2012-07-25, 12:49
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Boiling Point

Något sämre än Violent Cop men ändå en helt ok film. Underhållande.

7/10

3/5

http://www.imdb.com/title/tt0098967/

April Fool's Day

Thriller/skräckfilm

En grupp tonåringar blir hembjudna till en kompis föräldrarhem och där börjar det spåra ut. Kan inte komma på någon mer underhållande "första april" film än denna. Filmen pendlar mellan en 6a och 7a men jag sätter betyget 7

7/10
3/5

http://www.imdb.com/title/tt0090655/
Citera
2012-07-25, 15:02
Medlem
SiSeniors avatar
Animal House 7/10
Mycket underhållande film. Stundtals riktigt rolig och en handling som fick mig att sugas kvar vid TV:n.
Citera
2012-07-25, 16:17
Medlem
EddieGeins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IshethZenunim
Istället för att förklara det själv så citerar jag en recension fråm just Imdb, skriven av någon som har precis samma åsikt som jag:
Äh! Så fort det uppkommer någon film som inte är typiskt amerikansk ska det gnällas!
Nej, filmen innehåller otroligt vackra bilder med väldigt sympatiska dialoger. Kände inte av någon kvicksand.
Citera
2012-07-25, 18:38
Medlem
sim-man92s avatar
East of Eden
Äntligen en riktigt jävla bra film! Samspelet mellan James Dean och Julie Harris är inget annat en perfektion, deras kemi är bortom allt tvivel de bästa jag sett hittills i en film. Fyfan blir nästan tårögd bara jag tänker på det. Rasten av casten gör det också bra, men kommer lite i skymundan. En stor eloge till regissören Elia Kazan som har fått ut såpass mycket av samtliga skådespelare. Filmen är även väldigt trovärdig och dialogen är för det mesta felfri. De enda jag kan klaga på är slutet och det är nog det som tyvärr sänker filmen till en 4a, för fram tills dess är filmen inget annat än ett mästerverk.
Stark 4:a av 5
Citera
2012-07-25, 19:55
Bannlyst
The Dark Knight Rises
Jag kom nyss hem ifrån bion efter att ha sett sista Batmanfilmen. Sett fram emot den hela året och kan inte direkt påstå att jag blev besviken. Det var nog de tre snabbaste timmarna som jag har varit med om, tiden flög verkligen fram. Bästa med filmen var nog öppningscenen och naturligtvis den episka slutscenen. Personligen så håller jag nog The Dark Knight som den bästa filmen men TDK Rises kommer sannerligen inte långt efter. Riktigt bra film.

9/10
Citera
2012-07-25, 20:28
Medlem
troböds avatar
La cérémonie

En ung kvinna får anställning som hembiträde hos en förmögen familj och visar sig snart inte vara fullt tillräknelig, särskilt efter hon blir bekant med den udda lokala postkassörskan. Man känner redan från början att det kommer att sluta illa på ett eller annat sätt. Mycket trovärdig och obehaglig film.
Citera
2012-07-25, 20:35
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Fastnaden framför en film som precis hade börjat på TV. Den stora kapplöpningen. Förvånansvärt bra faktiskt.
Citera
2012-07-25, 23:17
Medlem
Lotsos avatar
Unknown World (1951)

Detta är nog den tråkigaste filmen som jag har sett i boxen. Handlingen var tråkig, karaktärerna var tråkiga, skådespeleriet ingen höjdare. Och den hade ingen speciell handling dem ska till mitten av jorden that's it och inte fan händer där någonting på vägen eller när dem väll kommer fram. Tråkig film hela vägen igenom inget jag rekommenderar. En av de tråkigaste filmerna där ute! Nog den sämsta också jag har sett än så länge i boxen, även en av de sämre filmer jag har sett på ett väldigt väldigt långt tag lär ju lätt hamna bland mina sämsta filmer lista. Ush!

0 av 5! i sci-fi box tittandet och i överlag!

http://www.imdb.com/title/tt0044167/

Hela filmen (om ni nu vill lida):
https://www.youtube.com/watch?v=NRgVQtuaPKE
Citera
2012-07-25, 23:19
Medlem
Rocket-Queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troböd
La cérémonie

En ung kvinna får anställning som hembiträde hos en förmögen familj och visar sig snart inte vara fullt tillräknelig, särskilt efter hon blir bekant med den udda lokala postkassörskan. Man känner redan från början att det kommer att sluta illa på ett eller annat sätt. Mycket trovärdig och obehaglig film.

Mycket bra film med ett fantastiskt slut!
Citera
2012-07-26, 00:34
Medlem
Law Abiding Citizen. Riktigt bra jävla film enligt mig. Har 7,2 på IMDB som jag tycker är lite för lågt för den, även om det inte är ett dåligt betyg. Det är med Gerard Butler och den är från 2009.

http://www.imdb.com/title/tt1197624/
Citera
2012-07-26, 00:37
Medlem
NirvanAs avatar
Detachment

Förmodligen bästa filmen jag sett på hela året, är helt mållös. Oj oj.
Citera
2012-07-26, 01:06
Medlem
NEZTs avatar
The Dark Knight Rises

Efter ha sett The Dark Knight så måste jag säga att jag blev lite besviken på denna rulle. Men det kan vara för att jag tycker att Jokern gör hela filmen i The Dark Knight. Men trots allt ändå en okej rulle.

3/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in