2012-09-07, 23:50
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Man on Fire från 1987
samt ska även se The Taking of Pelham One Two Three från 1974 sen bli det tillbaka till min vanliga filmlista!

Originalet till Taking of Pelham har jag sett för en del år sedan, hade dock ingen aning om att Man on Fire var en remake så jag tackar för upplysningen!
Citera
2012-09-07, 23:51
Medlem
TroDus avatar
The cabin in the woods

Sämsta skiten jag har sätt. 0/10
Citera
2012-09-08, 01:14
Medlem
Numes avatar
Out of the Blue

Citat:
Based on the Aramoana Massacre that occurred on 13 November and 14 November 1990. Resident David Gray, an unemployed gun collector, went on a rampage in which 13 people were shot dead, before Gray himself was shot by police.
Som en lugnare mer komplicerad Falling Down. Utspelat i en lite tråkig men också lite charmig vanlig by i Nya Zeeland, likaså vad gäller naturen o byborna. Allt känns balanserat i filmen, inga karaktärer är för mycket av något s.a.s.

Antaganden samt saker man missar. Tycker den leker lite med det på alla möjliga vis för att skapa effekt. Blev därav stundtals humoristiskt på ett lite underligt sätt, och vacker, sen en hel massa andra saker väckte den.
Känns nästan som vad filmen bygger på, gör den unik. Inte så många svar ges, bara fina frågor.

Skulle nästan säga den är lågmäld, men jag är inte så påverkningsbar... Naturlig eller verklig snarare i hur den förmedlar sitt.
Fotot överlag hjälper den, gillar det skarpt i förhållandet till filmen. Ljudet och "användandet" av tystnad likaså.

Tyckte den var sådär dystert vacker, inte alls dystert enligt mig då... Som att befinna sig någonstans en förmiddag med sol men det är något speciellt med ljuset, värmen eller lukterna och det är vad man tänker på... och som man uppskattar. För att sedan tillslut hamna precis utanför en ganska stor stad som precis somnat, och uppleva samma sak...

en lite svag 4/5
Citera
2012-09-08, 01:20
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nume
Out of the Blue

Kul att du gillade den då jag själv inte fann den så värst bra då jag såg den för ett par år sedan. Funderar på dock att ge den en chans då det är en film som jag fortfarande tänker på med jämna mellanrum (som med Sion Sonos filmer), så något avtryck har den ändå lämnat.
Citera
2012-09-08, 01:27
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Kul att du gillade den då jag själv inte fann den så värst bra då jag såg den för ett par år sedan. Funderar på dock att ge den en chans då det är en film som jag fortfarande tänker på med jämna mellanrum (som med Sion Sonos filmer), så något avtryck har den ändå lämnat.
Var nog säkert tur att jag inte läste något om den innan jag såg den.
Eller ja kollade snabbt på imdb, men var så många filmer så någon valium och det minnet var borta.

Om det var meningen att vara slags "propagandahyllning" till liken där, som en gång var människor som blev mördade.....och något slags lite demoniserande av mördaren eller vadfan nu......ja då var detta det bästa misslyckandet någonsin!
Citera
2012-09-08, 01:32
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nume
Var nog säkert tur att jag inte läste något om den innan jag såg den.
Eller ja kollade snabbt på imdb, men var så många filmer så någon valium och det minnet var borta.

Ibland önskar att jag kunde ha samma självdisciplin till just att hålla mig borta ifrån att läsa för mycket om film och handlingen, kan förstöra väldigt mycket om man har otur.
Citera
2012-09-08, 01:46
Medlem
kuddenchristos avatar
Hamilton : Men inte om det gäller din dotter. Jag tyckte att den var helt okej.
Citera
2012-09-08, 01:49
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Hamilton : Men inte om det gäller din dotter. Jag tyckte att den var helt okej.

Hur står den sig mot den förra om du har sett den?
Citera
2012-09-08, 01:59
Medlem
Såg nyss klart Idi i smotri. Fruktansvärt deprimerande film och det känns som att kriget poträtteras oerhört realistiskt. Man är ju skapligt glad att man inte är född på den ryska tundran.
Citera
2012-09-08, 02:16
Medlem
NirvanAs avatar
Såg ännu en film med Ray Winstone, The war zone från 99. Tror det var Rakii som rekommenderade den. Blev lite besviken då jag tyckte den var rätt tam, det var inget som stack ut och man kände inte direkt för någon av karaktärerna.

5.5/10
Citera
2012-09-08, 02:57
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Såg ännu en film med Ray Winstone, The war zone från 99. Tror det var Rakii som rekommenderade den. Blev lite besviken då jag tyckte den var rätt tam, det var inget som stack ut och man kände inte direkt för någon av karaktärerna.

5.5/10

På tal om Ray Winstone så hade du väl sett Scum?
Citera
2012-09-08, 03:09
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
På tal om Ray Winstone så hade du väl sett Scum?
Of course, minns den som bra.

Nu är frågan vilken man ska se:
Tyrannosaur
Sexy Beast
Bloody Sunday
Naked

Inne i en brittisk period och försöker beta av några man lyckats missa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto