Såg Black death, rätt medioker film men med en skådis jag gillar dvs Sean Bean. Hans stämma och lite omotiverat religiöstvåld var det ända som gjorde filmen till okej underhållning.
Idag kollade jag på Session 9, belv påmind om den i skräckfilmstråden och mindes att jag läste om den när den kom och var nyfiken. Så nu 10 år senare var det dags
En halvhyfsad rysare som fokuserar mer på stämning än kladdiga effekter. Men jag tycker inte den levererade riktigt, trots bra skådespelare och en väldigt atmosfärisk miljö så blir det aldrig riktigt otäckt. Ganska dålig musik också vilket sänker filmen ytterligare, är det något som är otroligt viktigt i en rysare så är det musiken.
En tvättäkta b-films twist framåt slutet blev man också bjuden på
Fick äntligen ändan ur vagnen och drog igenom Apocalypse now - redux. Ja, vad ska man säga... filmen var uttömmande, utforskande, eftertänksam, impulsiv, filosofisk, explosiv. Jag kan inte sätta fingret på den, ej heller kategorisera den, men jag tror att jag gillade den. En filmupplevelse som var både besynnerlig, oanständig och angenäm.
Ingen gradering gör Apocalypse rättvisa, men för att markera att jag inte tyckte illa om den så sätter jag 7-8/10.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!