2013-08-27, 07:10
Medlem
cjvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hpdJOLT
Okej, spelar ju mest turneringar i standard samt modern så det känns ju tyvärr lite för avlägset för mig att börja lira mtgo... speciellt om man måste investera "nya" pengar i spelet.

Måste man ju ändå ifall man spelar standard då det formatet roterar varje år. Personligen gjorde jag dock som så att jag sålde av delar av min afk-samling för att kunna investera i mtgo.
Citera
2013-08-28, 14:24
Medlem
svart-rullstols avatar
Jag måste säga att känslan är ju helt annan när man sitter och spelar med fysiska kort än med virtuella. Skulle aldrig lägga ned mer pengar på digitala kort än på de fysiska. Men det är väl som med skivor och film, vissa nöjer sig med att endast ha en digital kopia medans andra hellre har dem i fysiskt format.
Citera
2013-08-28, 14:44
Medlem
cjvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svart-rullstol
Jag måste säga att känslan är ju helt annan när man sitter och spelar med fysiska kort än med virtuella. Skulle aldrig lägga ned mer pengar på digitala kort än på de fysiska. Men det är väl som med skivor och film, vissa nöjer sig med att endast ha en digital kopia medans andra hellre har dem i fysiskt format.

Så är det garanterat, och jag håller väl med till viss del. De kort jag äger i fysiskt format betingar ju ett betydligt högre emotionellt värde. Dock så gillar jag att man slipper hjälpa folk att hålla koll på regler och att man slipper blanda i evigheter online. Plus det faktum att det finns alltid något att spela på tider som passar en själv, till skillnad från afk där man måste passa specifika tider för att kunna vrida kort.
Citera
2013-08-28, 18:51
Medlem
svart-rullstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cjva
Så är det garanterat, och jag håller väl med till viss del. De kort jag äger i fysiskt format betingar ju ett betydligt högre emotionellt värde. Dock så gillar jag att man slipper hjälpa folk att hålla koll på regler och att man slipper blanda i evigheter online. Plus det faktum att det finns alltid något att spela på tider som passar en själv, till skillnad från afk där man måste passa specifika tider för att kunna vrida kort.

Min 'spelgrupp' har ganska så bra koll på regler måste jag säga, även om det uppstår situationer ibland som inte ens de med 10 år på nacken kan bena ut utan hjälp. Men visst är det nice att kunna spela när det passar, det är det ju.
Citera
2013-08-28, 19:07
Medlem
cjvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svart-rullstol
Min 'spelgrupp' har ganska så bra koll på regler måste jag säga, även om det uppstår situationer ibland som inte ens de med 10 år på nacken kan bena ut utan hjälp. Men visst är det nice att kunna spela när det passar, det är det ju.

Du anar inte hur många man stöter på som inte kan reglerna även om (kanske särskilt om) dom har 10+ år på nacken. Det har ju varit några regelrevisioner under denna perioden. Men visst, jag förstår din poäng (dessutom så brukar man ju kunna hitta svar på internet. Antingen på svenskamagic.com, med en googlesökning eller på irc-kanalen #mtgrules på efnet)
Citera
2013-08-28, 19:21
Medlem
svart-rullstols avatar
Citat:
Du anar inte hur många man stöter på som inte kan reglerna även om (kanske särskilt om) dom har 10+ år på nacken. Det har ju varit några regelrevisioner under denna perioden. Men visst, jag förstår din poäng (dessutom så brukar man ju kunna hitta svar på internet. Antingen på svenskamagic.com, med en googlesökning eller på irc-kanalen #mtgrules på efnet)

De gamla rävarna jag kört med har varit bra uppdaterade tycker jag. Men det beror väl lite på hur pass inne man är i det och vill ta åt sig av nya regler och förändringar också. Google is your friend väldigt sällan man inte fått svar på det man undrar om, och då har man oftast ställt frågan fel.
Citera
2013-08-28, 20:08
Medlem
Gamblors avatar
Citat:
DCI. Dom släpper uppdateringar av banlistan 4 gånger om året (tror jag, det har varierat över tid).

Du hittar listorna för respektive format här: https://www.wizards.com/magic/magazi...sources/banned

på dailymtg.com så brukar dom släppa förklarande artiklar när dom väljer att banna något i något format.

Tackar tackar! Jag får luska runt lite och se om jag blir klokare.
Citera
2013-08-29, 11:24
Medlem
Tycker om alla kortspel liknande MTG, svårt att hitta folk som spelar och vill spendera pengar på att köpa lekar och kort dock. Själv var man dum och slängde sin samling då man nog kunnat sålt dom för iaf 500kr. Men nu har man fått upp suget igen och då blir det digitalt man spelar. Då man alltid kan hitta ett game den vägen, och man lär sig hur man ska spela på riktigt. Alla faser går fort osv.

Men man saknar ändå att ha sina egna lekar, känslan att hålla i korten. Lättare att bygga lekarna.

Min absolut favorit var Grön-Svart lek med "dredge" med lite extra kort. Lirade mycket i gymnasiet.
Citera
2013-08-29, 13:06
Medlem
svart-rullstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orangerazzz
Tycker om alla kortspel liknande MTG, svårt att hitta folk som spelar och vill spendera pengar på att köpa lekar och kort dock. Själv var man dum och slängde sin samling då man nog kunnat sålt dom för iaf 500kr. Men nu har man fått upp suget igen och då blir det digitalt man spelar. Då man alltid kan hitta ett game den vägen, och man lär sig hur man ska spela på riktigt. Alla faser går fort osv.

Men man saknar ändå att ha sina egna lekar, känslan att hålla i korten. Lättare att bygga lekarna.

Min absolut favorit var Grön-Svart lek med "dredge" med lite extra kort. Lirade mycket i gymnasiet.

ursäkta mig, men hur fan kan man kasta kort i papperskorgen?? Du som spelare och insatt i spelet borde ju ha insett kortens värde och iaf sålt dem vidare så att någon annan fått nytta av dem istället...
Citera
2013-08-30, 00:37
Medlem
svart-rullstols avatar
Jag måste bara klaga av mig lite, såg ett blåbär som försökte kränga Battleground Geist med ett utropspris på 14:- på tradera. Seriöst ... hoppas ingen går på det då det kortet är värt max 2 spänn.
Citera
2013-08-31, 14:18
Medlem
Fan, MTG var inte igår :P

plockar fram mina gamla kort nån gång vartannat år eller så.
Citera
2013-09-05, 19:44
Medlem
Börjar folk bli taggade inför Magic – Theros prerelease 21-22 sept ?
Det blir min första turnering. Är lite nervös att jag ska vara besvär med att jag inte förstår hela spelet än. Men ah grattis till en gratis seger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in