2023-08-13, 18:34
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DagobertDagobert
john wick 4

Hur fan får jag tillbaka dom här 3 timmarna?

1 av 10
Var den inte exakt vad du förväntade dig?
Om inte, vad förväntade du dig egentligen?
Citera
2023-08-14, 01:50
Medlem
Herr.Dittlings avatar
No name on the bullet (1959). Utmanaren

Revolvermannen John Gant kommer till lilla Lordsburg.
Många blir nervösa, vem är Gent ute efter, i denna westernfilm

En western som kändes som något man sett förr, ett högt omdöme på IMDB avgjorde valet.
Men jag blev inte imponerad 3-/5

IMDB 7,2 = 3,76/5
2912 röster
Citera
2023-08-14, 02:36
Medlem
Mullrets avatar
French Connection på Svtplay. Gene Hackman är outstanding. Många bra scrner.
Citera
2023-08-14, 03:05
Medlem
Stjärnsystrar
Jag gillade denna film när jag var liten. Såg att den finns upplagd på Youtube så bestämde mig för att kolla på den och den är väl fortfarande okej och har sin charm, skådespelarna är för det mesta bra och filmen har ett bra soundtrack. Men jag tyckte att filmen var mycket bättre för 20+ år sen.
Citera
2023-08-14, 09:38
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Var den inte exakt vad du förväntade dig?
Om inte, vad förväntade du dig egentligen?

Haha, jo, förväntningarna var låga men den här filmen var ju extremt dålig.
Citera
2023-08-14, 14:07
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DagobertDagobert
Haha, jo, förväntningarna var låga men den här filmen var ju extremt dålig.
Jag såg första John Wick-filmen när den kom. Jag tyckte det var fullständig dynga. Så jävla tråkig.
Skulle aldrig få för mig att se någon av uppföljarna. Men det är jag det
Citera
2023-08-14, 14:12
Medlem
A day at the Beach (1970)
Bernie är en alkoholiserad författare som tar
med sin brorsdotter på utflykt en regnig dag längs en strand. Dagen blir allt vingligare allt
eftersom han konstant dricker på krogarna.
Peter Sellers i en biroll som innehavare av strand cafè. Filmens handling är tunn men
ändå rätt ok.

Betyg 3/5
Citera
2023-08-14, 15:33
Medlem
Geomeisters avatar
Året var 2008
Filmen var Milk
https://www.imdb.com/title/tt1013753..._flmg_t_25_act

En film om Harvey Milk. Den första öppet homosexuella mannen i USA som nådde högre politisk post.

Huvudpersonen spelas av Sean Penn och äntligen levererar Sean Penn i en film igen efter att jag sett tre andra undermåliga med honom. Här spelar han riktigt bra. Handlingen kretsar kring hans liv, men innehåller många karaktärer och flera delhandlingar. Tempot är högt, men man hänger med i vad som händer och varför.

Då det handlar om en politiker kan det bli väl mycket om just det istället för mer om Milks liv i övrigt och en delhandling med Josh Brolin är både förutsägbar och tråkig (den kunde de enkelt gjort mycket mer intressant).

På det stora hela är det ändå en bra film. Ingen ny favorit med Sean Penn, men bättre än många han gjort. Specifikt hans skådespeleri.

Godkänd!
Citera
2023-08-16, 19:09
Medlem
My Little Eye (2002)

Fem unga män och kvinnor deltar i vad de tror är en reality show i ett stort hus ute i ingenstans, som ingen av dem får lämna under det halvår som de måste vara där för att få en stor summa pengar. Överallt i huset och även ute runtom sitter kameror som filmar dem dygnet runt. För att försvåra vistelsen för deltagarna börjar företaget som står bakom projektet att manipulera dem på olika sätt; det är vinter, och uppvärmningen försvinner, någon får ett dödsbud, och annat som händer.

Jag hade låga förväntningar och blev något positivt överraskad, då de framförallt lyckades skapa en ganska obehaglig stämning, både med alla dessa olika kameravinklar och med ljud och musik. Och så undrar man om någon av deltagarna - en av dem - verkligen är en deltagare.

Det övernaturliga bestod i att ingens hår blev längre på sex månader

Lagom lång, 1h 31 min. Mörkt, deppigt men ändå bra slut, och man kommer att tänka på uttrycket:

Citera
2023-08-16, 22:45
Medlem
Heart of Stone - 4/10
Citera
2023-08-18, 17:46
Medlem
Badla (2019)

Indisk film (på hindi). Den var bra. Twisten var lite orealistisk kanske men ändå överraskande. Tyckte om den.
Citera
2023-08-19, 23:57
Medlem
Geomeisters avatar
Året var 2000
Filmen var The Watcher
https://www.imdb.com/title/tt0204626..._flmg_t_55_act

En FBI agent gav upp efter att varit hack i hälarna en seriemördare under flera år. Agenten flyttade till ny stad, men blir snart varse om att inget egentligen ändrats.

Tydligen ska Keanu Reeves (kort efter framgångarna med The Matrix) givit denna regissör en chans. Det här var regissörens första riktiga film och... Det märks. Klippningen är inget vidare, många effekter har åldrats dåligt och sättet filmen berättas kunde allmänt varit bättre. Intrycket av filmen och många delar är tvivelaktiga. Vilket betyget på IMDB berättar.

Ser man förbi allt det negativa finns det dock en del att uppskatta. Reeves är charmig, det finns en viss intensitet och handlingen är inte lika förutsägbar som den skulle kunna vara. Tänk om det bara varit en bättre regissör?

Trots sina tydliga brister en okej film.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in