2011-03-31, 02:38
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Bra film och Vincent Cassell är alltid bra som badguy, en av Mikael Håfströms bättre filmer.

Jag tyckte väl att jag kände igen Vincent. Det där ögat har han väl använt i andra filmer? Är det rent av ett äkta öga?

Ett riktigt vidrigt och trovärdigt intryck gav han i alla fall, så nog fan var det en god insats.
Citera
2011-03-31, 21:49
Medlem
Rakiis avatar
Idag har jag sett Death Wish 2 och Hellraiser: Inferno, dussinuppföljare båda två.
Citera
2011-03-31, 21:54
Medlem
dannywtfs avatar
Såg nyligen Cigarette Burns ur serien Masters of Horror. Då avsnittet är som en kortare film skriver jag här och hoppas på dispens

"Filmen" är ett gediget hantverk för oss som gillar skräckisar och Hauer äger hela filmen totalt. Jag älskar handlingen på så många plan att det inte är någon idé att försöka sammanfatta det.

4.5/5
Citera
2011-03-31, 22:07
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
Såg nyligen Cigarette Burns ur serien Masters of Horror. Då avsnittet är som en kortare film skriver jag här och hoppas på dispens

"Filmen" är ett gediget hantverk för oss som gillar skräckisar och Hauer äger hela filmen totalt. Jag älskar handlingen på så många plan att det inte är någon idé att försöka sammanfatta det.

4.5/5

Hauer, som i Rutger Hauer? Hm, du syftar inte möjligtvis på Udo Kier?
Citera
2011-03-31, 22:28
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Hauer, som i Rutger Hauer? Hm, du syftar inte möjligtvis på Udo Kier?

Aber naturlich! Blandar alltid ihop de namnen. Vill mig dock säkert minnas att jag såg en film med Hauer som handlade om monster som levde under jorden. Filmen innehöll en explicit sexscen, så den filmen såg man några gånger i tonåren
Citera
2011-03-31, 22:42
Medlem
skrudiss avatar
Såg Mildered Pierce för någon dag sen. Givetvis sevärd, och en stark rollprestation av Joan Crawford!
Citera
2011-03-31, 23:21
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
Aber naturlich! Blandar alltid ihop de namnen. Vill mig dock säkert minnas att jag såg en film med Hauer som handlade om monster som levde under jorden. Filmen innehöll en explicit sexscen, så den filmen såg man några gånger i tonåren

Måste kolla upp den filmen! Jag dyrkar Hauer och intrigen låter ju för bra för att vara sann!
Citera
2011-04-01, 13:35
Medlem
Rakiis avatar
På tal om Rutger Hauer såg jag terror-filmen Blind Side med honom i natt. Helt okej, lite spännande emellanåt och Hauer gör sin psykopat riktigt bra.
Citera
2011-04-02, 02:11
Medlem
Rakiis avatar
Utan att ha sett föregångaren slog jag på Delta Force 2 tidigare under natten, med Chuck Norris i huvudrollen. Typisk Norris-film där han sparkar röven av folk i slow motion och spänner muskler medan skurken är typecastad i form av Billy Drago. Norris ska spränga en drogkartell ute i den sydamerikanska djungeln, bra ös från mitten till slutet. Min favorit med Norris tillsammans med Missing in action och Invasion USA.
Citera
2011-04-02, 14:36
Medlem
lendrygghs avatar
Cornelis.

Hank von Helvete spelar en ömsom blyg, ömsom framfusig Cornelis som åker slalom sig mellan skulder & pubar i dåtidens Sverige. Fotot är väldigt vackert och musiken likaså, men handlingen och skådespelartalangerna är det tyvärr inte mycket bevänt med.

4/10.
Citera
2011-04-03, 12:15
Medlem
lendrygghs avatar
North by northwest.

Klassisk Hitchcock med dramatisk musik och svindlande vinklar. Cary Grant briljerar i sin roll som den kvicktänkte reklamtjänstemannen Roger Thornhill, en man som är på fel plats vid fel tidpunkt. Han blir kidnappad av okända män, lyckas fly och kommer kort inpå på ond fot med polisen. Filmen når sitt nagelbitande klimax uppe på Mt. Rushmore-monumentet.
Fantastisk film, ett jämnt tempo och precis lagom underhållande. Dock hittade jag inte Hitchcocks cameo...

9/10!
Citera
2011-04-03, 12:51
Medlem
fergusons avatar
Paranormal Activity 2

En film som lyckas vara både långsam och för överdriven på samma gång. Jag gillade inte alls första filmen och hade väl egentligen ingen större lust att se denna över huvudtaget.

När man enbart använder bilder från handhållna kameror och från övervakningskameror ger det filmen en ganska steril stil som man hade kunnat komma ifrån med lite musik men det var tydligen inte aktuellt.

2/10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in