2012-03-13, 19:06
Medlem
Bazinga90s avatar
Såg Death Sentence, den bjöd på en hel del action men helhetsintrycket är att det är en högst medioker film. Skådespelet i filmen är inge vidare och för att vara ett hämnddrama så är det ett ganska platt och intetsägande sådant.

3.5 av 10
Citera
2012-03-13, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
Såg Death Sentence, den bjöd på en hel del action men helhetsintrycket är att det är en högst medioker film. Skådespelet i filmen är inge vidare och för att vara ett hämnddrama så är det ett ganska platt och intetsägande sådant.

3.5 av 10

Haha, jag hatar den filmen. Har ni någonsin sett kriminella som ser ut och beter sig på det viset? Man kan väl åtminstone försöka göra det något så när realistiskt, här blir det verkligen sjukt löjligt.
Citera
2012-03-13, 19:36
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rexie123
Haha, jag hatar den filmen. Har ni någonsin sett kriminella som ser ut och beter sig på det viset? Man kan väl åtminstone försöka göra det något så när realistiskt, här blir det verkligen sjukt löjligt.

Håller med dig, filmen i sin helhet känns verkligen inte trovärdig. När jag tänker efter kanske 3.5 var ett lite för högt betyg, skådespelarinsatsen av ledaren i det kriminella gänget var under all kritik.
Citera
2012-03-13, 19:47
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90

Otroligt jobbiga referenser till Taxi Driver, också. Det blir liksom för mycket.

Det enda som är bra med filmen är det grafiska våldet, även fast det mesta är CGI.
Citera
2012-03-13, 19:54
Medlem
sim-man92s avatar
Hehe själv tycker jag Death Sentence är en underhållande film. Kevin Bacon lyfter filmen enligt mig, kanske har att göra med att han är en av mina favoritskådisar
Citera
2012-03-13, 19:58
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Hehe själv tycker jag Death Sentence är en underhållande film. Kevin Bacon lyfter filmen enligt mig, kanske har att göra med att han är en av mina favoritskådisar

Jo, faktiskt så gör ju han ett bra jobb. Och, vissa scener är otroligt bra filmade. Helkass är den väl inte, men lite smått fånig.
Citera
2012-03-13, 20:18
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92

Kevin Bacon höjer helt klart filmen, jag tycker att han är en riktigt bra skådespelare. Tyckte däremot att filmen i sig var ganska fånig, men det blir helt klart att kolla in fler filmer med Bacon, då jag inte sett alltför många med han
Citera
2012-03-13, 23:52
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocket-Queen
Quella villa accanto al cimitero (The House by the Cemetery) - Lucio Fulci (1981)

Var den dubbad eller såg du med italienskt ljudspår?
Citera
2012-03-14, 00:29
Medlem
Zartazas avatar
Plutonen

Jävligt bra film med väldigt starka karaktärer.
Citera
2012-03-14, 00:46
Medlem
Rocket-Queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Var den dubbad eller såg du med italienskt ljudspår?

Såg den dubbad. Brukar ni se dessa italienska skräckfilmer dubbade eller på italienska? Började se Deep Red på italienska men ibland var det ju folk som pratade engelska så det blev ju kasst det med.
Citera
2012-03-14, 16:16
Medlem
sakkwalds avatar
Dial M for Murder, var en bra film gjord utav Hitchcock, en av de bättre jag sett utav honom.
Citera
2012-03-14, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sakkwald
Dial M for Murder, var en bra film gjord utav Hitchcock, en av de bättre jag sett utav honom.
Absolut en av hans bästa, kanske den bästa till och med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in