Horrorween Month!
The Human Centipede II (Full Sequence) (2011)
Jag hatade The Human Centipede 1 och innebördet samt innehållet i den. Denna filmen är likadan men även konstig vilket gör den ännu värre.
Huvudpersonen i denna filmen är den mest störda personen jag sett i en film och att vara så jävla besatt av en film är riktigt sjukt att tänka sig.
En positiv sak jag sa om The Human Centipede 1 var att Dieter Laser var bra och han var riktigt skrämmande här är där inget riktigt skrämmande förutom äcklighet på äcklighet att jag bara vill slänga filmen på marken och slå den med en hammare t.ex där är en scen som håller på i säkert 10min som handlar om att huvudpersonen vill få dem att skita som i 1an och när dem skiter så kommer tecknad skit ljud som ljudeffekter så man sitter och lyssnar på skiteffekter som barn hade skrattat åt.
Och det är problemet med filmen jag fann den inte lika skrämmande som 1an för 1an hade spänningen i sig jag sympatiserade med de tre personerna och den hade också e jävligt skrämmande huvudpersonen vilket gjorde att jag hatade 1an så mycket jag hatar denna ännu mer för den gör tvärtom.
Jag fattar heller inte att där är poliser som letar efter dessa saknade personer som huvudpersonen tar till fånga och han tar även ett barn på 3år låser in barnet i framsätet i en bil på hans jobb (han jobbar som nattvakt i ett parkeringshus) och jag undrar är det bara han som jobbar där? Ser inte annan personal att där är ett barn instängd i en bil? Han kan visserligen flyttat bilen men där är flera scener där olika dagar passerar där bilen står på samma ställe som om den inte rört sig ur fläcken och barnet är kvar.
Det ända positiva jag kan säga om filmen är att alla scener som involverar mamman är bra och påminner lite om David Lynch tidiga filmer med hur karaktärerna pratar, reagerar och hur skata den är och hur surrealistisk allt känns. Men de hjälper inte filmen på långa vägar. Jag blev bara tagen på hur oseriös den tar sig och tar en mental störd person som huvudperson som inte har några repliker under hela filmen utan en som är i hans tankar som jag inte ens fatta innebördet av.
Human Centipede 2 är en hemsk, löjlig och äcklig film på alla sätt och viss och jag hatar sådana filmer för i mina ögon finns där ingen mening med att bli underhållen på för det är prioritering nummer 1 på film för mig, underhållning.
0 av 5!
http://www.imdb.com/title/tt1530509/
Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=okZZca4EfAQ