2024-06-12, 18:39
Medlem
1408 (2007)

Välgjord och ganska spännande rysare med John Cusack i huvudrollen som den cyniske författaren Mike, som reser runt och besöker påstått hemsökta platser för att avslöja dem som den bluff de är. Han får nys om rum 1408 på ett hotell i New York som ska innehålla något övernaturligt som ska ha orsakat de många faktiska dödsfall som inträffat där. Han lyckas övertala hotellchefen att få ägna en natt i det annars alltid låsta rummet.

Ganska rolig i början pga. Mikes inställning och cyniska kommentarer (han spelar in med diktafon), men snart befinner han sig på en helvetesresa.
Citera
2024-06-12, 19:02
Medlem
KirkHammetts avatar
Infinity Pool. För er som gillar mystery, denna film är väldigt sevärd. Mia Goth är riktigt bra i denna film, lika så Alexander Skarsgård.
Citera
2024-06-13, 00:18
Medlem
Bartman777s avatar
Go-ji-jeon (The Front Line) (2011)
https://www.imdb.com/title/tt2007387/

Jag har inte sett jättemånga krigsfilmer, men jag måste ändå säga att detta är en av favoriterna.
Man får följa striden om en höjd under Koreakriget. Och det fina med den här filmen är att den inte blir så svartvit som det ofta kan bli i krigsfilmer med en god och en ond sida. Utan här får man se att även kommunisterna var människor. Det målas upp på ett fint sätt.

Utöver det har den några scener som verkligen griper tag i mig, men vill inte avslöja för mycket.
Sydkorea kan verkligen det här med film, helt klart.

Om jag för ovanlighetens skull ska dra till med ett betyg så får det nog bli 8,4/10

Har du inte sett den och gillar krigsfilmer så rekommenderar jag den verkligen!

Har du sett den? Vad tyckte du?
Citera
2024-06-13, 04:29
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Go-ji-jeon (The Front Line) (2011)
https://www.imdb.com/title/tt2007387/

Jag har inte sett jättemånga krigsfilmer, men jag måste ändå säga att detta är en av favoriterna.
Man får följa striden om en höjd under Koreakriget. Och det fina med den här filmen är att den inte blir så svartvit som det ofta kan bli i krigsfilmer med en god och en ond sida. Utan här får man se att även kommunisterna var människor. Det målas upp på ett fint sätt.

Utöver det har den några scener som verkligen griper tag i mig, men vill inte avslöja för mycket.
Sydkorea kan verkligen det här med film, helt klart.

Om jag för ovanlighetens skull ska dra till med ett betyg så får det nog bli 8,4/10

Har du inte sett den och gillar krigsfilmer så rekommenderar jag den verkligen!

Har du sett den? Vad tyckte du?
Skulle gärna vilja se, provat alla mina kanaler, hittar ej.
Citera
2024-06-13, 15:31
Medlem
Bret-Harts avatar
Hard time från 1999: Bra Thriller med Burt Reynolds på jakt efter mystisk bombman, upplösningen var lite väl i svagaste laget men annars bra kombo av lite komik och spänning med bra samspel mellan skådisarna
Citera
2024-06-13, 20:12
Medlem
Gundam SEED Freedom (2024).

Gundam är Japans svar på det amerikanska Star Wars universumet. Efter stora framgångar med de animerade tv-serierna Gundam SEED och Gundam SEED Destiny. Avslutas nu den populära mecha-robot storyn med en tredje och avslutade del i långfilmen Gundam SEED Freedom (2024). Filmen innehåller en del modern CGI/datorgrafik och fan service. Men det är också mycket action och den animerade filmen är en hedervärd avslutning på den långa historien om kriget mellan de genetiskt förbättrade människorna från kolonierna i rymden och de oförändrade människorna på Jorden.

Betyg: 7/10.
Senast redigerad av Piratpartiet 2024-06-13 kl. 20:15.
Citera
2024-06-14, 16:06
Medlem
-GGs avatar
The Edge, från 1997.

Ett lysande överlevnadsdrama. Hopkins och Baldwin storspelar.
Jag älskar denna typ av filmer och när det också finns en djupare historia blir det ännu bättre.
Citera
2024-06-14, 19:04
Medlem
Bret-Harts avatar
From dusk till dawn 3 Hangmans daughter: Den sämsta filmen i serien helt klart, bitvis obegriplig i sin handling, osympatiska karaktärer och allt känns bara jaha? Inget jag rekommenderar
Citera
2024-06-14, 19:31
Medlem
Ouija: Origin of Evil (2016)

Det är 1967, och en änka med två döttrar försöker försörja sig med fejkseanser. Hennes business går sådär, men så provar tonårsdottern ett quija-bräde på en fest, och snart ingår ett sådant i moderns scam. Men det visar sig att den yngsta dottern genom brädet får kontakt med andar på riktigt, och att alla andar inte är välvilliga.

Efter att ha kollat lite på IMDb hade jag låga förväntningar (bara titeln i sig), men eftersom det är Mike Flanagan som ligger bakom filmen, så gav jag den en chans och blev positivt överraskad, eller åtminstone var Ouija: Origin of Evil förvånansvärt odålig. Förutsägbar, ja, men med en del inslag som bidrog till läskighetsfaktorn, som ett besatt barn som stundtals faktiskt är läskigt - det är ju inte alltid det funkar. Bra slut också, som påminde om en japansk rysare vars namn jag inte ska säga för att inte avslöja för mycket.

Flanagan har med olika trick försökt ge filmen en retrokänsla som jag tycker funkade sådär, som damm på linsen och cigarette burns (eller vad det heter på svenska) som då och då syns i det övre högra hörnet av bildrutan. Nja. De skulle i så fall ha gått all in och filmat med en kamera från den tiden.
Citera
2024-06-15, 11:47
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
The Edge, från 1997.

Ett lysande överlevnadsdrama. Hopkins och Baldwin storspelar.
Jag älskar denna typ av filmer och när det också finns en djupare historia blir det ännu bättre.

En av de bättre filmerna med Baldwin!
Citera
2024-06-15, 11:53
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
En av de bättre filmerna med Baldwin!

Scenerna med björnen!

Och sagolikt foto.
Citera
2024-06-15, 12:00
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Scenerna med björnen!

Och sagolikt foto.

Blir nog att se om den filmen.. Såg den på bio..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in