2012-09-03, 21:18
Medlem
lendrygghs avatar
Pans labyrint. Överskattad film. Visserligen okonventionell historia, men flickan agerar stundom helt irrationellt, varenda ljud i filmen är grovt förstärkt (så att en nål låter som en svärdslipning) och sagofigurerna är enbart besynnerliga. Magin tilltalar mig inte alls. Jag förstår att vissa gillar den, men jag gör inte det. 4/10.

Sista Harry Potterfilmerna, dvs del 1 och 2. Halvintressant blafs där antagonisten Voldemort känns allt annat än skräckinjagande, Harry är grinig och trolleriet bara består av en massa flashiga färgsprutor. 3/10.
Citera
2012-09-03, 21:22
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lendryggh
Pans labyrint. Överskattad film. Visserligen okonventionell historia, men flickan agerar stundom helt irrationellt, varenda ljud i filmen är grovt förstärkt (så att en nål låter som en svärdslipning) och sagofigurerna är enbart besynnerliga. Magin tilltalar mig inte alls. Jag förstår att vissa gillar den, men jag gör inte det. 4/10.

Sista Harry Potterfilmerna, dvs del 1 och 2. Halvintressant blafs där antagonisten Voldemort känns allt annat än skräckinjagande, Harry är grinig och trolleriet bara består av en massa flashiga färgsprutor. 3/10.

Hmm vad tycker du om Kapten Vidal i Pans Labyrinth. Han gör ju halva filmen. En av mina favoritskurkar genom alla tider.
Citera
2012-09-03, 21:31
Medlem
lendrygghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Hmm vad tycker du om Kapten Vidal i Pans Labyrinth. Han gör ju halva filmen. En av mina favoritskurkar genom alla tider.
Visst är han slug och ond, men jag tycker inte att han står ut som filmskurk. En kille som enbart är våld, tortyr och elakheter tycker jag inte är svår att komma på.
Citera
2012-09-03, 21:58
Medlem
Bongmons avatar
Avengers. Gillade alla tidigare marvel-filmer utom spiderman.. Lagomt hjärndött action med enkla dialoger.

Avengers var dock långtråkig. Man hade kunnat korta den o fått ett bättre resultat.

4/10.
Citera
2012-09-03, 22:14
Medlem
Citat:
Visst är han slug och ond, men jag tycker inte att han står ut som filmskurk. En kille som enbart är våld, tortyr och elakheter tycker jag inte är svår att komma på.

Tycker han är en grymt bra skurk. Fantasivärlden är inte alls lika tilltalande som den riktiga världen med Kapten Vidal i spetsen.
Citera
2012-09-03, 22:31
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:

Såg om den nyligen, faktiskt. Tycker att det är en av världens absolut bästa filmer, utan tvekan. Blandningen mellan sagolik surrealism och "Gaspard Noé-liknande realism" ( kommer fan inte på någon bättre förklaring, haha ) är helt fantastisk.

Och, ja, Vidal är en av de bästa filmskurkarna någonsin - absolut i klass med Alan Yates ( Cannibal Holocaust ), Krug Stillo ( The Last House on the Left ) och gubbarna i Saló.
Citera
2012-09-03, 22:41
Medlem
Requiem For A Vampire

Min första film som jag ser av Jean Rollin. Spännande rakt igenom och en härlig atmosfär. Ska gå igenom alla hans större filmer nu.Den här filmen var över mina förväntningar och ett ganska kasst betyg på IMDB gjorde mig skeptisk, men alla hans filmer har inte direkt några episkt höga poäng.

7/10
3/5

Nu blir det Shiver Of The Vampire
Citera
2012-09-03, 23:17
Medlem
lendrygghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Tycker han är en grymt bra skurk. Fantasivärlden är inte alls lika tilltalande som den riktiga världen med Kapten Vidal i spetsen.
Jag förstår inte vad som är så särskilt med honom. Tycker att han är långtifrån så intressant som exempelvis Anton Chigurh, eller för den delen (den (ännu icke) filmatiserade) domaren Holden från Blood Meridian... Vidal känns bara onyanserat ond.
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Såg om den nyligen, faktiskt. Tycker att det är en av världens absolut bästa filmer, utan tvekan. Blandningen mellan sagolik surrealism och "Gaspard Noé-liknande realism" ( kommer fan inte på någon bättre förklaring, haha ) är helt fantastisk.
Jag ska erkänna att det faktiskt var delvis på grund av din åsikt som jag såg om den, för att se om jag missat något fantastiskt. Uppenbarligen gjorde jag det igen - men den ska ha pris för att handlingen är svår att förutse.
Citera
2012-09-03, 23:25
Medlem
Citat:
Jag förstår inte vad som är så särskilt med honom. Tycker att han är långtifrån så intressant som exempelvis Anton Chigurh, eller för den delen (den (ännu icke) filmatiserade) domaren Holden från Blood Meridian... Vidal känns bara onyanserat ond.
Jag ska erkänna att det faktiskt var delvis på grund av din åsikt som jag såg om den, för att se om jag missat något fantastiskt. Uppenbarligen gjorde jag det igen - men den ska ha pris för att handlingen är svår att förutse.

Kanske för att Vidal är utstuderat ond och spelar mycket övertygande.

Sergi Lopez säger såhär om Kapten Vidal

[Captain Vidal] the most evil character I've ever played in my career. It is impossible to improve upon it; the character is so solid and so well written. Vidal is deranged, a psychopath who is impossible to defend. Even though his father's personality marked his existence - and is certainly one of the reasons for his mental disorder - that cannot be an excuse. It would seem to be very cynical to use that to justify or explain his cruel and cowardly acts. I think it is great that the film does not consider any justification of fascism.
Citera
2012-09-04, 00:09
Medlem
P.Gs avatar
Felon (2008). Helt okej fängelserulle. Härlig insats av den småfete Val Kilmer.
Citera
2012-09-04, 00:11
Medlem
Sittkissares avatar
Sniper: Reloaded
2/5
Rätt trist film och inge vidare intressant. Ingenting jag kommer att minnas. Hade förvisso inga direkta förväntningar på den heller.
Citera
2012-09-04, 01:25
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Compliance (2012)

Hade förväntningar på denna filmen, de sänktes dock något när jag läst omdömen här på forat, men faktum var att den inte var så pjåkig. Visst retade jag mig på det överdrivna auktoritetslydnaden (en normal person hade bett polisen komma ner till restaurangen och faktiskt sköta sitt jobb), men händelseutveckligen var ändå intressant och jag kände mig mer och mer illa till mods ju mer utsatt den stackars tjejen blev.

Betyg: 3/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in