2012-10-07, 01:14
Medlem
En film som gick på sexan under eftermiddagen. Jag minns inte vad den hette men Tom Hanks var med och den var nog bland de första filmerna han var med i.

Klassisk B-rulle men den var ändå underhållande. 4/5.
Citera
2012-10-07, 01:15
Medlem
Kirk.Douglass avatar
The Expendables 2 (2012)

Hade ganska höga förväntningar på The Expendables 2, men tyvärr var den inte lika bra som jag trodde. De kända "one-lines" man hade hört talas om tyckte jag var alldeles för få och dialogen överlag var tråkig och fantasilös. Actionscenerna hade jag gärna velat ha fler av. Filmen kändes egentligen bara som en transportsträcka mellan actionsekvenserna. De kunde verkligen lagt mer krut på själva storyn.

Det essentiella för att en bra actionfilm ska funka är smart dialog och mycket action, skolboksexemplet är Commando bl a, men här som sagt saknades båda delarna.

De största behållningarna i filmen var Dolph Lundgren och Schwarzenegger. Och roligt att Amanda Ooms dök upp. Man kände sig stolt som svensk i alla fall.

Betyg: 2/5
Citera
2012-10-07, 01:40
Medlem
Bongmons avatar
Liar liar. Gick på tv och ja såg väl lite halvhjärtat på den med datorn igång...

Det är en ok familjekomedi. 4/10.
Citera
2012-10-07, 02:24
Medlem
Tittade nyligen på The Expendables 2 och tyckte den var sjukt underhållande! Grymma skådespelare, härliga actionscener osv! Helt klart sevärd!

4,5/5 pungkulor.
Citera
2012-10-07, 04:04
Medlem
ADHD-syndromets avatar
http://www.imdb.com/title/tt0099487/ . Edward Scissorhands minns filmen som väldigt bra var visserligen ungefär tio år då:P Lite halvfjollig ändå ganska charmig och bra story.Brukar ha svårt för liknande filmer men ger denna 3/5.
Citera
2012-10-07, 08:19
Medlem
Gamblors avatar
Blades of glory, på femman i går. Så jävla rolig!
Jag gillar att många av Will Ferrells filmer handlar om sport, som jag i vanliga fall är totalt ointresserad av.

4/5
Citera
2012-10-07, 09:44
Medlem
Dr_Dollars avatar
Stolen

http://www.youtube.com/watch?v=rpMxOjUjweA

Det verkar onekligen som våra Nicholas Cage verkligen dammsuger marknaden och tar all jävla skit som kastas åt honom
Förutsägbar, hiskeligt taskigt manus och en riktig skitfilm helt enkelt.

Jag läste för nått halvår sedan att Cage skulle vara "bankrutt"...vad nu det menas i "Hollywood-mått" låter jag vara osagt.
Citera
2012-10-07, 10:43
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag fattar inte vart du får motivationen till att se sådana dåliga filmer och att du orkar se klart hela... Du gav te.x REC 1 en etta i betyg, ändå fortsätter du med 2an och 3an

Jag har en instinkt att ifall jag sett 1an på en film måste jag se uppföljarna eller ibland remaken jag bara är sån dessutom är där alltid hopp om att uppföljarna kanske är bättre och i REC fallet så tyckte jag 3an var ok.
Human Centipede kände jag redan av innan jag såg den att jag inte skulle tycka om den för den ingår i tortyrgenre och som jag skrev innan till Rakii så gillar jag inte tortyrgenren.
Citera
2012-10-07, 17:54
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
The Expendables 2 (2012)

Oinspirerade skräpactionfilmer som dessa håller inte måttet idag. Filmskaparna bakom denna skit borde skämmas och kolla på The Raid och Dredd - som spottar på "wink at the camera"-ironiska skräpfilmer som The Expendables.
Citera
2012-10-07, 18:20
Medlem
EddieGeins avatar
Jag har inte kunnat se mycket film på senaste. Jag har mycket studier och lite tid.

Ted
Förväntade mig den grova Family Guy komedin. Jag fick den. Den hade ett par underhållande ögonblick, men likaså ett par billiga. Synd att det inte är femtonårsgräns som i USA. Vilken jävla besvikelse det var när jag såg att biosalongen var fyllda med 10-13:åringar, men de lyckade hålla sig under kontroll.
6/10

De Ofrivilliga
Den biter än i kroppen, precis som pinsamheterna i Extras. Östlund ser lovande ut.
9/10
Citera
2012-10-07, 19:59
Bannlyst
En miniserie av rang med både mycket budget men framförallt hjärta och själ! Ledmotivet slår till och med Game of Thrones!

Perfekt för dig som sitter och väntar på 3:e säsongen av Game of Thrones! Varför inte ta dig in i maktspelet som pågår i England.....här väntar maktfullkomliga kungar, blodtörstiga riddare och inte minst en manipulerande kyrka....!

Betyget blir stabila 4: av 5 för detta eminenta konstverk!

Sugs in i The Pillars of the Earth.......
http://www.youtube.com/watch?v=RZGqFxHYzzc
Citera
2012-10-07, 22:17
Medlem
Death Rides a Horse - Hård film med stenhårda Lee Van Cleef i en av huvudrollerna. Man får exakt det man vill ha av en spaghettiwestern, hårda scener, coola karaktärer och fräna citat, den hade även ett fint foto. En välgjord film, med ett fantastiskt soundtrack av geniet Morricone.

4/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in