Flashback bygger pepparkakshus!
2007-08-04, 23:13
Medlem
Dronjaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
För några år sedan hade jag som fix idé att jag köpte MTG-kort och boosterpacks när jag var bakfull på stan. Kom mig dock aldrig för att spela eftersom jag alltid var så bakfylletrött när jag kom hem. Så nu har jag hundratals MTG-kort i mint condition liggandes på vinden.

Hehe coolt. Kanske är rariteter nu då? Iaf om dom det är från 'Alpha' utgåvan.
Citera
2007-08-04, 23:31
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dronjak
Hehe coolt. Kanske är rariteter nu då? Iaf om dom det är från 'Alpha' utgåvan.

Hur ser man det? Står ju bara "(C)1995 Wizards of the coast Inc. All rights reserved" på dem....
Citera
2007-08-04, 23:33
Medlem
Dronjaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Hur ser man det? Står ju bara "(C)1995 Wizards of the coast Inc. All rights reserved" på dem....

Sök på namnet på kortet här, så få du reda på vilken utgåva det är.

http://ww2.wizards.com/gatherer/
Citera
2007-08-04, 23:38
Medlem
Höjas avatar
Spelade på mellanstadiet, körde en svart röd lek.

Svarta kort för att kriga och få den andra att slänga kort, röda för att kunna bolta ut hans krigare så han inte kunde attackera.

Fungerade rätt bra, var jävligt uthållig, och tillslut hade man mana nog för att döda med fireball (=
Citera
2007-08-04, 23:44
Medlem
Remslems avatar
Jodå, jag spelade det för en herrans massa år sen.

De bästa korten jag hade var

http://www.rkpost.net/avatar_fury.jpg
och
http://smfcorp.free.fr/Cartes/37/23164.jpg

Citera
2007-08-04, 23:44
Medlem
MonkeyWizs avatar
Jodå, spelade rödgrön röra när spelet var nytt.
Slutade spela när ett enstaka kort kunde kosta 500kr. Tog lite tjusningen ur spelet. Hur ska man kunna samla på sig en 'bra' spel-lek när de tar bort kort, lägger till kort och skapar nya serier som de sen förbjuder i turneringar?
Skitstövlar!
Citera
2007-08-04, 23:47
Medlem
Giffoxs avatar
Jag har spelat en gång.. Praoade för en jävla massa år sen på ett fik/bowlinghall med väldigt lite att göra. En dag tyckte föreståndaren att jag skulle spela magic med en av hans vänner. Åh herre min jävel.. definitionen av en nördjävel som lever bland orcer och alver. Blek, fet, svettig (han luktade svett), hade nån gammal urtvättad tröja med nåt obskyrt band på och sa jag att han LUKTADE SVETT FRÅN 2 meters håll?! Så vi satt och spelade och även om det verkade lite småkul så.. näe.
Citera
2007-08-04, 23:51
Medlem
Dronjaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonkeyWiz
Jodå, spelade rödgrön röra när spelet var nytt.
Slutade spela när ett enstaka kort kunde kosta 500kr. Tog lite tjusningen ur spelet. Hur ska man kunna samla på sig en 'bra' spel-lek när de tar bort kort, lägger till kort och skapar nya serier som de sen förbjuder i turneringar?
Skitstövlar!

Tror reglerna är att dom kör med dom 5 senaste utgåvorna eller något, om jag inte minns fel.
Citera
2007-08-05, 01:39
Medlem
troubadixs avatar
började lira doomtrooper i i lågstadiet med polarna för att i mellanstadiet gå över till magic.

Har 1200 kort synd att man inte känner någon som lirar bara.

Har 2 lekar jag körde med, en vit med mycket flyings och healing, samt en röd med massor av mana, urzas och firebolts, lightningbolts och fan vet allt vad det heter. Efter ett par rundor när man fått upp alla 3 urzas och några lands kunde man lätt döda motståndaren.
Citera
2007-08-05, 02:08
Medlem
rdjs avatar
Prövade Doomtropper en snabbis för massvis av år sedan men gick snabbt över till Magic. Körde mest med en blå lek. Har dock inte direkt rört Magic sedan dess med undantag när jag och ett par polare köpte varsin färdiggjord lek (60 kort typ) och spelade ett par matcher mot varandra för att uppleva nostalgin.
Citera
2007-08-05, 02:53
Medlem
GILikeYourPantss avatar
Åh vilka minnen! Tiden då man satt på fritidsgården och lirade magicdrafts (visst hette det så? man fick ett antal boosters och skulle bygga en lek.) Vi hade tillochmed en förening så då blev det lite billigare. Jag lirade när Apocalypse och Invasion var nya. Hade massor av olika lekar, bytte färgkombination varannan vecka. Vore kul att lira lite igen, men nu fattar man inte vad de nya korten gör :[
Citera
2007-08-05, 22:34
Medlem
liberty_capss avatar
Hade en fet bunt av kort men alla blev stulna, jag vet inte av vem. Det måste varit någon polare som jag hade tagit hem. Men ingen mening att gråta över spilld mjök ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in