Flashback bygger pepparkakshus!
2013-05-24, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Hud (1963)

Som dwe påpekade i den andra tråden är filmen väldigt välspelad. Dock känns värstingen Hud Bannon (Paul Newman) lite väl passé stundtals, med träiga repliker och mindre trovärdiga utbrott. Detta har dock inget att göra med skådespeleriet i sig.

6,5/10
Jag skulle nog sätta ett marginellt högre betyg, men håller med om att Newmans karaktär inte känns helt genomarbetad och blivit lite daterad med åren. Jag minns också att filmen kändes lite stel och skulle kunna gissa på att den är baserad på en pjäs från början.

Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
Någon som har sett Killer's Kiss? Rekommenderas den?
Egentligen inte mycket till film, men är man ett fan av Kubrick är den kul att se för de små spåren som hintar om vad som komma skall. Förresten vill jag tacka dig för att du skrev om mini-serien Fishing with John. Riktigt skön serie!
Citera
2013-05-24, 00:48
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlcooling
Två filmer ifrån hans 80-tal. Är inget jättefan av 80-tals-Allen pga Mia Farrow, jag tycker inte hon passar i hans filmer.
Men både Radio Days som är en väldigt charmig film och Hannah and her sisters som är min favorit ifrån hans 80-tal kan jag rekommendera!

Själv gillar jag Mia Farrow i de filmer som jag har sett henne i, vet dock inte hur hon fungerar i en Allen-film och hur hon står sig emot Diane Keaton. Ska försöka beta av filmerna i helgen, senast som jag såg en film av Allen var nog den senaste som utspelade sig i Rom och innan det var det Red Rose of Kairo eller vad den heter.
Citera
2013-05-24, 00:54
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Själv gillar jag Mia Farrow i de filmer som jag har sett henne i, vet dock inte hur hon fungerar i en Allen-film och hur hon står sig emot Diane Keaton. Ska försöka beta av filmerna i helgen, senast som jag såg en film av Allen var nog den senaste som utspelade sig i Rom och innan det var det Red Rose of Kairo eller vad den heter.
Jag tycker att Diane Keaton, tack vare sitt skådespel och sin själ i Allens filmer är en av dem vackraste och sexigaste kvinnorna som levt.
Bara faktumet att hennes kläder (som var hennes egna) i Annie Hall skapade en mindre modevåg talar för sig själv.
Citera
2013-05-24, 01:06
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwe
Egentligen inte mycket till film, men är man ett fan av Kubrick är den kul att se för de små spåren som hintar om vad som komma skall. Förresten vill jag tacka dig för att du skrev om mini-serien Fishing with John. Riktigt skön serie!

Ok, då väntar jag med att se den. Ja, visst är den go kul att mitt tips kom till nytta!
Citera
2013-05-24, 03:21
Medlem
greenleaners avatar
El Topo (1970)
Oj, vilken upplevelse, haha.... Vad fan va detta för en skum film??
Detta är ju en western-film som inte liknar nåt i samma genre, såpass rå och brutal
western har jag hittils inte skådat. Snyggt filmat och mycket välgjord.
Innehåller flera extrema avrättnings/mord scener och annat därtill som gav mig en ganska obehaglig känsla.
En väldigt udda western film för mig som är van de klassiska italienska rullarna.
Kände dock inte igen nån av skådisarna, som för övrigt gjorde det bra.
Mycket underhållande och jag njöt genom hela filmen. Kommer nog se den igen...
8/10

Tidigare idag såg jag Army of Darkness (Evil Dead 3 - 1992) för andra gången.
Och den va lika bra som sist jag såg den. Fantastisk roligt film.
Den innehåller ju ingen vidare skräck, men den är ju så underhållande och charmig.
Och Ash (Bruce Campbell) visar verkligen upp sina skådespelar-kunskaper i denna filmen.
En hel-skön komedi som tåls att se många gånger om!
7/10
Citera
2013-05-24, 05:54
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cersei
Den här natten blev det Dark Skies (från 2013)
Får säga att fega jag allt fick gömma mig bakom kudden flera gånger.
Obehaglig som tusan. Får 6,5/10 av mig

Samma här, hade jag sett den ensam på kvällen hade jag tvingats stänga av, filmen har massor med nya tricks att skrämma brallorna av folk

Rekas absolut, 7.5 / 10

Förstår inte att den bara har 6.1 på IMDB, måste ju vara den bästa alien abduction filmen på evigheter?
Citera
2013-05-24, 06:47
Medlem
Ockletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Samma här, hade jag sett den ensam på kvällen hade jag tvingats stänga av, filmen har massor med nya tricks att skrämma brallorna av folk

Rekas absolut, 7.5 / 10

Förstår inte att den bara har 6.1 på IMDB, måste ju vara den bästa alien abduction filmen på evigheter?
Så läskig var den väl ändå inte? Vilken film tycker du är läskigare, Dark skies eller Förbannelsen - The Grudge?
Senast redigerad av Ocklett 2013-05-24 kl. 06:57.
Citera
2013-05-24, 07:34
Medlem
perhammars avatar
The Human Centipede.

1/10. Trodde att den skulle vara askass, men den var 1000 ggr sämre än det.
Citera
2013-05-24, 08:05
Medlem
Locutus-of-Borgs avatar
Star Trek: Into Darkness

8/10, tycker denna var bättre än Star Trek. Möjligen lite väl mycket action och mindre Trek men det är helt klart en bra film.
Citera
2013-05-24, 09:48
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenleaner
El Topo (1970)
Oj, vilken upplevelse, haha.... Vad fan va detta för en skum film??
Detta är ju en western-film som inte liknar nåt i samma genre, såpass rå och brutal
western har jag hittils inte skådat. Snyggt filmat och mycket välgjord.
Innehåller flera extrema avrättnings/mord scener och annat därtill som gav mig en ganska obehaglig känsla.
En väldigt udda western film för mig som är van de klassiska italienska rullarna.
Kände dock inte igen nån av skådisarna, som för övrigt gjorde det bra.
Mycket underhållande och jag njöt genom hela filmen. Kommer nog se den igen...
8/10

Det låter ju hur bra som helst! Tack för tipset.
Citera
2013-05-24, 14:28
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
Det låter ju hur bra som helst! Tack för tipset.

Kan även rekommendera The Holy Mountain och Santa Sangre.
Citera
2013-05-24, 14:54
Medlem
Krickerts avatar
Snitch.
Ok rulle,gillar inte the rock direkt.
3/10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto