2012-04-29, 15:57
Medlem
Bazinga90s avatar
Såg filmen Less Than Zero, en mörk och tragisk skildring, absolut sevärd! Robert Downey Jr levererar den i särklass bästa prestationen som jag har sett av honom, han är helt fantastisk i filmen. Så jag får försöka att se mer av hans filmer framöver.

7.5/10
Citera
2012-04-29, 23:33
Medlem
Lotsos avatar
License to Drive (1988)

En riktigt 80-tals rulle!
Blev sjukt överraskad av filmen.
Komedin var spot on och gillade verkligen hur att i de flesta fallen så beter sig karaktärerna precis som man hade gjort i en sådan situation.
Gillade verkligen också hur in princip hela filmen utspelar sig under en hel natt.
Hade önskat lite mer Corey Feldman i den men detta var Corey Haim's film och ingen annans! Fick även höra den schyssta låten Get out of my dreams av Billy Ocean
Gillade också en fin liten cameo av James Avery som var skitrolig
Påminde lite om Ferris Bueller's Day Off, fast den filmen är lite bättre ändå...

3.5 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0095519/

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=-Qowxjjh0Ks
Citera
2012-04-30, 01:40
Bannlyst
Jägarna 2 och Urban Legends: Final Cut.
Citera
2012-04-30, 01:51
Medlem
Unknown - http://www.imdb.com/title/tt1401152/

Riktigt jävla bra film måste jag säga, rekomenderas!
Citera
2012-04-30, 08:43
Medlem
SiSeniors avatar
The Thin Red Line 9/10
Måste vara den bästa krigsfilmen jag någonsin sett. Blev fullkomligt kär i den. Nick Nolte for president! Kändes otroligt nära verkligheten på något sätt. Kan mycket väl tänkta mig att det gick till så under kriget. Denna rekommenderar jag alla att se. Den som inte gör det har missat något av livets góbitar.
Citera
2012-04-30, 10:59
Medlem
Bazinga90s avatar
Empire of the sun, är så glad för att jag äntligen tog tag i saken och såg den filmen, för den var riktigt bra. Som vanligt i Spielbergs filmer så levererar John Williams även denna gång fantastisk musik. När människor pratar om Christian Bale så är det sällan man hör de prata om den här filmen, att han var 13 år och kunde göra den skådespelarinsatsen, för mig är det sanslöst! Många bra skådespelarinsatser i filmen men de hamnar i skymundan för den unge Bale. Har ni inte sett filmen, se den!

9/10
Citera
2012-04-30, 15:12
Medlem
lendrygghs avatar
Fick The Other Guys rekommenderad för mig för ett litet tag sedan. Helt okej komedi, stundom riktigt rolig. Dock fattade jag aldrig riktigt vad det var som försiggick. 7/10.
Citera
2012-04-30, 16:18
Medlem
RancorFeeders avatar
Tintin
Väldigt underhållande film. En otrolig massa utfyllnad i form av actionscener, men va fan, ingen gör action lika spännande och underhållande som Spielberg! Lysande film!

Little Nicky
Fattar inte allt hat mot denna film. Sinnessjukt rolig!
Citera
2012-04-30, 17:14
Medlem
Galenuss avatar
Såg Death at a Funeral (Dem amerikanska versionen från 2010) igår, trevlig film, skrattade lite. Helt klart sevärd men inget "Wow speciellt".
Citera
2012-04-30, 19:23
Medlem
Bazinga90s avatar
Shadows and Fog - Inte en av mina favoriter av Woody Allen men ändå en ganska bra film. En riktigt imponerande rollista kan utlovas för den som väljer att se filmen.

6/10

Tintin - Har hört en del negativt om filmen men jag gillade den. Spielberg bjuder verkligen på underhållning och i mitt tycke är det en film som verkligen gjorde sig bra som animerad. Tummen upp!

8/10
Citera
2012-04-30, 19:58
Medlem
TheBurdens avatar
I Saw The Devil. Sydkoreansk Film. Vet inte vad den hör hemma i för kategori, men lite skräck och action är det väl.

En man tillfångatar en polis flickvän och styckar henne. Polisen/pojkvännen letar upp mördaren och misshandlar honom. Sedan släpper han honom, efter att ha planterat en sändare i honom. Därefter söker han upp mördaren några gånger och misshandlar honom igen. Däremellan händer det lite andra saker också.

Halvbra film, egentligen. Våldsam och rå. Men sån himla höjdarfilm som folk påstått tycker jag inte att det var.

Betyg 5 av 10

http://youtu.be/tkwEFKdTckk

The Tunnel Australiensisk skräck.

Ett journalistteam letar efter spår som regeringen förnekar i tågtunnlarna under Sydneys mark. Efter ett tag försvinner en av dem, och de börjar se någon svåridentifierad varelse som lever där nere. Nu gäller det att ta sig ut med livet i behåll. En av dem filmar hela tiden, och det är ur hans kameraperspektiv som vi ser filmen.

Rörig film. Skakig kamerabild och en massa spring, flås och skrik i mörkret. Inte speciellt spännande. Efter ett tag så blir den faktiskt långtråkig.

Betyg: 3 av 10

http://youtu.be/u47cTpo70EE
Senast redigerad av TheBurden 2012-04-30 kl. 20:10.
Citera
2012-04-30, 20:22
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Piranha 3D... 88 bortkastade minuter av mitt liv. Ett ord räcker för att summera filmen och det är VÄRDELÖS.

Betyg 1/10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in