2012-07-05, 17:34
Medlem
jenli89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imoyes
Har sett fram till s03e06 och jag måste bara säga att jag älskar serien, tråkigt att många säger att den dippar sen, men jag ska kolla i alla fall.

Ja det är en väldigt vacklande serie, har sina toppar och dalar, dock sakta men säkert neråt.
Citera
2012-07-13, 09:07
Medlem
vike22s avatar
Är denna serien lik Entourage? Eller är jag helt ute och cyklar?
Tyckte nämligen om den serien fruktansvärt mycket och försöker hitta något liknande..
Citera
2012-07-13, 12:06
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vike22
Är denna serien lik Entourage? Eller är jag helt ute och cyklar?
Tyckte nämligen om den serien fruktansvärt mycket och försöker hitta något liknande..

Den utspelar sig bland kreativa människor i Los Angeles nöjesbransch så och innehåller mycket sex så vissa likheter har den absolut fast den här är mer skruvad och mindre glamourös. Gillade du Entourage tror jag nog du kan gilla denna också.
Citera
2012-07-13, 23:43
Medlem
vike22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Den utspelar sig bland kreativa människor i Los Angeles nöjesbransch så och innehåller mycket sex så vissa likheter har den absolut fast den här är mer skruvad och mindre glamourös. Gillade du Entourage tror jag nog du kan gilla denna också.

Okej tack, men lever personen den handlar om bra och lyxigt?
Vet du någon annan glamorös serie?
Citera
2012-07-14, 09:37
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vike22
Okej tack, men lever personen den handlar om bra och lyxigt?
Vet du någon annan glamorös serie?

Huvudpersonen är en hyllad författare som dricker en massa och ständigt fuckar upp det för sig själv så han har väl inte särskilt mycket pengar, även om han inte är utfattig, men genom sitt yrke och att han bor i LA så träffar han ändå mycket producenter, rockstjärnor, filmstjärnor osv. och han knullar alltid snygga brudar. Det är alltså inte så att det är helt oglamoröst men det är inte lyx på nivån "vi tar en privatjet till Cannes med Kanye West" som i Entourage.
Citera
2012-09-17, 18:22
Medlem
santacls avatar
EXCITING NEWS: Californication will return Sunday, January 13, 2013
Citera
2012-09-17, 19:23
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
EXCITING NEWS: Californication will return Sunday, January 13, 2013
Källa, s'il vous-plaîte
Citera
2012-09-17, 19:32
Medlem
TheRealPirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kannan
Källa, s'il vous-plaîte

Deras Facebook-sida såg jag det på.
Citera
2012-10-01, 03:10
Medlem
Lodzs avatar
Har tidigare sett fram till typ mitten av säsong fyra innan jag bara tappade intresset. Hade en diskussion med en kompis ganska nyligen där jag tyckte att serien var repetitiv och han sa att den var skitbra. SÅ.. jag började kolla igen och slogs verkligen av hur jävla BRA serien var. Mycket bättre än vad jag mindes den. Var verkligen skittaggad på att se alla avsnitt innan jag började läsa här och fick bekräftat för mig att serien verkligen tappar stinget så som jag mindes det.... kul!
Citera
2012-10-01, 03:45
Medlem
MrJackssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lodz
Har tidigare sett fram till typ mitten av säsong fyra innan jag bara tappade intresset. Hade en diskussion med en kompis ganska nyligen där jag tyckte att serien var repetitiv och han sa att den var skitbra. SÅ.. jag började kolla igen och slogs verkligen av hur jävla BRA serien var. Mycket bättre än vad jag mindes den. Var verkligen skittaggad på att se alla avsnitt innan jag började läsa här och fick bekräftat för mig att serien verkligen tappar stinget så som jag mindes det.... kul!
Jag håller inte med dem som vill hävda att serien har tappat sig. Jag fick många skratt av den senaste säsongen. Californication är fortfarande den roligaste serien som jag följer.

Om du vill prata om saker som har tappat sig bör du ta en titt på South Park, för där pratar vi om ett mästerverk som har blivit rövknullad av uppenbart uttråkade manusförfattare.

Advokatsäsongen spoiler (kommer inte ihåg vilket säsong det är av Californication):
Senast redigerad av MrJacksson 2012-10-01 kl. 03:49.
Citera
2012-10-06, 22:22
Medlem
FiskarJoels avatar
Tycker sista avsnittet i s5 var tok spännande!
Citera
2012-10-18, 18:06
Medlem
"Boys become men, and men become husbands and fathers, and we do the best we can. You're doing the best you can."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in