2014-03-20, 19:00
Medlem
Pastellfisks avatar
Någon som har åsikter kring Jace vs. Vraska? Har själv inte köpt den men tycker lekarna ser ganska roliga ut, i synnerhet mot varandra vilket är hela syftet. Man kan inte gärna förvänta sig två eventlekar.

Jag är framför allt förtjust i Jace's lek, särskilt som den påminner lite om den i Duels 2014 och den spöar ta mig jävlar allt. Lite synd att man tagit RtR Jace och inte M14 då jag anser honom tyngre. Men Architect of Thoughts passar kanske bättre in i helheten.

Får se om det blir ett köp framöver, bara korten är värda det nätta priset så man går inte back direkt.
Citera
2014-03-22, 00:35
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svart-rullstol
Jo, det blir nog bra. Gillar också full art-kort så större bilder motsätter jag mig inte alls
Det enda som är störande är den svarta kanten och den osymmetriska botten av korten. Nu ser ju alla kort ut att vara x/svarta istället för färgen x. Vissa har klagat på fonten också och jag håller med till viss del. Titta bara på "f":et på wallen.
Citera
2014-03-28, 09:49
Medlem
Pastellfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonFanderblad
Det enda som är störande är den svarta kanten och den osymmetriska botten av korten. Nu ser ju alla kort ut att vara x/svarta istället för färgen x.

Mjo..Fast alla som spelat vet ju att man, när man sitter med korten på hand, i stort enbart ser toppen och ena sidan av kortet. När kortet sedan väl är spelat så är det tillräckligt med färg i övrigt för att man inte ska bli förvirrad direkt.

Kan dock delvis hålla med om teckensnittet som kanske inte var optimalt, men det är nog mer en vanesak. Som jag skrev tidigare så tycker jag korten känns fräschare på så här vis men men..
Citera
2014-04-09, 03:39
Medlem
PsycholicRaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastellfisk
Någon som har åsikter kring Jace vs. Vraska? Har själv inte köpt den men tycker lekarna ser ganska roliga ut, i synnerhet mot varandra vilket är hela syftet. Man kan inte gärna förvänta sig två eventlekar.

Jag är framför allt förtjust i Jace's lek, särskilt som den påminner lite om den i Duels 2014 och den spöar ta mig jävlar allt. Lite synd att man tagit RtR Jace och inte M14 då jag anser honom tyngre. Men Architect of Thoughts passar kanske bättre in i helheten.

Får se om det blir ett köp framöver, bara korten är värda det nätta priset så man går inte back direkt.
Blev inte överdrivet imponerad av dessa lekar, däremot är jag ganska sugen på det kommande modern event-decket. Det ska vara lite dyrare för att kunna proppa in mer high-value kort så att leken är duglig att rätt ur boxen ta med på exempelvis en modern FNM. Det är inte så många kort som visats ännu, men det verkar vara en B/W tokenlek och jag gillar att spela lekar med lite aggro i så jag kommer nog känna mig nöjd med den!
Citera
2014-04-09, 05:59
Medlem
Pastellfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsycholicRave
Blev inte överdrivet imponerad av dessa lekar, däremot är jag ganska sugen på det kommande modern event-decket. Det ska vara lite dyrare för att kunna proppa in mer high-value kort så att leken är duglig att rätt ur boxen ta med på exempelvis en modern FNM. Det är inte så många kort som visats ännu, men det verkar vara en B/W tokenlek och jag gillar att spela lekar med lite aggro i så jag kommer nog känna mig nöjd med den!

Som sagt, duel decks är inte berömda för att vara feta utan framför allt för att spelas mot varandra. En van spelare köper dem mest för att få några billiga rares.

