2012-10-28, 21:36
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie.H
Det kom ju från grammofonen. Förstärker känslan att offren inte har någon som helst kontroll över vad som sker tycker jag. Men det är vad jag tycker iaf.

Jo då, jag vet att det kom från grammofonen men jag tyckte att det var ett väldigt korkat musikval men det är bara min åsikt.
Citera
2012-10-28, 22:11
Medlem
Lotsos avatar
Horrorween Month!

DeadHeads (2011)

En intressant film för att säga det minst sagt.
Detta är en road trip film med zombies... Antingen är det genialiskt eller så är det bara dumt. I detta fallet gör dem det till komedi och har skoj med hela konceptet och i min ärlighet så tyckte jag filmen var okej.
En del skämt funkade åt mig och jag skrattade åt de flesta men vissa tyckte jag var lite löjliga. Det intressanta med filmen är att den kör mer på komedin än på själva handlingen och det är här filmen har sina största problem.
Handlingen är precis som vad alla romantiska komedier är nu på 2000-talet och den är sjukt förutsägbar och den slutar till och med med att killen kysser tjejen och alla är glada. Där är även själva ursprunget från zombisen som filmen inte riktigt förklarar varför dem finns. Där är även sjukt många film referenser under filmens gång, inklusive en License to Drive referens. Huvudpersonerna pratar också en del om vissa filmer.
Det är en lågbudget film och jag måste verkligen ge dem creds för att ha skoj under vägen och göra något annorlunda och en sak som filmen verkligen inte är är tråkig, den är väldigt underhållande och ifall du vill se lite cheesy romantisk komedi/road trip zombie kliché film och bara se något hjärndött för 90minuter kan jag rekommendera att ge den en chans.

2 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt1273207/

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=ZkRi4HNNumM
Citera
2012-10-28, 23:11
Medlem
P.Gs avatar
The Trouble with Harry (1955). Lättsam mordgåta signerad Hitchcock som passade perfekt såhär på söndagskvällen. Framför allt blir jag imponerad av Hitchcocks spännvidd; från film noirs till skräckfilmer till sexuellt explicita thrillers till denna. Helt makalöst.

3/5
Citera
2012-10-28, 23:14
Medlem
Knasibass avatar
Varning för Jönssonligan. Underbart egentligen att Sverige en gång i tiden producerade såpass bra komedier. Känns väldigt främmande idag tyvärr. 7/10.
Citera
2012-10-28, 23:20
Medlem
Eddie.Hs avatar
Horrorween Month!

The Poughkeepsie Tapes

En riktig kalkon. Väldigt tråkig och ointressant film, med skrattretande skådisar dessutom. Var tvungen att ta pauser ett flertal gånger trots att den bara var 84min lång. Rekommenderas inte.
Citera
2012-10-29, 00:07
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Såg precis Wir Kinder vom Bahnhof Zoo. Vad kan man säga? Väldigt tragiskt film, och den blev ännu mer tragisk efter jag läste att hon 2008 fortfarande hade drogproblem.

Dock väldigt sevärd! Otroligt välgjord.
Citera
2012-10-29, 00:13
Medlem
Lotsos avatar
Horrorween Month!

Grave Encounters (2011)

Jag tyckte denna filmen var okej men av helt fel anledningar.
Jag fann filmen extremt skrattretande och jag skrattade åt en hel del under filmens gång för hur "dåligt" detta var. Replikerna, karaktärerna och effekterna var det främsta som fick mig att brista ut i skratt. Min personliga favorit var Mackenzie Gray som Houston. En annan favorit var Javier the gardner "I saw a ghost over there. It was really scary" .
Grejen med filmen är att den börjar helt okej men när dem väll kommer in i huset och blir inlåsta går allt neråt och blir som den vanliga typisk hand held camera filmerna med demoner och spöken attackerar dem en av en. Vilket är synd för den hade haft potential att vara annorlunda eller okej med spökteamet. Jag hade tyckt filmen hade varit ganska intressant ifall allt bara egentligen var en bluff och som vi ser i filmen så gör personerna det bara för pengarna och är själva skeptiska till spöken. Det är synd dem tog den riktningen dem tog för jag har sett det så många gånger nu att jag är riktigt jävla trött på det nästan, jag gillade det inte ens första gången.
Jag fann mig i slut ändan skratta åt det hela åt hur personerna pratade till varandra, hur dem reagerade och hur effekterna var på demonerna (det är verkligen inte högklass data effekter detta) ser ut som dem tillhör ett videospel.
I sin helhet tyckte jag den var okej men av helt fel anledningar, jag börjar bara bli trött på alla dessa hand held camera filmerna.

