2012-09-30, 14:29
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thepaw
Jag såg "En oväntad vänskap" en av de bästa filmerna jag någonsin sett. Sjukt rolig!

Typisk feel-goodfilm i likhet med Shawshank Redemption som är lättsmält och totalt intetsägande, men pöbeln verkar gilla den här typen av film.
Citera
2012-09-30, 14:31
Medlem
lillaliljas avatar
Såg Sucker Punch imorse, grym och annorlunda film tycker jag
Citera
2012-09-30, 14:52
Medlem
lendrygghs avatar
Amadeus.

Det blir inte mycket bättre än såhär i ett kostymdrama, enbart jämbördig Fanny och Alexander. Formidabelt foto, klockren klippning, suveräna skådespelare och mästerlig musik. Tre timmar flyger iväg i enormt engagemang.

9/10.
Citera
2012-09-30, 15:16
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karamellpojken
Hört att resterande film/filmer inte håller måttet. Kan du dementera eller bekräfta?
Jag håller inte med, se alla för att få den kompletta känslan, likadant med gudfadern, trots att 3an inte är lika bra så sluts cirkeln på ett bra sätt.

Och tänk på att tvåan utspelar sig före ettan och trean efter tvåan.
Citera
2012-09-30, 15:18
Medlem
Brumelbryns avatar
Igår blev det What to Expect When You're Expecting. Dramakomedi om att bli gravid/föda barn. Stundtals underhållande, stundtals seg.

Betyget blir en svag 3 av 5
Citera
2012-09-30, 17:00
Medlem
Eddie.Hs avatar
Igår såg jag The Shining. Den blir bara bättre och bättre och det är roligt när man vid en omtitt märker små detaljer som man tidigare inte lagt märke till. En suverän film som länge varit en 5/5 på min lista. I särklass den bästa Kubrick-rullen.
Citera
2012-09-30, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie.H
Igår såg jag The Shining. Den blir bara bättre och bättre och det är roligt när man vid en omtitt märker små detaljer som man tidigare inte lagt märke till. En suverän film som länge varit en 5/5 på min lista. I särklass den bästa Kubrick-rullen.
En mycket bra film, men i mina ögon en bit ifrån Kubrick's absoluta toppar. A Clockwork Orange, Dr. Strangelove, 2001 och Barry Lyndon lirar alla i en högre division.
Citera
2012-09-30, 17:42
Medlem
Rio Bravo - Visst, den är stereotypisk, men likväl en härlig film med härliga skådespelare och karaktärer som alltid får en på gott humör! John Wayne är riktigt bra, men jag tycker att det är Dean Martin som lyser i filmen!

4/5
Citera
2012-09-30, 18:27
Medlem
Lotsos avatar
Horrorween Month!

Bride of Re-Animator (1990)

En underhållande film minst sagt! Jeffrey Combs äger åter igen som karaktären Herbert West som jag anser vara en av de bästa galna läkare i filmhistoria någonsin!
Filmen är visserligen inte en originell handling och tar sin huvudhandling från både Bride of Frankenstein (titel) samt Frankenhooker. Filmen följer heller inte saker som hände i första filmen så ordentligt här, t.ex (SPOILERS!) i första filmen ser vi hur Dr. Hill får sina ögon spräckta medan här så ser hans ögon normala ut och är på honom. Scenen där Dr. Hill's huvud också är på fladdermöss kroppen fick mig att skratta något så rejält .
Verkligen inte lika bra som första filmen men sjukt underhållande på sitt sätt, där är inte så mycket gore i den som man hade hoppats på. Men det är Jeffrey Combs som Hebert West som gör filmen sevärd för det mesta och han gör ett förbannat bra jobb i mitt tycke! Filmen har även en del klassiska scener som en kyrkogård när det blixtrar som får en i rätt stämning.
Ingen dålig uppföljare, har ni sett första filmen rekommenderar jag att ge denna en chans.

3 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0099180/

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=iC1-CvHpY7E
Citera
2012-09-30, 19:47
Medlem
Petterrors avatar
Moonrise kingdom

Hade inte förväntat mig så mkt egentligen så vart inte så besviken.
2,5 av 5. Förstår inte hypen kring denna film.
Citera
2012-09-30, 20:49
Medlem
NEZTs avatar
Thirteen Ghosts http://www.imdb.com/title/tt0245674/

Nostalgitrip
Citera
2012-09-30, 21:09
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie.H
Jag håller med om att den filmen är grymt bra. Jag tycker att det är synd att den inte fick en enda Oscarsnominering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in