Titel: The Scorpion King 3: Battle for Redemption
Handling: Mathayus har förlorat sin älskade drottning och tvingats lämna sitt före detta kungadöme på grund av en smittsam pestsjukdom. Han börjar livnära sig som lönnmördare och blir anlitad av den Egyptiske kungen Horus att skydda dennes allierade, Kung Ramusan, mot en kommande attack. I utbyte blir han lovad att få gifta sig med Ramusans dotter, samt en legendarisk medaljong. Men först måste han rädda prinsessan som hålls fången av Horus bror, Talus.
Kort recension: Hade inga som helst förväntningar innan jag såg filmen. Det som gjorde mig nyfilken var att det är en uppföljare och att Ron Perlman var en av huvudskådespelarna. Redan efter några minuter förstod jag att detta var en B-film rakt igenom. Handlingen är faktiskt helt okej men skådespeleriet är ofattbart dåligt, manuset har tusentals hål i sig, extremt dåliga fightscener/effekter. Produktionen och filmningen är verkligen värdelös, allting är ihopkastat i en enda stor röra, ju länge in i filmen desto sämre blir filmen.
Omdöme: Rekommenderar inte denna film till någon och mår nästan illa bara jag tänker på det. Förstår inte allvarligt talat hur i hela friden man kan producera en sådan här kass film..
Betyg: 1/5, det faller in i kategorin "en av världens sämsta filmer".