2012-06-03, 06:26
Medlem
ZlatanManias avatar
-Insomnia. En nyinspelning från det norska originalet med samma titel. Gjord utav Cristopher Nolan med Al Pacino, Robin Williams och Hilary Swank. Med tanke på allas meriter så hade jag faktiskt förväntat mej en bättre film, upplevde handlingen som stundtals väldigt tråkig och det är nog den sämsta filmen jag sett som Chris Nolan regisserat.

Nu så följde jag nog filmen med lite för höga förväntningar, det hade givetvis varit en klart bättre film om produktionslandet var Sverige men nu så handlade det om en av världens främsta regissörer samt extremt professionella skådespelare, vilket leder till mitt betyg:

4,5/10.
Citera
2012-06-03, 07:42
Medlem
sim-man92s avatar
Såg Tyrannosaur, bra film och väldigt välspelat. Men regissören Paddy Considine proppar in lite för mycket elände som ska skildras på sina blott 90 minuter. 100% sevärd ändå
3 av 5
Citera
2012-06-03, 09:24
Medlem
Niders avatar
Jag såg Collateral för första gången, som visades på tv4 natten till idag, som vanligt missade jag slutet pga trötthet.

Så om någon har sett filmen tidigare, inkl slutet, så får ni gärna upplysa mig hur filmen slutade.

Tack.
Citera
2012-06-03, 12:02
Medlem
Kerringracks avatar
City Hall från 1996 med Al Pacino och Joan Cusack. Mamsen hävdade att jag var tvungen att se den.

Det var jag inte.

5/10 dåliga filmtips

Citat:
Ursprungligen postat av Nider
Jag såg Collateral för första gången, som visades på tv4 natten till idag, som vanligt missade jag slutet pga trötthet.

Så om någon har sett filmen tidigare, inkl slutet, så får ni gärna upplysa mig hur filmen slutade.

Tack.

bit.ly/LpS69U
Citera
2012-06-03, 12:18
Medlem
Rubarth23s avatar
Darfur, riktigt brutal film med starka scener från Sudan.
4/5.
Citera
2012-06-03, 13:34
Medlem
Super 8. http://www.imdb.com/title/tt1650062/

Tyckte den var ganska bra faktiskt. Några overkliga scener finns det, men inte så att det förstör filmen direkt. En cool film med en helt okej story.
6.5/10 blir betyget.
Citera
2012-06-03, 13:47
Medlem
NEZTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-P
Inte för att du frågade, eller för att jag vill betynga dig med ångestfyllda filmer, men kom på två titlar till som är bra och som utspelar sig under liknande förutsättningar (hoppas du inte har något emot det): Revolutionary Road och Closer. Ska vara tyst nu

Haha nädå, det uppskattas bara! Gillar sådana filmer. Revolutionary road har jag redan sett och den var bra. Dock längesedan nu. Men closer är något nytt för mig, bra skådespelare. Får kolla den med. Tack för dina ångestfyllda tips!
Citera
2012-06-03, 13:48
Medlem
NEZTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gameboy92
Såg just Collateral på tv 4. Tror jag såg den för ca 2 år sedan och att den inte gjorde något större intryck då men nu blev jag riktigt överraskad. Michael Mann har gjort ett par toppenfilmer och ett flertal som inte var det minsta sevärda. Här fick han dock till det som aldrig tidigare. Jamie Foxx och Tom Cruise gör bland deras bästa prestationer hittills som taxiförare respektive hitman. Los Angeles på natten utgör en perfekt bakgrund som kompletteras ytterligare av ett utmärkt soundtrack.
9/10.

Håller med dig till fullo!!
Citera
2012-06-03, 14:23
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RossoBiancoVerde

Tyckte den var ganska bra faktiskt. Några overkliga scener finns det, men inte så att det förstör filmen direkt. En cool film med en helt okej story.
6.5/10 blir betyget.

En av de stora överraskningarna av de filmer jag har sett de senaste halvåret. En riktigt bra och underhållande film. Satte betyget 8/10 på IMDB och jag har inte för avsikt att ändra det.
Citera
2012-06-03, 14:47
Medlem
SiSeniors avatar
The Avengers 7.5/10
Jag är inte mycket för superhjältefilmer i vanliga fall men den här var bättre än de flesta jag tidigare sett. Den stjärnspäckade skådespelarlistan bidrog till stor del att filmen blev så lyckad.
Hade jag fått leva om gårdagen skulle jag inte sett den igen utan väntat till den kom ut i bättre kvalité.
Citera
2012-06-03, 15:43
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RossoBiancoVerde

6.5/10 blir betyget.

Filmen handlar om utomjordingar, det är väl ganska självklart att filmen kommer att vara "overklig"?

Såg om den för ett tag sen, och ogillade den lika mycket som jag gjorde första gången. Ungjävlarna är så okarismatiska att man bara vill slå ihjäl dem. Hade jag fått tag på det där tjocka fanskapet så hade brottsplatsen sett ut som en Jackson Pollock-tavla.
Citera
2012-06-03, 15:49
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Filmen handlar om utomjordingar, det är väl ganska självklart att filmen kommer att vara "overklig"?

Såg om den för ett tag sen, och ogillade den lika mycket som jag gjorde första gången. Ungjävlarna är så okarismatiska att man bara vill slå ihjäl dem. Hade jag fått tag på det där tjocka fanskapet så hade brottsplatsen sett ut som en Jackson Pollock-tavla.
Ungefär min åsikt också, förutom det där med ihjälslagandet, så mycket känslor lyckades de inte uppmana.
Det är väldigt sällan som jag tycker att filmer med barnskådisar är något att se, detta eftersom jag inte kan relatera till dem på samma sätt som vuxna och deras små problem intresserar mig inte.

Några intressanta scener men överlag rent ut sagt tråkig gör att jag ger 4/10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in