Jag har inte sett så mycket mer än bilden på förpackningen som Wizards släppte igår(?) när det gäller det nya eventdecket. Har du möjligen någon länk till mer info kring det lilla du vet?
Citera
2014-04-09, 14:08
Medlem
PsycholicRaves avatar
Citat:
Som sagt, duel decks är inte berömda för att vara feta utan framför allt för att spelas mot varandra. En van spelare köper dem mest för att få några billiga rares.

Jag har inte sett så mycket mer än bilden på förpackningen som Wizards släppte igår(?) när det gäller det nya eventdecket. Har du möjligen någon länk till mer info kring det lilla du vet?
Det man vet om den är det som står här: http://www.magicspoiler.com/modern-event-deck-spoiler/ Det som framgår är 4 bekräftade kort samt vilken färgkombination det är (svart/vit). Utöver det visste man redan innan att den skulle innehålla dubbelsidiga tokens, något som fick folk att gissa på B/W tokens innan den senaste informationen med bekräftade kort släppts. Fortfarande mycket kvar att visa av leken dock, många hoppas t.ex. på Bitterblossom eller marsh flats, något jag instämmer i!
Citera
2014-04-09, 19:09
Medlem
Pastellfisks avatar
Citat:
Det man vet om den är det som står här: http://www.magicspoiler.com/modern-event-deck-spoiler/

Utifrån de korten så verkar det bli en huvudsakligt vit lek med svart splash. Annars känns det konstigt att ha med Elspeth, som är så vit att det bländar. Fast det är klart, säker kan man aldrig vara. Vad som dock är tydligt är att leken kommer kosta vansinnigt mycket. Lär landa på mellan 7-800 här i Sverige vilket är saftigt. Nog för att det lär vara gott om fina kort men jag köper hellre två (eller tre) ordinarie event-lekar för samma pengar..

Edit: Såg nu att en del kommentarer hävdar att det bra är fake. Finns det någon officiell källa på detta? Om det inte är sant skulle det förklara varför jag inte sett det på Wizards officiella sida.

Edit 2: Nu känner jag mig dum. http://www.wizards.com/magic/magazin...ly/arcana/1404
Senast redigerad av Pastellfisk 2014-04-09 kl. 19:17.
Citera
2014-04-09, 19:22
Medlem
PsycholicRaves avatar
Citat:
Utifrån de korten så verkar det bli en huvudsakligt vit lek med svart splash. Annars känns det konstigt att ha med Elspeth, som är så vit att det bländar. Fast det är klart, säker kan man aldrig vara. Vad som dock är tydligt är att leken kommer kosta vansinnigt mycket. Lär landa på mellan 7-800 här i Sverige vilket är saftigt. Nog för att det lär vara gott om fina kort men jag köper hellre två (eller tre) ordinarie event-lekar för samma pengar..

Edit: Såg nu att en del kommentarer hävdar att det bra är fake. Finns det någon officiell källa på detta? Om det inte är sant skulle det förklara varför jag inte sett det på Wizards officiella sida.

Edit 2: Nu känner jag mig dum. http://www.wizards.com/magic/magazin...ly/arcana/1404
Precis som du infogat i din andra länk så är leken i sig inte fake, däremot påstås det i kommentarerna att det bara är en prototyp man ser i bilden, så det är inte 100% säkert att just de korten kommer att vara med i leken då de kanske ändras innan produkten är färdig. Bortsett från att Elspeth kostar dubbelvit så gör hon dock inget som särskilt riktar sig till enbart vitt, så nog kan det vara mer än bara en svart splash. Honor of the pure fungerar däremot sämre med svarta kort, så där ställer jag mig lite tveksam till hur det kommer att fungera. Då kan man ju hellre slänga in en Spear of Heliod från theros och kanske ett par glorious anthem, även om de kostar en extra mana
Citera
2014-04-09, 19:30
Medlem
Pastellfisks avatar
Citat:
Bortsett från att Elspeth kostar dubbelvit så gör hon dock inget som särskilt riktar sig till enbart vitt, så nog kan det vara mer än bara en svart splash.

