2012-07-24, 23:53
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieGein
Norwegian Wood
Regi: Tran Anh Hung
År: 2010

Vilket mästerverk. Ett av de vackraste jag sett! Hur kan denna endast ha 6,4 på Imdb?!

9,5/10
Istället för att förklara det själv så citerar jag en recension fråm just Imdb, skriven av någon som har precis samma åsikt som jag:
Citat:
Ursprungligen postat av Chris Pandolfi
"Norwegian Wood" is dreary, unfocused, and unreasonably slow-paced. It involves characters so dour and unlikeable that investing in them takes nothing less than sheer will power. They each find themselves in relationships so emotionally complicated that never once do we see a process of connection at work; we can only marvel at the fact that these people have somehow found their way into each other's lives. Not only do we not understand their reasons for being together, but on the basis of what unfolds, no one is the better for it. Here is a coming of age drama so confused and needlessly drawn out that we're anxious for the moment when the hero finally grows up – which, in this case, has nothing to do with witnessing a beautiful act of transition and everything to do with ending two miserable hours sitting in a theater.
Citera
2012-07-25, 00:08
Medlem
Toomss avatar
Tänkt börja beta av lite Argento-filmer så tog och såg Phenomena för första gången imorse och gillade den skarpt.

Påminde väldigt mycket om Suspiria (antagligen främst pga att den utspelar sig på en flickskola) och jag tyckte att den var lika bra om inte bättre, förutom soundtracket där Suspiria vinner stort med den där fantastiska Goblin-låten. T ex så tyckte jag verkligen inte att Iron Maiden och Motörhead passade in här överhuvudtaget.

Riktigt svårt att betygsätta den men lutar mot 4/5.

Senast redigerad av Tooms 2012-07-25 kl. 01:05.
Citera
2012-07-25, 00:11
Medlem
BillTheButchers avatar
Precis kommit hem från smygpremiären av The Dark Knight Rises.

Skrev en snabb analys här: https://www.flashback.org/p38480340#p38480340

Stark 4/5.
Senast redigerad av BillTheButcher 2012-07-25 kl. 00:13.
Citera
2012-07-25, 00:53
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkking
Donnie Darko 10/10
Verkligen en härlig film, ett riktigt mästerverk. Kan dock tänka mig att antingen gillar man den eller inte. Jag älska den verkligen, fantastiskt bra skådespeleri från Gyllenhaal's sida och alla andra.

Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Ett renodlat mästerverk och en av 2000 talets bästa filmer. Magnifik, mystisk, mörk, spännande och intressant film. Satt som fastklistrad framför TV första gången jag såg den. Hade inte ens tänkt kolla på Canal + och visste inte vilken filmen var, men efter 3-4 sekunder för att överdriva lite satt jag som fastklistrad. 10/10

Citat:
Ursprungligen postat av Gameboy92
Instämmer i lovorden. En fantastisk film som har en helt unik känsla. Första gången jag såg den fattade jag ingenting men älskade den ändå. När jag några månader senare såg om den tyckte jag den var ännu bättre. Gav den en 8 eller kanske 9 i betyg här och på IMDB första gången men vill nu höja till en 10. Tror det är max 15 filmer jag nånsin gett det betyget till.
Synd att Richard Kelly bara gjort skit efter en sån otrolig debut.
Tycker den var ganska överdriven, syftet med filmen är väl att man ska få tänka till en del men hos mig fanns det ingen särskild tankeverksamhet, helt klart överskattad film..... woop woop wormholes....
Citera
2012-07-25, 03:29
Medlem
P.Gs avatar
Ed Wood - fantastisk film, finstämd och härlig.

Kusligt vad lik Vincent D'Onofrio var Orson Welles också.
Citera
2012-07-25, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Ed Wood - fantastisk film, finstämd och härlig.

Kusligt vad lik Vincent D'Onofrio var Orson Welles också.
Martin Landau är kusligt bra som Bela Lugosi!
Citera
2012-07-25, 08:51
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Såg denna kalkonfilm där jag hade lite goda förhoppningar på lite skön action, men ack icke -> Knockout

http://www.imdb.com/title/tt1691453/

Är väl kanske ingen större fan åt Steve Austin, men denna film var väl kanske ägnad åt honom som annars brukar spela hårdingen i sina filmer.

4 av 10 får filmen.
Citera
2012-07-25, 09:32
Medlem
SiSeniors avatar
Bride of Frankenstein 8/10
Inte långt sämre än första filmen, men den saknade något som jag inte kan sätta fingret på för att få samma betyg som första filmen. Jag gillade däremot att man får se mer av "the Monster" i den här filmen, för det är trots allt han jag vill se.
Mycket bra film som sagt!
Citera
2012-07-25, 10:22
Medlem
IanPaices avatar
5 Days of War - http://www.imdb.com/title/tt1486193/
IMDB: 5,7
IanPaice: 6-7

Ser man på "reviews" är majoriteten av betygen baserade på folk som har problem med själva filmens handling och att det är amerikaner som vinklat den då den ska vara baserad på verkligheten. Jag har ingen koll på det "kriget", politiken och håller med om att vissa inslag i filmen (speciellt slutet) känns som lite propaganda (speciellt då folk från de länderna som inte gillar USA...), men som ren spelfilm var den faktist över förväntan.

De "okända" skådespelarna (främst huvudrollerna) överaskade positivt, den är rätt emotionellt stark, inte särskilt förutsägbar (själva vägen mot slutet), har en del roliga inslag och har en del riktiga kvalitetsscener av olika slag. Jag tänker inte sitta och säga att det är världens bästa film, men kan rekommendera den till folk som ser den för vad den är.. En spelfilm. Vill man se 100% vad som verkligen hände finns det antagligen dokumentärer...
Citera
2012-07-25, 11:10
Medlem
BootyLuvs avatar
Soldiers of Fortune (2012) - http://www.imdb.com/title/tt1678051/

Hade sina 'moments' om man gillar action men överlag var det inte mycket att hänga i granen. Eller, jo, James Cromwell är riktigt skön i sin roll och har ett bra samspel med Sean Bean, men i övrigt lämnade den en hel del att önska. 2/5.
Citera
2012-07-25, 11:32
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwe
Martin Landau är kusligt bra som Bela Lugosi!
Ja, varenda rollfigur är riktigt välspelad. Till och med Sarah Jessica Parker är acceptabel!
Citera
2012-07-25, 11:39
Medlem
dgnrrds avatar
Supervolcano (2005)

En katastroffilm producerad av BBC i dokumentärmixad spelfilm. Väldigt informerande och specialeffekterna var väldigt bra. Gillar du den här formen av film så är det absolut den bästa vulkan-relaterade filmen jag någonsin sett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in