2012-10-07, 22:24
Medlem
Lotsos avatar
Horrorween Month!

Hatchet (2007)

Har blandade känslor för filmen, först det negativa så man kan avsluta positivt.
Först och främst så var komedin i filmen urusel att inte ens en 5åring hade skrattat åt skämten. De flesta karaktärerna är osannolika att man bara väntar på att dem ska dö ingen utveckling med dem över huvudtaget. Hatade framför allt Mercedes McNab som spelade en dum blondin
"Are you telling me the police and the cops are the same thing? .
Under hela filmens gång också så tar dem och skadar Victor Crowley genom att skjuta och hugga honom men efter varje gång så springer dem ifrån honom och han kommer tillbaka till liv hela tiden och där är ungefär 5 gånger dem gör detta och fejkar hans död. De blev jävligt tröttsamt efter ett tag och sen säger karaktärerna att de kanske ska ta och döda honom istället.
Det positiva med filmen var att jag tyckte om Tamara Feldman och brydde mig faktiskt om henne och ville att hon skulle överleva. Morden var nog en av de bästa morden jag sett i en slasher film på skit länge och det är verkligen en throw back till 80-talets handgjorda effekter. Mördaren Victor Crowley är en intressant karaktär och man vill veta mer om honom och bakhistorian om honom och hans far var faktiskt rätt så bra dessutom så gillade jag en hel del slutet av filmen.
En sak jag kan säga om den är att det är 80 minuter som passerar skit snabbt och den är SJUKT underhållande dock så finns där ju 80-tals filmer jag hade valt före denna men med tanke på att den är från 2000-talet så är det alltid bra att där finns lite hopp om slasher genren idag.
Filmen är fylld med Friday the 13th refrence också men dem störde mig faktiskt inte och där är en del 80-tals skräck ikoner med som t.ex Kane Hodder som mördaren Victor Crowley, Robert Englund som de första offret i filmen och även Tony Todd är med som en gypsy snubbe.
I sin helhet en underhållande film med sjukt bra effekter, en bra mördare, bakhistoria dock dåliga karaktärer och dålig komedi alltså en blandad film men helt okej i mina ögon.

2.5 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0422401/

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=Vlgsiix43KU
Citera
2012-10-07, 22:53
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Rock of Ages

Jag minns inte senast jag stängde av en film, eller lämnade rummet för att jag tyckte att en film var kass. Trots sällskap av flickvän så klarade jag inte att se hela Rock of Ages. Strax efter Åkerman och Cruise klätt av varandra stack jag, jag klarade inte mer.

Om mitt bristande rockintresse spelade in vet jag ej. Men jag tyckte att filmen var dålig på så många plan att det var tråkigt.
Inte mycket som stämde i filmen, ganska platta karaktärer och inte mycket känsla i agerandet. Även om jag ogillar Cruise var det ju klasskillnad på honom och de andra...

Sångerna kändes lite mer som rock-ballads of ages. Det kändes tamt och gulligt, snarare än rockigt. Måste tjejer låta gnälliga när de sjunger?

Tveksamt om jag ens kan ge filmen en nolla...
Citera
2012-10-08, 00:10
Medlem
P.Gs avatar
Le trou (1960). Till handlingen en väldigt enkel film men ett oerhört gott hantverk med gedigna skådespelarinsatser som gör att man hela tiden vill fortsätta titta.

4/5
Citera
2012-10-08, 01:13
Medlem
Gameboy92s avatar
Ted. Gillar inte Family Guy eller nån annan Seth McFarlane produktion men den här garvade jag en hel del åt. 6.5/10
Citera
2012-10-08, 02:11
Medlem
ZlatanManias avatar
Public Enemies.

Alltid ett nöje att se två kameleontartade skådespelare in action, Johnny Depp och Christian Bale levererar som vanligt. Gillade den verklighetsbaserade och någorlunda brutala storyn som var riktigt intressant att följa

7/10.

Vill också passa på att ändra mitt betyg på Gökboet till 8/10.
Citera
2012-10-08, 13:44
Medlem
Stvrmzeits avatar
Ivan Groznyy (1944)

1547 kröner Ivan IV sig själv till tsaren av Ryssland och lägger kraft på att återta förlorat ryskt land.

En besvikelse. Först och främst har jag svårt för skådespelet, jag vet inte om jag ska gilla det eller inte. Det spelas över så att det blir väldigt pompöst, tydligt och överdrivet, men det blir aldrig speciellt bra eller effektfullt på ett charmigt sätt.

Jag kan dessutom hålla med Robert Bresson om det han sa om många filmer, detta känns mest som filmad teater. Det blir inte speciellt imponerande filmiskt sett. Å andra sidan kan man ta allt med en nypa salt, problemet är som sagt att jag inte finner tillräckligt mycket charm för det.

