Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-28, 00:14
  #6121
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
Sist men inte minst (eller jo kanske) så såg jag Terror på Elm street 6. Alla vet vad den handlar om, ungdomar som mördas i deras drömmar av Freddy Krueger. Fick mig iaf några skratt på grund av några relativt kreativa scener, så.. 2/10

IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0101917/
Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=nGQP6PIXzyc
Spelsekvensen måste vara det bästa. Har dock bara sett filmen en gång för 3 år sen dock. Tyckte faktiskt att den åtminstone var bättre än 5:an.
Citera
2011-12-28, 00:46
  #6122
Medlem
Bongmons avatar
Såg en mer lättsam film "whats your number".. Skitfilm/tjejfilm. Såg inte ens klart den. 1/10

Tänkte se en svensk film, fick bli "Det nya landet".. Jag är mitt uppe i ett psykiskt sammanbrott o filmen gjorde det inte bättre. Lågbudget, lite humor här o där, tragisk. 6/10 (Faktiskt).
Citera
2011-12-28, 07:16
  #6123
Medlem
Stvrmzeits avatar
The Hustler

"Fast Eddie" Felson är en biljardfifflare som får uppmärksamhet bland biljardborden i USA. Han vill möta legenden Minnesota Fats och då blir det höga insatser. Och när Eddie träffar tränaren Bert Gordon blir det mer än insatser som börjar stå på spel.

Paul Newman är som gjuten för rollen som Eddie, han spelar den med perfektion till max. Bra skådespel av de flesta övriga med. Det finns också en kärlekshistoria i filmen, något som jag trodde skulle dra ner ganska mycket, men det visade sig vara en positiv överraskning som istället lyfte filmen och gav den mer att ge. Sarah som spelas av Piper Laurie lyckas faktiskt bli en intressant karaktär, speciellt tillsammans med Eddie då bådas liv har problem. En cool Newman, pengar, alkohol, cigaretter, biljard och allt som hör till. Väldigt snygg och stilig film med mycket karaktär och mysiga miljöer.

4/5

Festen

Helge fyller 60 år och bjuder släkt och vänner till en stor fest. Väl vid middagen avslöjas obekväma familjehemligheter.

Dogmafilm kanske inte är min grej, men detta var över förväntan. Dogmerna gör verkligen att hela filmen känns otroligt intim, naken och realistisk, inte minst på grund av det schyssta skådespelet också. När den så kallade bomben släpps och saker avslöjas, då blir det en stämning som inte är likt mycket annat. Absurd humor blandas med ångest. Som jag känner nu känns filmen lösryckt ibland och tappar lite i andra halvan. Men jag vill gärna se om den, det är en sak som är säker. Kan bli en höjning nästa gång.

3/5

Roman Holiday

Prinsessan Ann smiter under ett statsbesök i Rom och träffar journalisten Joe.

Ser man till början och slutet känns det förutsägbart som tusan. Vissa stunder lyser det till, annars tyckte jag att det var svagt. Pecks karaktär finner jag ganska ointressant för det mesta. Inte heller får jag känslan av att manuset är tillräckligt. Precis som humorn är hela filmen oerhört lättsam och tyvärr ganska platt. Jag gillar ju Audrey Hepburn, så det blir en tvåa på grund av henne och hennes charm.

2/5

Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl

Smeden Will Turner slår ihop sig med kaptenen Jack Sparrow för att rädda en guvernörs dotter och ta tillbaka skeppet The Black Pearl.

Ytligt, förutsägbart, platt handling, massa klyschor, Disney plus Hollywood och ganska så meningslöst. Humorn är bara töntig, samma med all action och effekterna. Och skådespelet är ojämnt. Depp är ju annars en bra skådespelare, men det hjälper inte ett dugg i den här smörjan. Den hade allt jag kunde förutspå att den skulle ha. Och inte var det bra. Värdelös Svensson-film.

1/5
Citera
2011-12-28, 08:37
  #6124
Medlem
vodkasvullens avatar
Såg Sommarens tolv månader av Richard Hobert igår.

Stämningen byggs upp väldigt bra och man lär känna de olika karaktärerna väl, mycket tack vare bra insatser från samtliga skådespelare. Med en väl genomförd uppbyggnadsfas som denna, med mycket mystik och spänning, krävs det en ännu bättre upplösning, vilken tyvärr är ganska tam och händelsefattig. Det är svårt att tala om upplösningen utan att avslöja handlingen, men det känns som om Hobert inte riktigt vågade gå hela vägen ut.

