Flickvännen hade tjatat länge om att jag var tvungen att se filmen "The Fourth Kind" som skulle vara det läskigaste hon någon sett och jag skulle skita i brallorna för första gången på många år. Så jag blev lite spänd, men den var inget att hänga i granen, var i samma spår som Paranormal Activity, Blair Witch Project och Apollo 18, sett det förut och var inte imponerad alls(vet dock att filmen funnits i 3 år men ändå). Den var inte läskig en enda gång och jag började le lite för mig själv varje gång kameran de filmade med slutade fungera så fort det skedde något. Flickvännen satt bredvid och var livrädd så den enda glädjen jag fick av filmen var att skrämma henne lite innan hon somnade in.
Milla Jovovich gjorde en hyfsat bra insats och kanske det enda som var okej med filmen.
Carrie (1976)
Mina förväntningar var inte särskilt högt ställda innan, då jag hört att den ska ha åldrats dåligt m.m. Men måste säga att den slog nästan helt knockout på mig. Förbaskat bra film! Både gripande och otroligt vacker, den långa uppbyggnaden till finalen är inget annat än briljant. Och vilken final sen... otäckt bra!
Man verkligen känner med Carrie (Sissy Spacek kommentarer överflödiga) filmen igenom, och även om man vet ungefär hur allt kommer sluta så finner jag den väldigt trollbindande. Dansscenen är så otroligt fin att jag nästan börjar gråta. De är mycket mer än en skräckis den saken är solklar. 4 av 5
25th Hour, film från 2002 med Ed Norton och Rosario Dawson bl.a. Klart sevärd film!
Betyg: 4/5
Jag gillade den också. Det som jag tyckte var mest anmärkningsvärt med den filmen var hur bra Norton var i den. Jag tror inte jag gett filmen mer än en 1-2/5 om någon annan spelat hans roll och gjort den sämre. Hans glänste fullständigt.
Du bör helt klart se tvåan som är mycket bättre, och sedan är det dessutom Damiano Damiani som har regisserat den, bådar för kvalité direkt!
Började kolla på den i fredags men orkade bara med en halvtimme då den var så jävla dålig, kommer antagligen inte att se klart hela filmen ens i framtiden.
Hade grymt höga förväntningar och jag blev inte besviken. Bra action och häftiga miljöer. Gillade även alla flörtar med de äldre Bondfilmerna, såsom
en mer 'proper' bas för Bondskurken (dock utan att det blev alltför urflippat), elaka djur (i det här fallet de hungriga varanerna i gropen), Miss Moneypenny och, såklart, Bilen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!