2013-01-11, 00:41
Medlem
majj1katts avatar
Satt och lyssnade på Passenger's senaste album och märkte att nästintill alla låtar stämmer in perfekt på Hank. Man kan tro att de haft honom som inspiration.
Senast redigerad av majj1katt 2013-01-11 kl. 00:47.
Citera
2013-01-13, 20:45
Medlem
Hakapelitas avatar
Jaha, snart dags igen!

Är ni taggade? Antar att avsnittet kommer i morgon bitti svensk tid.
Citera
2013-01-13, 20:50
Medlem
Då kickar Californication äntligen igång igen nu i natt. Den förra säsongen var kanske något svagare än de tidigare, så det ska bli spännande att se om det var en indikation på att serien är på nedgång eller om det bara var just den säsongen som var sämre. Vi vet att handlingen nu kommer förflyttas till Hanks hemstad New York - om det är bra eller om man kommer sakna Kalifornien återstår att se.

Men det är klart att man har saknat Hank. Han är en på många sätt mörk figur som begår misstag på misstag, men som trots allt är älskvärd och som man hoppas någon gång ska få ordning på sin familjesituation. För trots alla snedsteg så tror jag att han innerst inne bara vill vara med sin familj och att han faktiskt gör sitt bästa för att lyckas med det. Som hans far sa i brevet i en av mina favoritscener: "But that's the thing; boys become men and men become husbands and fathers and we do the best we can. You're doing the best you can."
Citera
2013-01-13, 23:06
Medlem
Ska bli riktigt kul att återse Hank trots förra säsongen. Jag förväntar mig även att se en och annan tutte
Citera
2013-01-13, 23:13
Medlem
Ett par timmar till bara Längtar redan
Citera
2013-01-14, 03:25
Medlem
onekinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjimme
Ett par timmar till bara Längtar redan

Jag kan inte hitta nya avsnittet varesig på privata eller öppna sidor.

Är jag helt enkelt ute för tidigt?
Citera
2013-01-14, 05:15
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onekind
Jag kan inte hitta nya avsnittet varesig på privata eller öppna sidor.

Är jag helt enkelt ute för tidigt?

Japp. Avsnittet sänds 04.30 svensk tid.
Citera
2013-01-14, 05:30
Medlem
onekinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Japp. Avsnittet sänds 04.30 svensk tid.

Tack & bock!

Avsnittet ute nu!
Citera
2013-01-14, 06:53
Medlem
Wosps avatar
Riktigt grymt avsnitt. Hatar i vanliga fall sådana där tillbakablick/ dröm avsnitten och var rädd att hela avsnittet skulle vara så i början. Men tycker att dom nu la upp detta på ett ganska så bra sätt
Citera
2013-01-14, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRealPirate
Jag har en känsla av att nästa säsong kommer att börja med att Hank ligger i en sjukhussäng. Troligtvis ligger han i koma och vaknar upp. Karen och Becca (och kanske Runkle) sitter vid hans sida.

Du trodde helt rätt.

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om avsnittet, ett litet steg i rätt riktning kanske men fortfarande inte lika bra som de första säsongerna. Tror det slutar med att han skriver klart självbiografin, med ett sista kapitel som handlar om hur han begår självmord. Sen finns det två alternativ, antingen att det bara är en metafor för att han dödar sin dåliga sida(lite som Clint Eastwood i Gran Torino) och sen lever lycklig med Karen eller att han faktiskt begår självmord på riktigt.

Trevligt med Instant Karma som end credit song för övrigt.
Senast redigerad av W.Kipketer 2013-01-14 kl. 12:25.
Citera
2013-01-14, 14:01
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.Kipketer
Du trodde helt rätt.

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om avsnittet, ett litet steg i rätt riktning kanske men fortfarande inte lika bra som de första säsongerna. Tror det slutar med att han skriver klart självbiografin, med ett sista kapitel som handlar om hur han begår självmord. Sen finns det två alternativ, antingen att det bara är en metafor för att han dödar sin dåliga sida(lite som Clint Eastwood i Gran Torino) och sen lever lycklig med Karen eller att han faktiskt begår självmord på riktigt.

Trevligt med Instant Karma som end credit song för övrigt.

Ja, den måste kostat. Rätt trist standardavsnitt annars.
Citera
2013-01-14, 17:39
Bannlyst
Tror att denna säsongen kommer att bli jävligt faktiskt!! Första avsnittet som kom nu var rätt bra fan ändå, som sagt serien kommer i rätt riktning! men Hank Moody är ju fan ändå så jävla underbar så det kvittar samma!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in