2012-09-06, 21:54
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
Har precis sett klart The Breakfast Club i Blu-ray och utöver att det är en av mina favoritfilmer och John Hughes främsta film så var det här en film som absolut förtjänade en BD-utgåva. Ljudet är fantastiskt och bilden är mycket bättre än på min DVD-utgåva av filmen. Ett bra köp och det här är en film som jag kommer att se om många gånger i framtiden.

Då köper jag den på BD nästa gång som jag ska handla film, saknar den i samlingen dessutom så då passar det utmärkt med en HD-utgåva direkt!
Citera
2012-09-06, 21:59
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Då köper jag den på BD nästa gång som jag ska handla film, saknar den i samlingen dessutom så då passar det utmärkt med en HD-utgåva direkt!

Det låter som ett klokt val och det är en film som i alla fall jag tycker att man ska ha i samlingen!
Citera
2012-09-06, 22:00
Medlem
Såg nyss klart The Inglorious Bastards av Castellari. Grymt underhållande med ett riktigt skönt gäng desertörer som ska ta sig till det neutrala Schweiz under andra världskriget. När det kommer igång smäller det så det står härliga till och Castellari behärskar slow motion mycket bra. Filmen såg helt fantastisk ut i Blu-ray formatet, fotot är nästan löjligt snyggt! Går ju inte ens att jämföra med Tarantinos film, främst för att Castellaris är mycket bättre och för det andra att handlingen är helt annorlunda.
Citera
2012-09-06, 22:02
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Det låter som ett klokt val och det är en film som i alla fall jag tycker att man ska ha i samlingen!

Ja, den ska man verkligen ha i samlingen enligt mig med! Ska nog köpa Weird Science också, om den nu finns på BD.
Citera
2012-09-06, 22:05
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ja, den ska man verkligen ha i samlingen enligt mig med! Ska nog köpa Weird Science också, om den nu finns på BD.

Preliminär release: 2012-11-21, enligt Discshop. Den filmen vill jag också ha i samlingen!
Citera
2012-09-06, 22:11
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Preliminär release: 2012-11-21, enligt Discshop. Den filmen vill jag också ha i samlingen!

Tack för infon, lägger den på bevakning då!
Citera
2012-09-06, 22:17
Medlem
BillTheButchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rexie123
Dark Shadows

Tim Burtons nya, och han går givetvis ingenstans utan sin följeslagare Johnny Depp (ett partnerskap jag börjar tröttna lite på). Filmen var lite smårolig emellanåt, och Depp spelade lyckligtvis inte över vilket han annars gör ibland när han samarbetar med Burton.

Annars är det en ganska slätstruken film som inte sticker ut på något speciellt sätt. Miljön, som jag vanligtvis brukar uppskatta i Burtons filmer, var inte imponerande på något vis.

Sevärd, men inget som kommer bli ihågkommet.

Har inte sett filmen än, men din analys verkar stämma med mina förväntningar. Tycker att Burton borde förnya sig lite.
Citera
2012-09-06, 22:28
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillTheButcher
Har inte sett filmen än, men din analys verkar stämma med mina förväntningar. Tycker att Burton borde förnya sig lite.

Håller med i det som Rexie123 skriver, Dark Shadows var ändå okej och det bästa som Burton gjort sedan Sleepy Hollow i min ärliga mening.
Citera
2012-09-06, 22:34
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Har precis sett klart The Breakfast Club i Blu-ray och utöver att det är en av mina favoritfilmer och John Hughes främsta film så var det här en film som absolut förtjänade en BD-utgåva. Ljudet är fantastiskt och bilden är mycket bättre än på min DVD-utgåva av filmen. Ett bra köp och det här är en film som jag kommer att se om många gånger i framtiden.
Köpta den för inte alls så längesen på dvd, men kanske borde köpa den på blu-ray också. Time will tell
--
Såg New Year's Eve och den var inte så dålig som jag hade trott.. den var sämre. Delen med Zac Efron och Michelle Pfeiffer tyckte jag dock var helt ok. Och Efron tycker jag faktisk har potential att bli en riktigt bra skådis. Ska bli intressant att se han i The Paperboy och At Any Price. Resten av filmen är fan så ruttet de kan bli, sista 10 är ren och skär tortyr. Och hade glömt hur dålig skådis Bon jovi är efter denna kommer jag nog aldrig glömma det igen..
1 av 5
Senast redigerad av sim-man92 2012-09-06 kl. 22:37.
Citera
2012-09-06, 22:44
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Köpta den för inte alls så längesen på dvd, men kanske borde köpa den på blu-ray också. Time will tell

Den kostar enbart 59 kronor hos Discshop, småpotatis egentligen.
Citera
2012-09-06, 22:50
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Den kostar enbart 59 kronor hos Discshop, småpotatis egentligen.
Hehe för samma pris jag köpte dvd:en på samma sida

Edit: fast nu kostar den 199kr
Senast redigerad av sim-man92 2012-09-06 kl. 22:57.
Citera
2012-09-07, 00:05
Medlem
Gradozs avatar
The Hike! Skräck!

skön som fan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem