2012-06-03, 15:57
Medlem
NEZTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Ungefär min åsikt också, förutom det där med ihjälslagandet, så mycket känslor lyckades de inte uppmana.
Det är väldigt sällan som jag tycker att filmer med barnskådisar är något att se, detta eftersom jag inte kan relatera till dem på samma sätt som vuxna och deras små problem intresserar mig inte.

Några intressanta scener men överlag rent ut sagt tråkig gör att jag ger 4/10.

Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Filmen handlar om utomjordingar, det är väl ganska självklart att filmen kommer att vara "overklig"?

Såg om den för ett tag sen, och ogillade den lika mycket som jag gjorde första gången. Ungjävlarna är så okarismatiska att man bara vill slå ihjäl dem. Hade jag fått tag på det där tjocka fanskapet så hade brottsplatsen sett ut som en Jackson Pollock-tavla.

Håller med er. Det enda jag tyckte var imponerande med filmen var tågkrashen. Sen att det utspelar sig på 70 eller 80 talet vad det nu var. Resten var skit.
Citera
2012-06-03, 16:40
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Såg om den för ett tag sen, och ogillade den lika mycket som jag gjorde första gången. Ungjävlarna är så okarismatiska att man bara vill slå ihjäl dem. Hade jag fått tag på det där tjocka fanskapet så hade brottsplatsen sett ut som en Jackson Pollock-tavla.

Ångrar att jag såg den på bio också, totalt slöseri med tid och pengar! Kommer nog inte ens att orka se den en andra gång som du olyckligtvis gjorde.
Citera
2012-06-03, 18:02
Medlem
Citat:
Filmen handlar om utomjordingar, det är väl ganska självklart att filmen kommer att vara "overklig"?

Men snälla, sluta spela dum...
Hade jag inte gillat Sci-fi/fantasy etc. så hade jag förmodligen inte ens kollat på filmen.

Självklart syftar jag inte på något med utomjordingen att göra när jag snackar om vissa overkliga scener, utan det är mer hur folket i filmen beter sig i vissa situationer kring den osv.
Citera
2012-06-03, 21:06
Medlem
Prometheus

Har inte riktigt smält den ännu, men första intrycket säger att detta är en av de bästa filmer jag har sett på senare år. Visuellt är det den snyggaste filmen jag har sett tillsammans med 2001: A Space Odyssey.

Den verkar få en del kritik för att den lämnar fler frågor än svar, men jag ser det endast som något positivt. Filmen skriver inte tittaren på näsan och jag kommer att grubbla över den ett bra tag framöver. Ett tips till er som inte har sett den ännu är att helt och hållet strunta i att göra några kopplingar till de äldre Alien-filmerna då ni med all säkerhet kommer bli besvikna.

5/5
Citera
2012-06-03, 21:10
Medlem
Står just nu i biokön o ska se Mib3 får se hur den är!
Citera
2012-06-03, 21:29
Medlem
Roxanas avatar
Korpen flyger och Korpens skugga

Mina älsklingsrullar av flera skäl. Nu även inköpta.

Båda filmerna går i en brun/grå/grön dyster färgton och man kan nästan känna den fuktiga kylan. Underbara scenerier, brutalt våld, fina hästar och en tid när män var riktiga män. Som kunde jaga ,rida och hantera vapen. Stilpoäng för bastun. Finnarna var antagligen inte först?

En känsla av saga fast det ändå är så pass realistisk handling.
Citera
2012-06-03, 22:03
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
Korpen flyger och Korpens skugga

Mina älsklingsrullar av flera skäl. Nu även inköpta.

Båda filmerna går i en brun/grå/grön dyster färgton och man kan nästan känna den fuktiga kylan. Underbara scenerier, brutalt våld, fina hästar och en tid när män var riktiga män. Som kunde jaga ,rida och hantera vapen. Stilpoäng för bastun. Finnarna var antagligen inte först?

En känsla av saga fast det ändå är så pass realistisk handling.

Tungur knivur!!
Citera
2012-06-03, 22:14
Medlem
KUSEs avatar
Anger Management, så jävla hysteriskt rolig.
Citera
2012-06-03, 22:16
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
The Avengers 7.5/10
Jag är inte mycket för superhjältefilmer i vanliga fall men den här var bättre än de flesta jag tidigare sett. Den stjärnspäckade skådespelarlistan bidrog till stor del att filmen blev så lyckad.
Hade jag fått leva om gårdagen skulle jag inte sett den igen utan väntat till den kom ut i bättre kvalité.

Jag gillar inte heller superhjältefilmer men den verkar ju ändå riktigt bra. Har gått igenom ett par Marvel-filmer som jag inte sett innan men jag har bland annat Cpt. America, Thor och Iron Man 2 kvar, har du sett dessa filmer innan eller förstår man allt ändå?
Citera
2012-06-03, 22:23
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rexie123
Prometheus

Har inte riktigt smält den ännu, men första intrycket säger att detta är en av de bästa filmer jag har sett på senare år. Visuellt är det den snyggaste filmen jag har sett tillsammans med 2001: A Space Odyssey.

Den verkar få en del kritik för att den lämnar fler frågor än svar, men jag ser det endast som något positivt. Filmen skriver inte tittaren på näsan och jag kommer att grubbla över den ett bra tag framöver. Ett tips till er som inte har sett den ännu är att helt och hållet strunta i att göra några kopplingar till de äldre Alien-filmerna då ni med all säkerhet kommer bli besvikna.

5/5

Skulle inte ge den full pott, men fattar ändå inte folk som avfärdar filmen som skräp. Många snackar om plot-holes, men jag uppfattade inga noterbara hål. Men det gäller att hänga med i filmen, och tempot är riktigt rafflande emellanåt.
Citera
2012-06-03, 22:53
Medlem
jonte-malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeecheeba
Står just nu i biokön o ska se Mib3 får se hur den är!

var den värd att se?
Citera
2012-06-03, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte-malmo
var den värd att se?

Tycker jag absolut att den var! Bättre än förväntat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto