2023-03-21, 08:40
Bannlyst
Stargate (1995)

Om man gillar Science Fiction så kan det här vara en riktigt bra film med mycket handling. Den är ganska djup filmen. Jag själv var lite intresserad utav filmen. Den är imponerande och spännande.

7/10
Citera
2023-03-21, 08:46
Medlem
Nattskattas avatar
shrek var senaste filmen jag såg
Citera
2023-03-21, 08:57
Medlem
grekkoz1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattskatta
shrek var senaste filmen jag såg

Om det var nyligen du såg filmen finns det möjlighet för att ge en nyanserad bedömning, måhända?
Citera
2023-03-21, 09:10
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Såg Hellhole nu inatt.

Riktigt flippad film med en bastant orkester som dundrar ut episk domedagsmusik i 90 minuter. Vet inte om jag var trött eller om jag kanske inte är så intelligent som jag kanske har intalat mig själv att jag är, men jag förstod inte riktigt vad som hände i slutet.
Citera
2023-03-21, 09:13
Medlem
Nattskattas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grekkoz1
Om det var nyligen du såg filmen finns det möjlighet för att ge en nyanserad bedömning, måhända?

gillar den. gillar humorn som kan tilltala både vuxna och barn samt att det är en lite alternativ saga fast med klassiska inslag och sagofigurer
Citera
2023-03-21, 20:52
Medlem
Messerschmittzzs avatar
Once Upon A Time In Hollywood 2019.
Hollywood under slutet på 60 talet där Leonardo DiCaprio tar sig fram som cowboy skådespelaren Rick Dalton ofta uppbackad av sin stuntman Brad Pitt / Cliff Booth. Allt i en tid när hippiekulturen florerade kraftigt med allt vad det nu innebar i form av frigörelse för somliga i den yngre generationen under denna tidsepok. En film som kraftigt andas Quentin Tarantino som mycket riktigt också är regissör till filmen och då brukar göra personliga inhopp i sina filmer där han denna gång gick att se i slutet vid eftertexterna i en cigarettreklam.Roligaste scenen var garanterat när Cliff skjutsar en hippietjej hem till sitt kollektiv där en mindre rolig individ sticker hål på ett av däcken på Cliffs Cadillac och som svar på detta får några rejäla knytnävsslag rakt i ansiktet och rådet att byta däcket eller få alla tänderna utslagna i sann Brad Pitt anda. Sådant får solen att lysa extra starkt i dessa filmsammanhang. Tro mig. 7/10.
https://www.imdb.com/title/tt7131622/
Citera
2023-03-22, 08:39
Bannlyst
Basic Instinct (1992)

Det är en ganska ointressant film och ganska tråkig är filmen med. Det är inte den medelmåttigaste filmen jag har sett, men den är inte så bra. Den är bitvis ganska brutal.

5/10
Citera
2023-03-22, 21:49
Medlem
Messerschmittzzs avatar
Suicide Squad 2016.
Ett gäng väldigt udda anti hjältar ska rädda världen från undergång när Cara Delevingne i rollen som Enchantress hotar allt och alla i ett försök att utplåna mänskligheten.En sådan himla tur då att vi har dessa försvarare i bla Harley Quin, Deadshoot och Diablo mfl som mer verkar se på detta problem som ett tillfälligt fel i tillvaron som snart är över om det nu inte varit för att flertalet av dessa anti hjältar har små bomber inplanterade i huvudet som gör att dom har aningen svårt att avvika från sitt uppdrag utan en fortsatt tillvaro med dessa huvuden om dom nu skulle få den ideen för sig.Upplagt för ett organiserat kaos med andra ord när dessa anti hjältar nu ska rädda världen från en apokalypse. 6/10.
https://www.imdb.com/title/tt1386697/
Citera
2023-03-24, 07:00
Medlem
The Devils Own
Harrison Ford och Brad Pitt. Har sett en halvtimme in i filmen. Den verkar bra ändå. Känns som en typisk film som skulle gått på tv kanalerna om nätterna när man typ har svårt att sova. Rätt så skön, jag sparar den till en bättre stund.
Hade hellre haft en egen TV med tv kanaler... Men men. Nu har jag istället lyxen att välja egentid och inte är jag en jävla tv-tablå iallafall. Får se när man har lust helt enkelt...
Citera
2023-03-24, 07:02
Medlem
Draklusts avatar
Cocain bear, vilket skit. Hade sina stunder såklart. 5/10
Citera
2023-03-24, 13:47
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Marthas Vineyard - riddled with deceit (2021)

Ett mycket dyrbart smycke stjäls, ex-polisen Jeff blir inblandad i fallet.

Lite lagom trevlig lättvikts deckare med en massa kluriga ledtrådar.

Jovisst gick det här att kika på 3/5

IMDB 6,7 = 3,53/5
822 röster
Citera
2023-03-25, 11:02
Medlem
Neatlesss avatar
SSF: Cutthroat Island (1995) | 🌑 |

När hennes pappa dör ärver piratdottern Morgan Adams både hans skepp med besättning och en karta som sägs leda till drömmarnas skatt. Hon slår följe med tjuven Shaw för att hitta skatten först, jagad av både andra pirater och brittiska flottan.

Megafiaskot som sänkte en filmstudio och Geena Davis planer på att bli en actionstjärna, eller snarare kanske hennes dåvarande mans - regissören Renny Harlin - planer för henne. Produktionen präglades av kaos på alla fronter som fick budgeten att svälla och sen när den väl släpptes sågades den av både kritiker och publik. Den enorma summa pengar som kastades i de sju haven var historisk och ledde till att Guinness rekordbok listade filmen som den största floppen någonsin.

Men! Jag såg den här regelbundet när jag växte upp och minns att jag gillade den. Ack så naiv jag var. Uppenbarligen en snorunge med outvecklat sinne som föll pladask för explosioner och söta apor. Att se den här idag är en två timmar lång pina, en kölhalning av alla sinnen där örat lider mest av den ständigt pompösa musiken.

Musiken är faktiskt ett av de få elementen som prisas om man läser recensioner. Alltså, den är bra, men överanvänds så man tröttnar på den efter bara några minuter. Vi fattar, äventyr sker just nu. Produktionsvärdet är också riktigt bra - den ser ut som en piratfilm med riktiga skepp, sjaskiga hamnstäder och exotiska paradisöar fyllda med skatter och allt i läckert foto. Även karaktärerna känns som pirater.

Men storyn är fruktansvärt banal och förlitar sig på att tittaren helt har stängt av hjärnan. Man kanske inte ska nitpicka en matinéfilm men det är så många detaljer som inte går att försonas med - så många genvägar som tagits för att driva filmen framåt som man inte köper. Där teleporterades den personen fram helt lämpligt, plötsligt hoppar vi fram dit osv. Och allt känns så extremt ytligt från skådespel till fightscener. Det finns inget allvar eller investering att hitta för att bry sig om något. Kvar finns bara det visuella.

Den hade potential och jag hatar inte varken Davis eller Modine i huvudrollerna - det finns fragment av underhållning. Men överlag så sjunker den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in