Karaktärerna är inte mycket att ha heller, man vet redan ganska snabbt var man har dem, därför blir historien rätt så ointressant. Självklart glänser känslan av propaganda. Jag tycker ju om Stachka och Bronenosets Potyomkin, men jag känner inte alls igen Eisenstein i det här. Nu är mina förhoppningar inte alls stora när det gäller del två, men jag är i alla fall nyfiken på bland annat Aleksandr Nevskiy och Eisensteins stumfilmer som jag inte har sett. Frågan är om han tappade mycket i och med ljudfilmen. Stumfilm kunde han däremot.

2/5
Citera
2012-10-08, 13:55
Medlem
Jeremy.Clarksons avatar
Blev tre filmer i helgen:

Doctor Zhivago: Fantastiskt epos om livet som poet under den ryska revolutionen. Intressant historia och mycket gott skådespel av både Omar Sharif, Julie Christie och Rod Steiger. Kunde kanske vid vissa sekvenser uppfattas som lite långsam i berättandet men jag tycker att det passar i temat som filmen har. Sammantaget en mycket bra film som stått sig väl trots sin ålder.
8/10

The Hard Way: Buddy-cop action med James Woods och Michael J Fox. Fox spelar en skådis som vill göra research inför sin nya roll som snut genom att jobba ute på fältet med en grinig polis i New York. Ganska spännande, med ett bra tempo och hyfsat välgjorda actionscener. Känns dock precis som Dödligt Vapen ganska mossig och övriga karaktärer är inte precis välspelade.
6/10

Get Shorty: John Travolta spelar maffiasnubbe som beger sig till Hollywood för att utkräva en skuld från en regissör spelad av Gene Hackman. Med i mixen finns några DEA-agenter, en förbannad maffiasnubbe och några gangsters från staden. Rolig och välspelad med rapp dialog och härligt manus. Fylld med filmreferenser och härlig miljö(gillar Los Angeles skarpt). Danny Devito och James Gandolfini i två riktigt bra biroller. Tycker att den är betydligt bättre än sitt rykte, i alla fall i min bekantskapskrets.
8/10
Senast redigerad av Jeremy.Clarkson 2012-10-08 kl. 13:59.
Citera
2012-10-08, 17:09
Medlem
Stvrmzeits avatar
Letyat zhuravli (1957)

Veronica och Boris är ett älskande par i Moskva som skiljs åt på grund av andra världskriget.

En fin och gripande historia, men också en väldigt enkel sådan. Kalatozov lyckas bra med att göra det hela väldigt engagerande, det är lätt att sugas med. Fotot är schysst som fan och karaktärerna är tillräckligt intressanta. Jag har inte stenhård koll på Viktor Rozovs pjäs, han ska väl ha stått för manuset i alla fall. Grejen är väl mest att man har gjort det ganska enkelt för sig på många håll, så jag har inte direkt motivation till en fyra. En stark trea blir det. Och plus för några häftiga visuella grejer! Man förstår ju varför filmen har blivit en av Sovjetunionens mest hyllade filmer.

3/5
Citera
2012-10-08, 18:01
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Igår såg jag The Waterboy med Adam Sandler. Helt okej söndagsrulle när man är bakis.
Inget mästerverk men duger som en lite skruvad komedi. Ger den 3/5.
Citera
2012-10-08, 19:09
Medlem
PlanetCaravans avatar
Såg precis Let's Scare Jessica To Death

Jävligt trippig film, på slutet visste man ju inte vad som var på riktigt eller inte. Jävlar vad snygg hon som spelar Emily var! Mariclare Costello heter hon tydligen.
Citera
2012-10-08, 19:45
Medlem
Stvrmzeits avatar
The Killing Fields (1984)

En fotograf är fast i Kambodja under 70-talet då landet är splittrat i krig.

Jag är lite smått kluven, det är både bra och dåligt. Det blir mest flera händelseförlopp efter varandra, men berättelsen lyckas faktiskt med att vara intressant. Speciellt då Dith Pran kommer i fokus. Tyvärr är musiken genomrutten och Joffé tar gärna i så att det spricker. Det är inte heller en djupgående film om just Röda khmerernas styre, men en tvåa känns för svagt. Filmen har ändå grejer som väger upp det dåliga, så trean är i sitt svagaste stadie i alla fall. Ämnet är spännande och jag gillar hur journalisterna allt som oftast inte är i säkerhet. Även om filmen är 141 minuter känns det fortfarande som att man har försökt med att trycka in så mycket som möjligt. Fast nu ska jag inte klaga för mycket.

3/5
Citera
2012-10-08, 20:30
Medlem
If You Meet Sartana Pray for Your Death - Garko är cool som den välklädda gunslingern Sartana. Filmen är underhållande och har det som en spaghettiwestern ska ha, men är inget utöver det vanliga. Kinski har en liten roll i filmen, den mannen har utstrålning.

3/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in