2012-03-18, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Boken heter Varulvens år på svenska och är utgången hos förlaget sedan länge och en mindre raritet nuförtiden om man nu skulle komma över den. Har inte läst boken själv, en av få böcker av Stephen King som jag faktiskt varken har läst eller varken har hemma i samlingen.
Det finns dock att få tag på hos Bokbörsen, http://www.bokborsen.se/page-start?i...eator=&stitle=.

Ett mycket bra sida i övrigt, där jag gör de flesta av mina bokköp främst när det gäller äldre litteratur. Köpte senaste Stephen Kings "Geralds lek", som jag försökte läsa på engelska med tröttnade på språket, men det verkade vara en bra bok så jag är glad att jag hittade den på svenska.
Citera
2012-03-18, 05:25
Medlem
Rocket-Queens avatar
Fastnade framför Point Break (1991) ikväll. Ganska underhållande film men inte så mycket mer. Fy fan vad Keanu inte kan agera dock.

Betyg: 3-/5
Citera
2012-03-18, 11:40
Medlem
Moln Över Hellesta (1956)
Margareta flyttar ihop med sin blivande make Carl och hans familj i den stora gården på Hellesta. När huset börjar spöka och skvallret om Carl's förra fästmös mystiska död trappas upp åker Sherlock Holms hatten på och detektivarbetet påbörjas.

En ganska ljummen herrgårdsdeckare med en aning tunn och stundvis långdragen handling. Tur att Anita Björk håller hårt i i tyglarna som den envisa huvudrollsinnehavaren annars hade det nog inte fungerat nåt vidare.

5/10
Citera
2012-03-18, 12:15
Medlem
lendrygghs avatar
Såg Sånger från andra våningen. Jag brukar vanligen tycka om säregna filmer, men den här tilltalade mig inte särskilt. En del bra scener (den här var till och med fantastisk), men de flesta var bara tråkiga. Långa klipp, underliga (om ens existerande) budskap.

Sådär. 4/10.
Citera
2012-03-18, 12:27
Medlem
Aireess avatar
Jag såg i natt filmen: Captain America (2011).

Och den var väl sådär, lite löjlig bara, men jag antar den ska va lite så. :P
Sen var det också jävligt dåligt slut, men jag kommer inte berätta mer, ifall nån här vill se den.

Airees.
Citera
2012-03-18, 12:33
Medlem
Julbordsspecials avatar
Såg Green Lantern igår kväll. Ett riktigt slöseri på tid, urfånig film inriktad till barn på 10 år.

IMDB:

Den får 2/10 från mig, hade jag sett den för 15 år sedan hade jag säkert tyckt om den. Men inte i dagsläget.
Citera
2012-03-18, 15:14
Medlem
SiSeniors avatar
Colombiana

Oväntat bra. Efter att ha läst vad den handlade om förstod man direkt hur den skulle sluta. Det gjorde däremot inget för en hel del oväntade och "coola" grejer hände på vägen vilket gjorde filmen spännande och bra ändå. 7/10
Citera
2012-03-18, 15:32
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julbordsspecial
Såg Green Lantern igår kväll. Ett riktigt slöseri på tid, urfånig film inriktad till barn på 10 år.

IMDB:

Den får 2/10 från mig, hade jag sett den för 15 år sedan hade jag säkert tyckt om den. Men inte i dagsläget.

Den filmen var verkligen inget att hänga i granen.
Citera
2012-03-18, 16:14
Såg precis Moneyball. Första tredjedelen hade den perfekta avvägningen och strukturen av amerikansk företagaranda och egendomliga genier, i samklang med en patriotisk sport som är som en religion, där fansen våndas blod, svett och pengar. Men sedan blev filmen för seg, för analytisk, och för oengagerande. Bra samspel mellan Pitt och Hill, och just Hill gör halva filmen. Storyn är intressant, karaktärerna är intressanta - så det borde vara mästerligt. Men de gör filmen seg, och oengagerande. Kanske inte skall vara förvånad när en av manus:iterna har skrivit The Social Network som lider av exakt samma problem. 3 av 5, så överlag en besvikelse som tar upp mkt av din tid.
Citera
2012-03-18, 16:19
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Nyckeln till frihet

Inte sett den tidigare tro det eller ej, 5/5 toasters.
Ikväll blir det Hobo with a shotgun.
Citera
2012-03-18, 16:26
Medlem
Julbordsspecials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Den filmen var verkligen inget att hänga i granen.

Nej verkligen inte, det kan kanske tyckas att jag borde ha kunnat förutspått att det var en relativt barnslig film utifrån trailern och konceptet överlag. Men gjort är gjort antar jag.
Citera
2012-03-18, 16:27
Citat:
Ursprungligen postat av SvenEricTheGamble
Nyckeln till frihet

Inte sett den tidigare tro det eller ej, 5/5 toasters.
Ikväll blir det Hobo with a shotgun.

Se den INTE! Den är jätte-jätte-jätte dålig. Motbjudande film, fult filmad (allt ser ut som fucking pastell). Handlingen och premissen kunde vart kul, men det blir bara plump våldsporr. Ful, fattig och korkad. En film för dårar! Helt enkelt. Och du vill väl inte vara en dåre? Det är klart, man kanske måste se den. Jag såg ju den trots allt, och betalade 59 kr för skiten! Blaaaa-rrgh!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in