2012-04-24, 16:31
Medlem
H0nkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgoroth
Klart det bara är effekter,,,den är ju för fan animerad!
Ja det har du ju rätt i. "En massa spektakulära actionsekvenser" hade varit bättre ordval från min sida..
Citera
2012-04-24, 17:20
Medlem
GoldEagles avatar
Titel: The Scorpion King 3: Battle for Redemption
Handling: Mathayus har förlorat sin älskade drottning och tvingats lämna sitt före detta kungadöme på grund av en smittsam pestsjukdom. Han börjar livnära sig som lönnmördare och blir anlitad av den Egyptiske kungen Horus att skydda dennes allierade, Kung Ramusan, mot en kommande attack. I utbyte blir han lovad att få gifta sig med Ramusans dotter, samt en legendarisk medaljong. Men först måste han rädda prinsessan som hålls fången av Horus bror, Talus.

Kort recension: Hade inga som helst förväntningar innan jag såg filmen. Det som gjorde mig nyfilken var att det är en uppföljare och att Ron Perlman var en av huvudskådespelarna. Redan efter några minuter förstod jag att detta var en B-film rakt igenom. Handlingen är faktiskt helt okej men skådespeleriet är ofattbart dåligt, manuset har tusentals hål i sig, extremt dåliga fightscener/effekter. Produktionen och filmningen är verkligen värdelös, allting är ihopkastat i en enda stor röra, ju länge in i filmen desto sämre blir filmen.

Omdöme: Rekommenderar inte denna film till någon och mår nästan illa bara jag tänker på det. Förstår inte allvarligt talat hur i hela friden man kan producera en sådan här kass film..

Betyg: 1/5, det faller in i kategorin "en av världens sämsta filmer".
Citera
2012-04-24, 18:45
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldEagle
Titel: The Scorpion King 3: Battle for Redemption
Handling: Mathayus har förlorat sin älskade drottning och tvingats lämna sitt före detta kungadöme på grund av en smittsam pestsjukdom. Han börjar livnära sig som lönnmördare och blir anlitad av den Egyptiske kungen Horus att skydda dennes allierade, Kung Ramusan, mot en kommande attack. I utbyte blir han lovad att få gifta sig med Ramusans dotter, samt en legendarisk medaljong. Men först måste han rädda prinsessan som hålls fången av Horus bror, Talus.

Kort recension: Hade inga som helst förväntningar innan jag såg filmen. Det som gjorde mig nyfilken var att det är en uppföljare och att Ron Perlman var en av huvudskådespelarna. Redan efter några minuter förstod jag att detta var en B-film rakt igenom. Handlingen är faktiskt helt okej men skådespeleriet är ofattbart dåligt, manuset har tusentals hål i sig, extremt dåliga fightscener/effekter. Produktionen och filmningen är verkligen värdelös, allting är ihopkastat i en enda stor röra, ju länge in i filmen desto sämre blir filmen.

Omdöme: Rekommenderar inte denna film till någon och mår nästan illa bara jag tänker på det. Förstår inte allvarligt talat hur i hela friden man kan producera en sådan här kass film..

Betyg: 1/5, det faller in i kategorin "en av världens sämsta filmer".

Hur mycket är Ron Perlman och Billy Zane med i den ?
Citera
2012-04-24, 19:21
Medlem
GoldEagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Hur mycket är Ron Perlman och Billy Zane med i den ?

Svårt att förklara egentligen, filmen kretsar kring Victor Webster (Mathyus) och Bostin Christopher (Olaf) men rent spontant skulle jag säga att Billy Zane (King Talus) är en av dem andra huvudskådespelarna som är med mest, sedan kommer Krystal Vee (Princess Silda) och därefter Ron Perlman (Horus).

Jag rekommenderar INTE denna film.
Citera
2012-04-24, 22:38
Medlem
Rocket-Queens avatar
Såg Midnight Express på Blu-Ray nyss. Mycket bra fängelsefilm!
Citera
2012-04-24, 22:58
Medlem
Bazinga90s avatar
Nu hamnade inlägget rätt!