Jag tänkte mest på hur Wizards brukar tematisera och känner att de hellre skulle slängt in något annat än Elspeth om det varit ens i närheten av 50/50 vad gäller färger. Självfallet kan de frångå mönstret men det lär visa sig. För min del lär det inte bli något köp i vilket fall då varken svart eller vitt går hem hos mig.

Jag tycker ändå att priset är i överkant, trots att man får med sleeves och så vidare. Skulle hellre sett ett lägre pris utan massa extra krimskrams som man redan har liggande i drivor, särskilt om man spelat ett tag. För något säger mig att det inte lär vara så många nybörjare som köper en lek för 800 som första köp. Då vore det bättre att slänga med lullull i introlekarna man kränger..
Citera
2014-04-09, 21:49
Medlem
PsycholicRaves avatar
Citat:
Jag tänkte mest på hur Wizards brukar tematisera och känner att de hellre skulle slängt in något annat än Elspeth om det varit ens i närheten av 50/50 vad gäller färger. Självfallet kan de frångå mönstret men det lär visa sig. För min del lär det inte bli något köp i vilket fall då varken svart eller vitt går hem hos mig.

Jag tycker ändå att priset är i överkant, trots att man får med sleeves och så vidare. Skulle hellre sett ett lägre pris utan massa extra krimskrams som man redan har liggande i drivor, särskilt om man spelat ett tag. För något säger mig att det inte lär vara så många nybörjare som köper en lek för 800 som första köp. Då vore det bättre att slänga med lullull i introlekarna man kränger..
Jag tror dock inte att den riktar sig fullt mot nybörjare, utan mot nybörjare inom just formatet modern. Tanken, som jag fattat det, är att den ska vara konkurrenskraftig i turneringar (om än inte världsmästerskap och sådant såklart) rakt ur lådan, och då måste leken innehålla dyrare kort. Det medför att priset höjs, men utan ett högt pris hade man inte heller kunnat lägga i vad som helst och då hade nivån genast sjunkit till de mer eller mindre värdelösa normala standard-precons. Har själv funderat på att ge mig in lite i modern, och då känns det schysst att kunna börja med en helt färdig lek för 700 spänn och slippa köpa 60 kort löst från ett flertal personer runt om i landet, och kanske punga ut 1500-2000 för en variant av de lekar som går bra i formatet
Citera
2014-04-13, 20:27
Medlem
Chiropandras avatar
Jag är intresserad av att börja spela och istället för att starta en ny tråd ställer jag frågan här.

Hur ser en lek som är bra för nybörjare ut och i vilken prisklass ligger en sådan i? Utöver detta, var kan man spela?
Citera
2014-04-14, 14:36
Medlem
PsycholicRaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chiropandra
Jag är intresserad av att börja spela och istället för att starta en ny tråd ställer jag frågan här.

Hur ser en lek som är bra för nybörjare ut och i vilken prisklass ligger en sådan i? Utöver detta, var kan man spela?
Det enklaste för en nybörjare är att köpa en färdigbyggd lek, vilket det finns flera olika av i varje nytt set av kort som släpps. En lek brukar kosta runt hundralappen om jag inte minns fel. Dessa är de absolut senaste lekarna som finns till salu: http://www.wizards.com/magic/magazin...ly/arcana/1418 De säljs normalt på de ställen där du kan köpa boosterpacks, och de finns nog på t.ex. webhallen.com med

Du kan ju så klart spela med dina kompisar hemma på köksbordet, sen arrangeras det i de flesta större städer så kallat FNM (Friday night magic) där du kan turnera och träffa andra att spela med. En butikskedja som exempelvis arrangerar sådant är Playoteket. Jag rekommenderar dig att besöka www.svenskamagic.com, där kan du med största sannolikhet hitta information om var man kan spela magic i just din stad
Senast redigerad av PsycholicRave 2014-04-14 kl. 14:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in