Gene Hackman är som vanligt sevärd! Dessutom blev jag förvånad att Owen Wilson var medförfattare till det hela. Trodde inte att han var speciellt begåvad, vilket han i och för sig inte behöver vara.
För nån timme sen: Alien vs Predator 2.
Till och med sämre än den förra och den är inte vidare bra direkt.
2/10.
I helgen: Bucket list. Jack Nickolson och Morgan Freeman som dödsjuka bestämmer sig för att göra allt som de inte gjort tidigare i livet.
Sentimental och välbekant, men ändå ganska bra om man är på humör för en sån film.
4/10.
American Gangster: Jodå. Man har sett det förr men visst var den sevärd.
Något endimensionella karaktärer men slutbetyget blir ändå 6/10.
Gone baby gone, faktiskt bra film tycker jag. Ben Afflecks bror Casey? är ju bättre än träskallen själv. Men Ben har lyckats sy ihop en bra story där allt inte är svart och vitt, tänker på morsan till barnet mm. Samt intressant frågeställning allt leder fram till.
Juno, bra "må-bra-film" där Ellen Page balanserar på ett väldigt bra sätt till overacting. Inga konstlade twister eller överraskningar, bara berättat på ett intressant sätt.
Hitman, faktiskt helt ok. Klichéfylld och serietidnings-snygg action. Realism? nope, men som sagt; är man ute efter lite kul action och lite gammal beprövad vi-avskyr-varann-men-ändå-dialog så...
I am legend, nja, ganska ok. Will Smith är väl ingen karaktärsskådis av större mått men det blir faktiskt inte tråkigt trots att han är själv större delen av filmen. Godkänt trots allt.
Superbad, det sämsta skit jag nånsin sett. Har inte orkat se klart dyngan. Trots 3 försök, så jävla enformigt och otroligt humorlöst. Och jag gillar American pie och RoadTrip. Så, jag är ingen kulturnörd som inte klarar bajs och kuk-skämt. Men hallåååå
Next, kul idé och Cage gör det ju helt ok, gillar eg. inte honom. Men slutet? vafan....
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!