2011-04-17, 01:48
Medlem
Psyko Dads avatar
The rite som var halvkass. Ganska trist, inget nytt, medioker, boring för att inte säga .
Gillar A Hopinks som skådis med det hjälpte inte ens i denna film.
Citera
2011-04-17, 10:28
Medlem
Tuvtramps avatar
Kollade på den "hypade" Hobo with a Shotgun häromdagen (tänk Nude Nuns With Big Guns eller Machete) eller kanske tom de gamla Deathwish rullarna fast här går en gammal luffare (Rutger Hauer) bärsärk istället.
Jäkligt överdriven men rätt underhållande ändå IMDB-betyget tycker jag förstås är lite väl tilltaget så av mig får den en svag:
6/10

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=ssHEAOrAdCU
Citera
2011-04-17, 13:59
Medlem
fergusons avatar
Igår såg jag Tron: Legacy, jag är ett stort fan av originalfilmen så den hade lite att leva upp till. Den var väldigt bra, tycker de hade fångat ungefär samma känsla som första filmen.
Visuellt var den helt fantastiskt, galet bra bild på Blu-ray.

Betyg 8/10
Citera
2011-04-17, 23:09
Medlem
vis avatar
Såg The way back igår. Den var helt OK. Lite som 7 år i Tibet. Handlar om några Gulaglägerfångar som flyr söderut, genom Sibirien, Gobiöknen, Tibet och Himilaya till Indien. Men de hoppade över många delar av vägen de gick, t.ex. typ hela Kina och Himilaya.

Rekommenderas framförallt till okunniga kommunisthatare.

Den får tyvärr bara 6/10 av mig.
Citera
2011-04-18, 06:31
Medlem
skrudiss avatar
Jag såg The Devil Is a Woman, eller Spansk karnival som dess svenska titel är. En film med fantastiskt foto, från 1935 med Marlene Dietrich. Absolut sevärd, särskilt när Nils-Petter Sundgren satt bakom mig i salongen (det känns som en kvalitetsstämpel i sig).
Citera
2011-04-18, 13:54
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Jag såg The Devil Is a Woman, eller Spansk karnival som dess svenska titel är. En film med fantastiskt foto, från 1935 med Marlene Dietrich. Absolut sevärd, särskilt när Nils-Petter Sundgren satt bakom mig i salongen (det känns som en kvalitetsstämpel i sig).

Såg du den på Cinemateket?
Citera
2011-04-18, 14:15
Medlem
lendrygghs avatar
Såg Walk the line. Phoenix är ruggigt lik Johnny, både till röst och utseende. Ganska bra, men historien tilltalade mig inte nämnvärt.

6-7/10.
Senast redigerad av lendryggh 2011-04-18 kl. 14:18.
Citera
2011-04-18, 16:39
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Såg du den på Cinemateket?

Det stämmer. Gjorde möjligen du det med?
Citera
2011-04-18, 21:42
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Det stämmer. Gjorde möjligen du det med?

Nej, längesedan nu som jag var på Cinemateket. Sist jag var där såg jag The Misfits med Marilyn Monroe och Clark Gable.

Idag var jag på bio och såg Scream 4, väldigt bra var den och njöt av alla nördiga skämt för oss i klubben för inbördes beundran.

4/5
Citera
2011-04-18, 21:49
Medlem
lendrygghs avatar
Saving private Ryan.

Band of brothers var bättre.

6/10.
Citera
2011-04-18, 21:57
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lendryggh
Saving private Ryan.

Band of brothers var bättre.

6/10.

Ja, där är vi eniga och filmen är långt ifrån en av de bättre krigsfilmer som har gjorts. Finns otroligt många fler utanför Hollywood som är bättre.
Citera
2011-04-18, 22:11
Medlem
lendrygghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ja, där är vi eniga och filmen är långt ifrån en av de bättre krigsfilmer som har gjorts. Finns otroligt många fler utanför Hollywood som är bättre.
Jag tyckte inte att den var dålig, men man kunde gått mycket mer på djupet med både handlingen och karaktärerna under dom 2 timmarna och 43 minuterna. Egentligen borde filmen vara perfekt: Tom Hanks och Matt Damon i huvudrollerna, Spielberg som regissör, John Williams som kompositör samt effekter, kulisser och rekvisita för säkert flera hundra miljoner. Men det nådde bara inte ända fram.

Förresten så avser jag se Apocalypse now nu i veckan, recension utlovas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in