2012-09-27, 20:40
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie.H
6/5 är väl ändå en överdrift. 2/5 är att vara generös till den filmen.

H*n ger alla filmer femmor eller fyror i betyg, kommenterade detta och då gav han denna en sexa för att "reta mig".

Citat:
Ursprungligen postat av BoundForGlory
Finns den med swesub?

Nej.
Citera
2012-09-27, 21:29
Medlem
Eddie.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
H*n ger alla filmer femmor eller fyror i betyg, kommenterade detta och då gav han denna en sexa för att "reta mig".

Nej.
Men vafan, hoppas inte han gör likadant på IMDB också. Förstör hela röstsystemets syfte när folk ger maxbetyg till mediokra filmer bara för att de tyckte om dem.
Citera
2012-09-27, 21:30
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Men vafan, hoppas inte han gör likadant på IMDB också. Förstör hela röstsystemets syfte när folk ger maxbetyg till mediokra filmer bara för att de tyckte om dem.

Just det som jag påpekade varpå man får ett helt hjärndött svar tillbaka.
Citera
2012-09-27, 21:31
Medlem
Red tails

Somnade efter ca 15 min, men början var bra iallafall!
Citera
2012-09-27, 21:33
Medlem
jonte-malmos avatar
Citat:

Så för att du tycker en film är kass så ska nån som tycker det är världens bästa film inte få rösta på det?
Citera
2012-09-27, 21:44
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte-malmo
Så för att du tycker en film är kass så ska nån som tycker det är världens bästa film inte få rösta på det?

Det är allmänt känt att folk röstar upp filmer som dom har peppat och hajpat i evigheter som med de två senaste (värdelösa) Batman-filmerna och nu med The Hobbit. Så fort det finns chans till att rösta ger dom automatiskt tior, verkar vara likadant med Tarantinos filmer. Folk röstar inte kritiskt utan med hjärnan någon helt annanstans och finns således ingen substans i rösterna. Folk som NEZT här på Flashback är ett typexempel på användare som ger en tia på IMDb med motiveringen att filmen var skitbra, utan någon som helst kritisk eftertanke.
Citera
2012-09-27, 21:50
Medlem
Eddie.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte-malmo
Om man tycker en film är världens bästa så är den subjektivt inte medioker, eller hur? Läs ordentligt. Det är en skala på tio för en anledning, inte för att man ska rösta antingen 10 eller 0 som många uppenbarligen gör.
Citera
2012-09-27, 22:00
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Om man tycker en film är världens bästa så är den subjektivt inte medioker, eller hur? Läs ordentligt. Det är en skala på tio för en anledning, inte för att man ska rösta antingen 10 eller 0 som många uppenbarligen gör.

Många stolpskott som bekant på IMDb som aldrig reflektera över om en film förtjänar det betyget eller inte, och bara sätter en tia eller en etta om filmen var bra respektive dålig som du skriver. Sedan undrar man också hur dom sätter femmor, sexor, sjuor osv... hur användarna i fråga jämför med en femgradig skala.
Citera
2012-09-27, 22:08
Medlem
NEZTs avatar
Eller så tar man saken lite för allvarligt. Vill jag ge en film 5/5 så ger jag den 5/5. Alla har rätt till sin åsikt! Och Rakii, jag vet att det är svårt att ana ironi över internet. Jag ska absolut inte bli filmkritiker, men om jag blir det en dag så blir du den första jag anställer!
Citera
2012-09-27, 22:42
Medlem
Gameboy92s avatar
Jag brukar inte heller bedöma filmens kvalite utan hur mycket filmen gav mig personligen. Lite fjantigt att anta rollen som skitnödig filmkritiker på en plats som flashback. IMDB är en sida som mäter popularitet snarare än kvalitet. Vill man ha mer kvalificerade omdömen så är Rotten tomatoes en bättre sida.
Citera
2012-09-27, 22:47
Medlem
NirvanAs avatar
Ganska sjukt ändå att väldigt många ger 5/5 eller 10/10 men inte en enda film har betygt 10 på imdb, tror gudfadern leder med 9.x nånting
Citera
2012-09-27, 22:51
Medlem
Blockchoklads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ganska sjukt ändå att väldigt många ger 5/5 eller 10/10 men inte en enda film har betygt 10 på imdb, tror gudfadern leder med 9.x nånting

Det beror ju på att det är så många som röstar och alla tycker inte likadant. Finns dock en del filmer med lite mindre antal röster som kommer upp till 10, fanns någon tråd om det ganska nyligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in