2012-02-10, 00:13
Medlem
ConjureMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Måste se om Paris, Texas och Ripley-filmen av Wenders, den sistnämnda hyr vi ut på biblioteket som jag jobbar på så blir på måndag då. Gillade verkligen den filmen, Dennis Hopper var riktigt bra som Tom Ripley medan Bruno Gantz är bra som vanligt, otroligt bra scen på tåget också.

Du borde se Plein soleil med Alain Delon som Tom Ripley om du inte sett den innan.
Citera
2012-02-10, 00:14
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Pippi Långstrump på rymmen.
Inte alls kul, pippi är ju för stor för sina kläder dessutom:P
Citera
2012-02-10, 00:17
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConjureMe
Du borde se Plein soleil med Alain Delon som Tom Ripley om du inte sett den innan.

Gillar Delon skarpt så den ska jag ta och se på, tackar så mycket för tipset! Angående Alain Delon, är filmen där han spelar mot Bronson sevärd, om du har sett den i fråga?
Citera
2012-02-10, 00:27
Medlem
ConjureMes avatar
Citat:
Gillar Delon skarpt så den ska jag ta och se på, tackar så mycket för tipset! Angående Alain Delon, är filmen där han spelar mot Bronson sevärd, om du har sett den i fråga?

Blodröd sol, jovisst är den sevärd. Casten med Bronson, Delon, Ursula Andress och Toshiro Mifune är det bästa med filmen helt klart men det är en hygglig film i övrigt också om än inte någon toppklass film.
Citera
2012-02-10, 00:34
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Blodröd sol, jovisst är den sevärd. Casten med Bronson, Delon, Ursula Andress och Toshiro Mifune är det bästa med filmen helt klart men det är en hygglig film i övrigt också om än inte någon toppklass film.

Har fortfarande inte sett den heller men ska försöka åtgärda det snarast, var dock denna som jag menade: http://www.imdb.com/title/tt0062639/
Citera
2012-02-10, 00:36
Medlem
ZlatanManias avatar
Primal Fear: En film som jag tyckte var ganska bra men som kunde bli lite halvseg lite då och då.

Citera
2012-02-10, 00:38
Medlem
ConjureMes avatar
Citat:
Har fortfarande inte sett den heller men ska försöka åtgärda det snarast, var dock denna som jag menade: http://www.imdb.com/title/tt0062639/

Nej, tyvärr inte. Den ska jag definitivt försöka att se.
Citera
2012-02-10, 00:40
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Nej, tyvärr inte. Den ska jag definitivt försöka att se.

Har den tillsammans med Breakout på datorn så kan återkomma med ett omdöme åt dig då jag har sett den!
Citera
2012-02-10, 00:46
Medlem
ConjureMes avatar
Citat:
Har den tillsammans med Breakout på datorn så kan återkomma med ett omdöme åt dig då jag har sett den!

Låter bra. Älskar både Delon och Bronson.
Citera
2012-02-10, 03:15
Medlem
elefantbajs2100s avatar
Tower Heist - 3/10

Svag jävla 3a. Fy fan vad dålig.

Komiken, Logiken, Ben Stiller och slutet - inget av dessa var i närheten av vad man kan kalla kvalité.

EDIT;

Är så jävla trött på Ben Stiller och alla "Det är synd om mig på ett eller annat sätt"-roller som han hela tiden spelar. the Heratbreak kid, Meet the Folks, Dodgeball, Starsky and Hutch, Den där Mary och nu även Tower Heist i alla dessa filmer är det ju i princip samma karaktär, förutom det uppenbara.

Eller är det bara jag?
Senast redigerad av elefantbajs2100 2012-02-10 kl. 03:26.
Citera
2012-02-10, 04:10
Medlem
kirrem4ns avatar
Hodejegerne, (en norsk film)
3/5 får den av mig, De var faktist ganska bra!
Citera
2012-02-10, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Harry Potter och Hemligheternas Kammare.. Mycket välgjord och bra film som av mej får 8/10 i betyg!

Nu blir det Fången Från Azkaban.. Återkommer senare med betyg!

Hahah såg att du tatt dig ett HP Marathon Fick oxå mig ett ryck helt random nu i slutet av jan/början av feb o körde igenom dem, satan va skön nostalgi / vinter känsla det är o dem! Och sen se emma watson i de senare filmerna är ju ingen nackdel heller!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in