2012-10-20, 21:23
Medlem
blidicsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vike22
Är denna serien lik Entourage? Eller är jag helt ute och cyklar?
Tyckte nämligen om den serien fruktansvärt mycket och försöker hitta något liknande..
Mja, Californication är ju lite mer djupare och mer likt ett riktigt liv. Mycket mer feelings i detta
Citera
2012-10-29, 14:15
Medlem
EddieGeins avatar
Har en jävla tendens att fastna för tv-serier. När jag hittar något bra brukar jag snöa in mig och röja igenom säsongerna på typ en vecka. Jag kände inte av något dippande i Californication, liksom Entourage.
Jag läste att Hank Moody är baserat på Bukowskis alter ego, Henry Chinaski, är det livstilen eller personligheten då?
Citera
2012-11-18, 13:41
Medlem
EddieGeins avatar
Är det något som vet hur många säsonger det planeras att göra? Blir säsong 6 den sista?
Citera
2012-11-18, 14:36
Medlem
mlllxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieGein
Är det något som vet hur många säsonger det planeras att göra? Blir säsong 6 den sista?

De bestämmer nog sig inte fören de ser sina ratings i januari.
Säsong 5 verkar ha fått någorlunda bra betyg så en säsong 7 är väl inte helt omöjligt om de lyckas få skådespelare och författare med sig
Citera
2012-11-18, 20:40
Medlem
Barbus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieGein
Har en jävla tendens att fastna för tv-serier. När jag hittar något bra brukar jag snöa in mig och röja igenom säsongerna på typ en vecka. Jag kände inte av något dippande i Californication, liksom Entourage.
Jag läste att Hank Moody är baserat på Bukowskis alter ego, Henry Chinaski, är det livstilen eller personligheten då?

Jag är normalt inte den som klagar på att serier blir sämre bara för att de gått ett tag, men jag tyckte ändå att Californications senaste säsong var en klass sämre än de tidigare.

Tycker att serien lever så mycket på att vara edgy och sexuell, men i senaste säsongen blev det bara för mycket. Karaktärerna var så brutalt tråkiga och enspåriga, då menar jag rapparen och hans flickvän. Jämför de två karaktärerna med rockmogulen Lou Ashby i säsongen innan.

Dessutom tycker jag inte Marsy och Runkle var lika intressanta heller. Saknades djup tyckte jag, var bara liksom massa kändislull och omotiverade absurditeter för att locka tittare.
Citera
2012-12-06, 17:57
Medlem
chillarmests avatar
Har sett serien i sträck nu, med avbrott för mat och jobb, och är nu på säsong 4 (mitten).

Men har lite frågor bara som kanske bara är små bagateller.

Mellan säsong tre och fyra så sitter Hank i häktet, men hur länge? Han säger att en massa har hänt under en "weekend", men så kort tid kan han ju inte suttit.

Senare så ska han köpa en gitarr till (dryga) dottern. Men har inga pengar. Får han inte pengar av att ha skrivit Slag & knull?

Vart boken om Ashby publicerad? Det borde ju inbringa lite pengar.
Citera
2013-01-06, 10:52
Bannlyst
Säsong 6 ikväll?
Citera
2013-01-06, 11:33
Medlem
ikaros2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shawtayee
Säsong 6 ikväll?
Premiär 13 januari
Citera
2013-01-06, 13:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ikaros2008
Premiär 13 januari
Bajs också, hade för mig det skulle vara idag ju
Citera
2013-01-07, 00:52
Medlem
Vad tror ni om säsong 6? Jag tycker den ser lovande ut.
Svårt att gå fel med Mr. Moody
Citera
2013-01-10, 09:04
Medlem
pinuppans avatar
Fantastisk serie, men jag önskar nog att serien slutat i förra med att Hank Moody

Nevertheless, ska bli fantastiskt att få se mer av honom!
Citera
2013-01-10, 13:48
Medlem
Ah fy fan. Fick säsong 1-3 i julklapp och har avverkat allihopa denna vecka. Helt fantastisk serie!

Alltså, hade jag fått välja en milf hade jag valt Karen utan att blinka. Väntar fortfarande på att få se hennes pattar. Dom kanske var med i början? Blev förälskad i henne lite senare in i serien

Nä, nu blir till att köpa resten av säsongerna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in