Av någon konstig anledning kände jag att det var dags att se Alien (1979), då jag inte sett denna tidigare.
Jag hade enormt höra förväntningar för denna (vågar man kalla den kultfilm?), men de levdes inte riktigt upp till fullo. Hade väntat mig en mer eggande, psykotisk spänning, men i och med att jag visste hur slutet tedde sig så gick jag förmodligen miste om en del av det goda.
Av någon konstig anledning kände jag att det var dags att se Alien (1979), då jag inte sett denna tidigare.
Jag hade enormt höra förväntningar för denna (vågar man kalla den kultfilm?), men de levdes inte riktigt upp till fullo. Hade väntat mig en mer eggande, psykotisk spänning, men i och med att jag visste hur slutet tedde sig så gick jag förmodligen miste om en del av det goda.
Nej, kult är då en liten grupp av människor gillar en viss film. Alien är en väldigt uppskattad film, alltså inte kult.
The Great Silence - Lite bättre än jag minns den faktiskt, obehaglig med en "dödskänsla" över sig. Det är också kul med snömiljö i en western! Slutet är förjävla bra!
8/10
Senast redigerad av GreenMath 2012-09-30 kl. 21:38.
Alien skall helst ses när man är i ung ålder. Blir inte samma sak annars.
Såg Battleship nyss. Den var väl som man förväntade sig att den skulle vara. Och den får plusspoäng för att Peter Berg skippade sin typiska kamera stil.
From dusk till dawn 3/5
Svårt att hitta ord för att beskriva vad jag tyckteo m den här filmen. Den var helt enkelt en helt okej film. Jag gillade hur den spårade mot slutet och bjöd på lite extra mord och blod.
From dusk till dawn 3/5
Svårt att hitta ord för att beskriva vad jag tyckteo m den här filmen. Den var helt enkelt en helt okej film. Jag gillade hur den spårade mot slutet och bjöd på lite extra mord och blod.
Första gången jag såg den filmen tyckte jag att den var ganska rolig.
Handling: Tre stycken pojkar som hade varit relativt anonyma i skolan bestämmer sig för att anordna en hemmafest som ska bli en av tidernas bästa. Men ryktet om festen spred sig snabbt, vilket medförde problem och en kväll krossas drömmar, rykten fläcka och legender föds.
Min åsikt: Såg precis klart denna och den var FET! Definitivt ett av årets bästa filmer!
!!!VARNING!!!
Risk för stark knark-sug, fest och röj må förekomma under/efter filmen! !!!VARNING!!!
Det är var en okej film som bäst.
Först och främst som alltid så briljerar Jeffrey Combs med sin roll som Hebert West tycker dock han får inte så mycket att göra fören framåt slutet av filmen. Resten av skådespelarna i filmen är dåliga och det är en hel del scener där man klinchar till för hur dåliga dem är, speciellt Jason Barry.
Jag är glad att trots den är gjord på 2000-talet så använder den sig av handgjorda effekter som på 80 & 90-talet. Handlingen må också var lite mer originell än Bride men det är det enda positiva med filmen. Den är inte riktigt underhållande fören de sista 30 minuterna då hela fängelset går under och alla fångar släpps lösa ungefär som slutet på Natural Born Killers.
I sin helhet en okej film med tofsiga karaktärer, dåligt skådespeleri men bra effekter och en bra 30 minuters avslutning. Inte lika bra som 1an och inte lika underhållande som 2an.
Såg Four Lions lite tidigare, och tyckte den var ganska rolig faktiskt! Sevärd var den alla gånger!
Sitter nu och kollar om på gamla hederliga Drugstore Cowboy lätt en av de mest realistiska och bästa knarkarfilmen någonsin... Jäävligt bra roadmovie! Alla som inte sett den bör göra så...
Adam Sandler-komedi när den är som bäst! Lite lam emellanåt visst, men man skrattade också gott och jag blev förvånad hur genomtänkt ändå manuset var (med twistarna) för att denna typ av film.
Blev imponerad av Leighton Meester som bevisar att hon kan spela något annat än söt, oskyldig flicka. Andy Samberg kändes dock som vanligt helt malplacerad, förstår inte hur han får alla sina roller då han varken är rolig eller kan agera.
När Donny och Todd skulle besöka mamman i fängelset tänkte jag att det nog skulle vara Susan Sarandon, då Eva Amurri (som spelade den unga lärarinnan) är Sarandons riktiga dotter. Och så var också fallet!
Incestscenerna var helt oväntade dessutom, skrattade gott åt Sandlers reaktion.
Hade väl sina roliga stunder då man fick ett flin på läpparna men mer än så vart det inte, helt okej söndagsunderhållning dock, även fast det inte direkt är ett mästerverk. Måste tillägga att jag älskade att karaktären Chubbs från Happy Gilmore var med även fast det bara var som hastigast
5/10.
Senast redigerad av ZlatanMania 2012-10-01 kl. 01:11.
Titanic(1997)
Långt ifrån en perfekt film, kärlekshistorian är bitvis så sötsliskig så man mår illa. Den överdrivna synen på att rika är onda och fattiga är goda mm. Med det sagt så fullständigt älskar jag Titanic, så otroligt vacker och fängslande så det inte är klokt. Filmen är över 3 timmar lång ändå kollar jag inte på klockan EN enda gång. Kemin mellan Leo och Kate är strålande, Billy Zane gör sitt livs roll och Kathy Bates fantastiskt som alltid. Effekterna är närmast perfekta, om den gjorts idag på samma sätt hade de fortfarande varit imponerande. Fotot och musiken kunde inte varit bättre.
Jag har sett Titanic ett 10tal gången ändå berörs jag känslomässigt varje gång, aldrig ett öga torrt. Dock inte James Cameron bästa verk vilket säger en hel del om honom, sorgligt bara att han ska snöa in sig på Avatar första räckte. 5 av 5 utan tvekan
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!