2012-08-21, 19:52
Medlem
V for Vandetta.

Coola explosioner, coola karaktärer och allmänt härlig film.
8/10.
Citera
2012-08-21, 20:07
Medlem
SiSeniors avatar
Då jag inte sett Sagan om Ringen-trilogin på många år fick jag en lust att skriva av mig mina tankar om filmerna. Börja med första då jag precis sett klart den:
Sagan om Ringen 4/5
En av dom mäktigaste filmerna jag någonsin sett på BluRay och med hemmabiosystem. Kändes som jag var med och lekte i deras fantasivärld.
Blev sjukt sugen på att börja lira fantasyspel igen efter alla orc's, dwarf's och alver i filmen.
Klockrent skådespeleri av samtliga inblandade och hårdingen Sean Bean tycker jag stack ut och var något alldeles extra. "Kamratgänget" på 9 personer som bestämmer sig för att transportera ringer tycker jag är otroligt väl anpassade efter varandra. Karaktärerna man vill ska ta mycket plats, gör så, och dom andra hänger liksom bara med och är sköna dom också.
Hade glömt bort att den här filmen var så bra. Den här lär jag se många fler gånger.
Citera
2012-08-21, 20:17
Medlem
wikholms avatar
"How to train a dragon"

Riktigt bra film, hade inga förhoppningar alls med tanke på att det ska vara en "barn" film. Men oj så fel jag hade.

8/10
Citera
2012-08-21, 20:19
Bannlyst
Spiderman (den på bio)

6/10
Citera
2012-08-21, 20:29
Medlem
Kiltmannens avatar
Tucker and Dale vs Evil - http://www.imdb.com/title/tt1465522/

Jag tyckte faktiskt att det var en riktigt skön rulle. Efter att ha sett filmer som The Hills Have Eyes, Wrong Turn, Rovdyr och Friday the 13th känner man igen sig massor. Klockren parodi för vana skräckfilmstittare
Citera
2012-08-21, 20:44
Bannlyst
City of God

Överskattad i min mening. Hittade inget större djup i handlingen utan största behållningen var den färgstarka återgivningen av 70-talets Brasilien och de råa, karaktäristiska (realistiska?) våldsskildringarna.

2/5
Citera
2012-08-21, 20:47
Bannlyst
La Haine

Utan tvekan en av de bästa filmer jag sett. Perfekta skådespelarinsatser och en oerhört realistiskt men samtidigt färgstark skildring av Paris bortom Eiffeltornet och kärleksparen. En film som har allt, tydlig dynamik och djup i karaktärerna, underhållande men samtidigt en i sig självt samhällskritisk exposé över ett samtida samhälle i fritt fall (karaktärernas ord). Rekommenderas mycket varmt.

5/5
Citera
2012-08-21, 20:49
Bannlyst
Days of Thunder

Top Guns lillebror. Tom Cruise spelar en ung men talangfull racingförare. En platt film men i min mening väldigt underhållande i all sin enkelhet.

4/5
Citera
2012-08-21, 20:56
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
The Dictator 2/5
Filmen fick mig att skratta till några gånger men överlag hade filmen inte mycket att komma med. Urtråkig handling som gick att förutse så fort han träffat tjejen i NY. Ett plus i kanten var att Ben Kingsley var med i den. Han gör alla filmer lite bättre än vad dom egentligen är.

Detta var också min senaste film. Tyckte den var riktigt bra. Tror den blir bättre om man ser den med några polare.

Måste ge Sacha Baron Cohen en eloge för att han vågar gå hela vägen.
Citera
2012-08-21, 20:58
Medlem
DanteAlighieris avatar
Snabba Cash II

Vad tyckte ni om denna?

Citera
2012-08-21, 21:01
Medlem
P.Gs avatar
The Avengers

Som väntat alldeles för många olika stjärnor för att skapa en riktigt intressant och bra film, men den var väl helt ok.
Citera
2012-08-21, 21:50
Medlem
Lotsos avatar
The Five-Year Engagement (2012)

Jag gillar verkligen inte romantiska filmer och tycker dem är tråkiga och förutsägbara (finns få romantiska filmer jag tycker om). Denna filmen är nog en av de bättre romantiska filmerna av den simpla anledningen jag brydde mig. Jag brydde mig om karaktärerna, handlingen och ville det skulle sluta bra för dem betedde sig som riktiga par (nästan) i verkligheten.
Tyckte även komedin var en hel del rolig och tillförde så filmen blev bättre också där var scener där jag verkligen skrattade ut och n av dem scenerna var när rabbin i Michigan började prata om Jerusalem och kriget i Israel
Det var inget mästerverk vid någon mening och tycker Forgetting Sarah Marshall är bättre och roligare. Men detta var en mysig söt film om en relation som går upp och ner. Jag köpte relationen mellan huvudpersonerna och som dem sa i filmen varför ta itu med alla dina problem innan man är gift nä det klart och tydligt kommer dyka upp problem när man är gift också.

3.5 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt1195478/

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=kuDpU1vzekE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här