Igår såg jag The Rainmaker av Francis Ford Coppola och med Matt Damon i huvudrollen. En ganska bra film, även om de båda självklart har gjort bättre filmer. Gillar man Damon så är filmen absolut sevärd!

6/10

Idag fick jag tillfälle att se Black Christmas och det var verkligen en film i min smak. Det har helt enkelt aldrig blivit av tidigare, men när jag nu har sett filmen så håller jag den som en av mina favoriter inom skräckgenren (slasher?), så bra tyckte jag faktiskt att den var. Det är inte ofta jag hyllar enskilda skådespelarinsatser i den här typen av filmer men Olivia Hussey är faktiskt riktigt bra i filmen.

Stämningsfull men samtidigt riktigt obehaglig, en film som jag varmt kan rekommendera, även om jag tror/vet att många redan har sett den. Att filmen är från 1974 ska absolut inte vara något hinder för att undvika filmen, då den i mitt tycke har den rätta känslan och rent ut sagt är en fantastisk filmupplevelse.

9/10
Citera
2012-04-24, 23:04
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocket-Queen

Finns den på svensk BD-utgåva eller är det import som gäller? Då min vän var i Turkiet i förra veckan blev jag sugen på att se om filmen igen, det var längesedan sist och regissören (Alan någonting...) är grymt jävla duktig på hantverket, en av mina favoriter!
Citera
2012-04-24, 23:04
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Otroligt bra film, ett mästerverk enligt mig.

Såg också en fängelsefilm A Man Escaped. Jag tyckte den var bra, men hade faktiskt förväntat mig mycket mer. Så blev lite besviken
Citera
2012-04-24, 23:06
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Såg också en fängelsefilm A Man Escaped. Jag tyckte den var bra, men hade faktiskt förväntat mig mycket mer. Så blev lite besviken

Den vill jag se, mest för att alla lovordar Bresson. Ska ge den en chans sen!
Citera
2012-04-24, 23:28
Medlem
Rocket-Queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Otroligt bra film, ett mästerverk enligt mig.

En dödsdömd har rymt? Jag tyckte att den var bra men hade nog också förväntat mig mer. Ger den en stark trea dock och jag skulle nog tycka mer om den om jag såg om den tror jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Finns den på svensk BD-utgåva eller är det import som gäller? Då min vän var i Turkiet i förra veckan blev jag sugen på att se om filmen igen, det var längesedan sist och regissören (Alan någonting...) är grymt jävla duktig på hantverket, en av mina favoriter!

Köpte den dem har på Discshop för 159 kr. (Midnight Express - Collectors Edition (Blu-Ray)). Ingår i Sonys Blu-ray Collectors Editions. Tror att den är import alltså men den har svensk text.
Citera
2012-04-24, 23:42
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
En dödsdömd har rymt? Jag tyckte att den var bra men hade nog också förväntat mig mer. Ger den en stark trea dock och jag skulle nog tycka mer om den om jag såg om den tror jag.
Ja så heter den på svenska, originaltiteln orkar jag dock inte lära mig
Citera
2012-04-24, 23:47
Medlem
lendrygghs avatar
Intolerance.

Sevärd, men det finns verkligen ingen rättvist objektiv bedömning att göra om den här filmen. Man (jag) måste se det i tidskontexten för att kunna lägga ett värdigt betyg. Den är 94 år, stum, poetisk & enormt svulstig (detta är alltså bra), men jag kan inte bli kvitt tanken att konceptet som sådant skulle ha gjort sig oändligt mycket bättre i en modern tappning, dvs med modern teknik och med bättre & orkestral musik. Replikerna kan fortfarande gärna vara stumma för min del, textrutorna fyller sitt syfte ypperligt, men hammondorgelmusiken är verkligen under all kritik. Det tillhör inte direkt en av livets underbaraste upplevelser att höra en babylonisk backanal kompas av en karusell. Hade filmen dessutom spelats in med instrument som tekniskt låg närmare kameror än träslevar hade den kunnat bli bra på riktigt, istället för nuvarande betyg: bra för att vara så gammal.

Icke desto mindre ett intressant stycke film som jag tycker alla bör ha upplevt, om inte annat för allmänbildningens skull. 8/10 med åldern i åtanke, 4/10 i övrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in