Överlag är blev jag dock positivt överraskad, en osvensk film i en svensk miljö. Att klassa den som skräck är väl dock att ta i, då jag tycker att "mystik" hade passat bättre.

3 sprutluder av 5 möjliga.
Citera
2011-12-28, 11:06
  #6125
Medlem
Stvrmzeits avatar
Chinatown

Privatdeckaren Gittes utreder ett skilsmässofall som resulterar i mord och han hamnar i en livsfarlig härva som har något att göra med vatten.

Schysst neo-noir av Polanski. Det är snyggt, stämningsfullt och Jack Nicholson är hur bra som helst i sin roll. Handlingen får ofta flera vändningar och korruptionen är på en hög nivå. Filmen har verkligen tagit till sig alla essenserna av film noir och dessutom finfin musik. Tyvärr imponerar inte storyn mig så mycket, det blir aldrig tillräckligt intressant eller spännande för att det ska bli ett högre betyg. Trots det är det ett ganska välskrivet manus med många fina detaljer, det går inte att missa. Kul att Polanski själv dyker upp med kniven i högsta hugg. En stark trea.

3/5
Citera
2011-12-28, 12:34
  #6126
Medlem
Hot Tube Time Machine, schysst film som får 7/10p
Citera
2011-12-28, 18:40
  #6127
Medlem
Bongmons avatar
Såg nyss hostel 3. 6,5/10 (man får vad man vill ha). Sen så är det en 6,5 av den typen av film.
Fast ja gillade ukraina (eller var dom är i första 2) mer än las vegas.
Citera
2011-12-28, 22:13
  #6128
Medlem
xertions avatar
Såg precis A Moment to Remember (http://www.imdb.com/title/tt0428870/). Ger den 8.5/10, en av de absolut bästa romantiska filmerna som jag sett i hela mitt liv och jag grinade som ett barn, en vuxen man med skägg låg och hulkade och jag kunde inte sluta gråta även efter filmen och stod i torkade tårarna i spegeln med ett patetiskt ansiktsuttryck.

Jag fällde inte en tår till The Notebook som verkar vara många människors favorit när det gäller romantisk film. Även om ni inte gillar att titta på film med english-subs så se denna koreanska pärla ifrån 2004.
Citera
2011-12-28, 22:15
  #6129
Medlem
The Legend Of The Fall!
sjukt bra film 10/10
Citera
2011-12-28, 22:20
  #6130
Avstängd
The Scorpion King 3.

6/10.
Citera
2011-12-28, 22:22
  #6131
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xertion
Såg precis A Moment to Remember (http://www.imdb.com/title/tt0428870/). Ger den 8.5/10, en av de absolut bästa romantiska filmerna som jag sett i hela mitt liv och jag grinade som ett barn, en vuxen man med skägg låg och hulkade och jag kunde inte sluta gråta även efter filmen och stod i torkade tårarna i spegeln med ett patetiskt ansiktsuttryck.


Hah! Även jag grät hejdlöst till den filmen
Citera
2011-12-28, 22:30
  #6132
Medlem
Lotsos avatar
Mission: Impossible II (2000)

Som jag skrev igår så tvivlade jag att denna skulle vara så bra och jag hade rätt!
Hela filmen kändes som en blandning mellan James Bond filmer och Robert Rodriguezmerciless western trilogy
Jag blev i alla fall överraskad av att se Anthony Hopkins i den (detta är heller kanske inte konstigt men han var också bäst i hela filmen).
Ving Rhames var bra som vanligt som i första filmen. Rade Serbedzija som Dr. Nekhorvich var också en bra karaktär. Jag trodde Brendan Gleeson skulle ha mer och viktigare saker i filmen att göra...
Tyckte heller inte om skurken och kärlekshistorien mellan Ethan och Nyah var bara cliche

I sin helhet så var den inte så bra men den var ändå sevärd! Som sagt Ving Rhames och Anthony Hopkins var bäst i den Actionscenerna var helt OK fast jag hade önskat mig några fler och lite mer spännande action avslut.
Ser fram emot 3an eftersom den är regisserad av J.J. Abrams och har Simon Pegg, Laurence Fishburne, Eddie Marsan och Philip Seymour Hoffman i den

2 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0120755/

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=0B3KWAAPGYY
__________________
Senast redigerad av Lotso 2011-12-28 kl. 22:32.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback