned i de olika formaten?
Citera
2013-08-22, 18:42
Medlem
cjvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamblor
Vad är det som avgör vilka kort som är banned i de olika formaten?

DCI. Dom släpper uppdateringar av banlistan 4 gånger om året (tror jag, det har varierat över tid).

Du hittar listorna för respektive format här: https://www.wizards.com/magic/magazi...sources/banned

på dailymtg.com så brukar dom släppa förklarande artiklar när dom väljer att banna något i något format.
Citera
2013-08-23, 19:50
Medlem
svart-rullstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cjva
Polaren pungade just ut 6400:- för fyra bazaar of Baghdad, och mitt senaste köp var 4 Mishras Workshop och en Library of Alexandria för 9k. Magic är dyrt, men det är det värt.

Sant, sant. Dock tycker jag det blir lite segt då vissa sitter på überkort och man bara kör casual, vilket jag oftast gör.

Citat:
DCI. Dom släpper uppdateringar av banlistan 4 gånger om året (tror jag, det har varierat över tid).

Du hittar listorna för respektive format här: https://www.wizards.com/magic/magazi...sources/banned

på dailymtg.com så brukar dom släppa förklarande artiklar när dom väljer att banna något i något format.

Uppdateras den inte för vare ny edition som kommer ut? Eller är jag ute och cyklar i blåbärsskogen nu? Blev lite ledsen i ögat när jag insåg att jag inte fick ha min kära Worldfire i min EDH-lek f.ö. dumma banningsmänniskor.
Citera
2013-08-23, 22:24
Medlem
cjvas avatar
jojo, självklart är det inte roligt för någon inblandad ifall man inte spelar mot folk som har lekar på ungefär samma nivå (därför jag aldrig spelar casual).

Tror det är vid varje ny expansion ja.
Citera
2013-08-24, 16:35
Medlem
svart-rullstols avatar
Jag och mina polare har hyfsat likvärdiga lekar ändå så det brukar bli jämna matcher, men ibland möter man någon lustig jävel som plockat in t.e.x. Emrakul i sin lek ... Har inte heller så mycket annat val än att köra casual då det inte är så mycket events och sådant runt omkring där jag bor.
Citera
2013-08-24, 16:42
Medlem
cjvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svart-rullstol
Jag och mina polare har hyfsat likvärdiga lekar ändå så det brukar bli jämna matcher, men ibland möter man någon lustig jävel som plockat in t.e.x. Emrakul i sin lek ... Har inte heller så mycket annat val än att köra casual då det inte är så mycket events och sådant runt omkring där jag bor.

har du prövat att spela på mtgo? Rätt soft ifall man vill spela turneringsmagi, men inte har några turneringar i närheten av sig själv.

http://www.wizards.com/Magic/Digital...whatshappening
Citera
2013-08-24, 20:40
Medlem
svart-rullstols avatar
Nej, har aldrig testat det. Kanske ska göra det då
Citera
2013-08-26, 11:07
Medlem
Citat:
har du prövat att spela på mtgo? Rätt soft ifall man vill spela turneringsmagi, men inte har några turneringar i närheten av sig själv.

http://www.wizards.com/Magic/Digital...whatshappening

Får man några startkort i mtgo? Eller kommer jag behöva lägga lika mycket pengar där som jag har gjort på min standard-lek?
Citera
2013-08-26, 13:05
Medlem
cjvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hpdJOLT
Får man några startkort i mtgo? Eller kommer jag behöva lägga lika mycket pengar där som jag har gjort på min standard-lek?

Du får lite "planeswalker kort" som du kan spela med mot andra personer som har den typen av kort. Det är ett sätt för nybörjare att kunna testa mtgo gissar jag.

Ska du spela standard på mtgo så kommer det kosta lika mkt som att spela standard offline. Online så är mitt favoritformat "pauper". Ett format där du bara spelar med kort tryckta som common online. Där kostar dom dyraste lekarna runt 100 dollar. Drafterna går på runt 12-14 dollar också.
Citera
2013-08-26, 15:50
Medlem
Okej, spelar ju mest turneringar i standard samt modern så det känns ju tyvärr lite för avlägset för mig att börja lira mtgo... speciellt om man måste investera "nya" pengar i spelet.
Citera
2013-08-26, 17:45
Medlem
svart-rullstols avatar
Har kört några gratismatcher nu, dock har jag aldrig fått spelat klart en enda då min motståndare avbryter matchen på ett eller annat sätt ... Är inte sådär jätteövertygad ännu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in