2012-09-03, 09:51
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galenus
Såg American Beauty igår innan jag skulle sova och den var lika bra som jag minns att den var sedan förra gången jag såg den.

En solklar 10/10 i mina ögon, rekommenderas till alla som ännu inte sett detta mästerverk.

Ruskigt bra film. Var dock många år sedan jag såg den, så jag tänkte se om den inom de närmsta veckorna.
Citera
2012-09-03, 11:04
Medlem
THE ODYSSEY full movie Jag vet inte om det är en riktigt film eller om det var flera avsnitt ihop klippta. Men bra var den iaf.
Citera
2012-09-03, 11:06
Medlem
vonfnass avatar
Såg filmen Bernie häromkvällen.
Trevlig liten film, och Jack Black visar att han kan annat än att bara skrika och flamsa runt.
Betyget blir 3 av 5.
Citera
2012-09-03, 15:25
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Har nu sett Compliance och vet ärligt inte vad jag ska tycka om den. Att människor kan vara så korkade är helt ofattbart. Rent filmiskt är den väldigt bra gjord och skådespelarna gör ett toppen jobb. Men allt känns så otrovärdigt trots att det är baserad på verkliga händelser. Ne måste nog smälta filmen först innan jag vet själv vad jag tycker om den. Och de händer inte ofta.
? av 5
Det blev nattfilmen för mig också, efter att du uppmärksammade den igårkväll.
Delar väl din åsikt till det mesta, hela situationen känns väldigt märklig och ironiskt nog overklig.
Filmen har lagt stor vikt på "storebror bestämmer dilemmat". Att folk inte har några egna hjärnceller att använda utan bara tackar och tar emot från övermakten.

Har väldigt svårt att se folk ta så mycket order, idioti och robot-känslor. Det blir dock lite övertydligt och krystat men filmen upprör mig ändå.
Kluven till betyget men satte en stark 2/5.
Citera
2012-09-03, 16:15
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Bara 7/10!? Det är ju världens bästa film för bövelen! Var det bara för att den var lite halvseg så den tappade 3 poäng eller var det något mer du inte gillade?
Jag skulle inte kalla "Gökboet" för världens bästa film, men jag håller med om att den är en av de bästa filmerna som gjorts.
Citera
2012-09-03, 16:20
Medlem
kuddenchristos avatar
Den senaste filmen som jag såg var "Contagion". Jag såg om den inatt. Tidigare såg jag den på bio år 2011. I mitt tycke är "Contagion" en av det årets allra bästa filmer.
Citera
2012-09-03, 17:58
Medlem
EddieGeins avatar
Igår blev det Apocalypse Now dokumentären, Hearts of Darkness. Ruggigt bra!
Tycker dock Brando verkar vara något av en '' pain in the ass ''.
Citera
2012-09-03, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EddieGein
Igår blev det Apocalypse Now dokumentären, Hearts of Darkness. Ruggigt bra!
Tycker dock Brando verkar vara något av en '' pain in the ass ''.
Totalt odräglig skulle jag vilja påstå. Håller med, riktigt intressant dokumentär!
Citera
2012-09-03, 18:30
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Det blev nattfilmen för mig också, efter att du uppmärksammade den igårkväll.
Delar väl din åsikt till det mesta, hela situationen känns väldigt märklig och ironiskt nog overklig.
Filmen har lagt stor vikt på "storebror bestämmer dilemmat". Att folk inte har några egna hjärnceller att använda utan bara tackar och tar emot från övermakten.

Har väldigt svårt att se folk ta så mycket order, idioti och robot-känslor. Det blir dock lite övertydligt och krystat men filmen upprör mig ändå.
Kluven till betyget men satte en stark 2/5.
Hade också väldigt svårt för det, praktiskt taget skrek på tvn åt deras idioti. Men kan inte komma ifrån att det är en väldigt intressant film som stannar kvar hos mig. Tycker i alla fall den är värd en 3 av 5 i betyg efter mycket övervägande, en film jag tycker man ska ha sett faktiskt.
Citera
2012-09-03, 19:32
Medlem
TheBurdens avatar
The Woman in the Fifth
Thriller

Rörig film. Man trodde att man skulle få en förklaring till allting på slutet. Men icke. Är väl en sån där film där man ska spekulera tillsammans efteråt. Eller så ska det bara vara någon form utav abstrakt konst. Inte vet jag. För mig så var det ganska värdelöst. Får ändå ett par tröstpoäng för det väldigt fina fotot.

En rolig notering var att Ethan Hawke såg precis ut som Niklas Strömstedt med de där glasögonen han hade på sig i filmen.

Betyg: 2/10
Senast redigerad av TheBurden 2012-09-03 kl. 19:48.
Citera
2012-09-03, 19:50
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galenus
Såg American Beauty igår innan jag skulle sova och den var lika bra som jag minns att den var sedan förra gången jag såg den.

En solklar 10/10 i mina ögon, rekommenderas till alla som ännu inte sett detta mästerverk.

Ja, den är väldigt bra. Kevin Spacey är också en riktigt bra skådespelare.
Citera
2012-09-03, 21:08
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Såg Modig idag. Helt ok film och lite dystrare än många andra pixarfilmer. Betyget blir 7/10 eller 3/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in