1.5 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt1703199/

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=g8FBRATbJoA
Citera
2012-10-29, 01:04
Medlem
Stvrmzeits avatar
The Awful Truth (1937)

Ogrundade misstankar leder till att ett gift par tar ut skilsmässa. Båda börjar träffa nya bekanskaper, men på något sätt tycks de ständigt förstöra för varandras kommande lycka.

En charmig och bagatellartad screwballkomedi. Lite ojämn vid mittenpartiet, men början och slutet har verkligen sina stunder. Dessvärre är den ju ganska förutsägbar, men det väntade jag mig. Cary Grant och Irene Dunne funkar riktigt bra ihop, det ofta kvicka tempot tar verkligen ut sin rätt med deras härliga insatser. Fick mig att tänka på The Philadelphia Story och Bringing Up Baby där Grant också är med.

3/5
Citera
2012-10-29, 02:58
Medlem
sim-man92s avatar
Everything or Nothing: The Untold Story of 007
Tyckte om den skapligt mycket, fanns några saker jag inte kände till. Men de mesta har jag läst/sett förut. Ändå väldigt intressant att höra från alla skådisar som spelat James Bond, Fast Sean Connery var inte med. Mer en några få voice-overs,(som troligtvis inte var inspelat för dokumentären) vilket var lite synd. Timothy Dalton och George Lazenby var helt klart dem mest intressanta att lyssna på. Även om jag har en känsla att den sistnämnda inte riktigt fick säga hur det egentligen låg till, varför han bara var med i en film.

Gillade annars att dem utgick från skaparna av James Bond-franchises, bitvis lärorikt. De var just i dem partierna man fick lära sig lite mer, som i alla fall inte jag visste sen tidigare. Dock kanske de var lite väl mycket prat om "Cubby" och co. Då många av filmerna hoppade dem över helt, och de filmerna dom väl pratade om var alldeles för kort. Så den kunde varit en halvtimme längre. Kan tillägga att jag gillade att dem tog med scener från filmerna, för att symbolisera vissa saker.
Sen blev man såklart sugen på att se om alla bondfilmerna igen(förutom dem 5 sista) för femtioelfte gången.
Stark 3 av 5
Citera
2012-10-29, 11:19
Medlem
fritjofkonkass avatar
Terminator 2 (1991)

Såg del I för ett tag sedan, så nu kände jag att det var dags för uppföljaren. Väldigt bra rulle med imponerande specialeffekter. Scenen där terminatorn går genom ett galler är cool- och var säkert inte helt lätt att göra vid den här tiden.
Citera
2012-10-29, 11:31
Medlem
Stvrmzeits avatar
Deadly Is the Female (1950)

Bart Tare har alltid älskat skjutvapen sedan han var liten. Efter militärtjänstgöringen följer han med några kompisar på karneval, där träffar han också sin drömtjej. Bart och hon drar ut på en rånturné.

Ingen dum film noir. Det känns verkligen som att Bonnie and Clyde har blivit inspirerad av Deadly Is the Female. I jämförelse med andra filmer i samma genre, så är den här ganska lågbudget, men det är faktiskt ingenting som märks för mycket. Skådespelet är förvisso inte helt klockrent, men den klarar sig absolut undan en tvåa. Ibland tycker jag bara att det berättas lite väl snabbt. Sedan är klippningen kanske inte den bästa, trots det har man i alla fall fått till en del schyssta tagningar.

3/5
Citera
2012-10-29, 11:37
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Den som dræber - Fortidens skygge

Bra mycket bättre och mörkare än Beck och Wallander filmerna. Faktiskt en ganska brutal film som överraskade mig en smula. Danskarna gör helt klart hårdare polisfilmer än svenskarna, det kan jag verkligen konstatera efter att ha sett väldigt många filmer genom åren. Teckningarna i filmen går inte heller av för hackor. Dom som har sett filmen vet vad jag menar.

7/10
3/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in