En helt okej film! Jag trodde det skulle vara mer som en action film men det visar sig vara en romantisk komedi eller ja inte direkt så romantisk men där är en kärlekshistoria i den.
Roger Moore är lika bra som vanligt men den som förvånade mig mest var Lee J. Cobb som jag trodde skulle vara bäst men när man såg honom kändes det som han led genom hela filmen men det kanske bara var hans karaktär eller hans ålder men något kändes märkligt med det hela
I sin helhet en helt okej film värken mer eller mindre
The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford.
Mycket bra film. Skönt stämning genom hela filmen. De lyckades verkligen få till en spänd stämning under den sista delen av filmen. Utmärkt skådespeleri från samtliga. Småkul med Nick Cave som stod och sjöng i en krog under en scen. Självklart blev man tvungen att läsa igenom wikipedia om Jesse James, Robert Ford och även Edward O'Kelley efter att jag sett den och även googla fram riktiga foton på dem. Trots att filmen är ganska så lång så kändes den inte för lång.
Jag kan inte komma på någonting att klaga på direkt så jag vill faktiskt ge den 9/10.
En helt okej film! Jag trodde det skulle vara mer som en action film men det visar sig vara en romantisk komedi eller ja inte direkt så romantisk men där är en kärlekshistoria i den.
Roger Moore är lika bra som vanligt men den som förvånade mig mest var Lee J. Cobb som jag trodde skulle vara bäst men när man såg honom kändes det som han led genom hela filmen men det kanske bara var hans karaktär eller hans ålder men något kändes märkligt med det hela
I sin helhet en helt okej film värken mer eller mindre
Utspelar sig i amerikanska södern under depressionen. Atticus Finch är en advokat som försvarar en svart man som har blivit anklagad för våldtäkt trots att mannen är oskyldig.
Börjar halvdant och det är mycket ojämnt skådespel, speciellt när det gäller barnen. Gregory Peck är intressant att se i alla fall. Det är när rättegången börjar som filmen är spännande och som bäst. Jag tycker att det är tråkigt att se allt utifrån barnens synvinkel, det blir bara lättsamt och platt. Istället är det faktiskt Pecks karaktär som intresserar mig mest, barnen verkar mer vara där för att det ska vara ganska tillrättalagt. Berättarrösten är inget vidare heller, den kunde man gott kapa av, som jag känner är den verkligen helt onödig. Rättegången är som sagt filmens höjdpunkt, svårt att lägga ögonen på något annat då.
1: Zombie apokolypse 2011. Ger den 4/10. Var inte lika dålig som folk här på FB verkar tycka. Sen kanske effekterna inte var nåvidare, men den var skön.
2: Stake land, zoombievampyrer (även om dom säger bara vampyrer i filmen.) Ger den 7,5/10. Riktigt bra, lite känslosam, bra handling, bra skådespeleri, snygga zombie-vampyrer, bra omgivning. Snygg film.
Sunshine: De ska återstarta solen. Började bra, som alla rullar som utspelar sig på rymdskepp, blev lite långtråkig i mitten, men tog igen det med ett fanastiskt slut. 7,6/10.
Även ifall jag inte tycker om Tom Cruise så mycket så tyckte jag väldigt mycket om han i denna filmen. In princip alla karaktärerna älskade jag förutom Emmanuelle Béart som jag tyckte var rätt så tråkig, hon hade inte så viktiga saker att göra.
Jean Reno, Henry Czerny & Ving Rhames var mina personliga favoriter!
Då jag tyckte där fanns få grejer jag inte tyckte om så tyckte jag den var väldigt bra!
Jag visste redan tidigt in i filmen att Jon Voight skulle vara skurken
Slutscenen när dem åker med snabbtåget var hög action spänning när den är som bäst!
I sin helhet så tyckte jag väldigt mycket om den, ser fram emot 2an fast tvivlar att den inte kommer vara lika bra eftersom den är regisserad av John Woo
I sin helhet så tyckte jag väldigt mycket om den, ser fram emot 2an fast tvivlar att den inte kommer vara lika bra eftersom den är regisserad av John Woo
Tvåan är en hjärndöd actionfilm men fortfarande fullt njutbar om man tar den för vad den är, även om det är John Woo's sämsta film i min bok. Innehåller en del minnesvärda scener och så, men överlag ingen film som man minns.
Tvåan är en hjärndöd actionfilm men fortfarande fullt njutbar om man tar den för vad den är, även om det är John Woo's sämsta film i min bok. Innehåller en del minnesvärda scener och så, men överlag ingen film som man minns.
Jo håller med att att de är Woo's sämsta film, med de sagt är John Woo bland dem allra bästa actionregissörna i mina ögon, synd dock att han inte lyckades lika bra i usa
Jag börjar med den absolut bästa, The Wild Bunch som är en gammal Western från 1969 och är klassat som en av de absolut bästa western-filmerna genom tiderna (http://www.imdb.com/chart/western). Bland andra skådespelar William Holden i den, en av mina absoluta favoriter. Denna filmen tycker i princip alla om, vare sig man tycker om western eller ej, vare sig man någonsin sett en western innan eller ej. 9/10
Efter detta kollade jag på den spanska filmen Los Ojos de Julia (Julias ögon) som handlar om en en blind tjej som tar livet av sig. Hennes tvillingsyster, som även hon börjar bli blind, tror inte på att det var frivilligt utan tror att hon blivit mördad. Helt OK film om man tycker om spansk modern film. Den är stundtals obehaglig och ganska spännande. Guillermo del Toro har en viss hand i den här filmen vilket kanske kvalitetsmärker filmen för vissa. 7/10
Sist men inte minst (eller jo kanske) så såg jag Terror på Elm street 6. Alla vet vad den handlar om, ungdomar som mördas i deras drömmar av Freddy Krueger. Fick mig iaf några skratt på grund av några relativt kreativa scener, så.. 2/10
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!