2021-04-11, 09:57
Medlem
Herr.Dittlings avatar
World for ransom (1954). Men Callahan -hemlig agent

En kärnvapenexpert kidnappas i Singapore, kidnapparna vill sälja honom till högstbjudande stormakt.

Ännu en film där Dan Duryea är "snäll" , det fungerar inte. Det gör inte filmen heller, den är riktigt trälig.
2/5

IMDB 5,8 = 3,13/5
Citera
2021-04-11, 15:37
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Se den Koreanska versionen av Hans och Greta istället. Den är väldigt bra och otroligt snyggt filmad.

Hansel and Gretel (2007)
https://www.imdb.com/title/tt1002567/
Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=t6MnOgrWwyw
Jag tog till mig det tipset och såg filmen igår. Bra upplägg med sagoberättandet mixat i delvis Hans och Greta. Lekfull och snygg i miljö och foto dessutom.
Citera
2021-04-11, 17:16
Medlem
smoerreboms avatar
To Live and Die in LA 1985 - 7/10
Sådär action som målas ut som ett bortglömt i efterhand eftersom det är Friedkin.
Var tredje ggr jag såg den och jag tycker den är sådär. Actionscenerna står sig rätt bra men den här prettostoryn om att Pankow mer och mer blir som Petersen känns nästan banalt. Det är roligt att se filmer som kom innan allt blev PK iaf.

Straw Dogs - 8/10
Ser mkt Peckinpah nu. Tycker den står sig rätt bra som home invasion thriller oxå.

Har påbörjat ett par andra Peckinpah-rullar men inte sett färdigt nån än
Citera
2021-04-12, 00:01
Medlem
Geomeisters avatar
Filmen var Bopha!
Året var 1993
https://www.imdb.com/title/tt0106464/?ref_=nv_sr_srsg_0

Oväntat få röster på IMDB. Varför kan man undra sig. Morgan Freemans debut som regissör, Danny Glover i huvudrollen och stabilt soundtrack av James Horner. Borde vara något relativt många sett!

Det handlar om apartheit i Sydafrika någon gång under 1980-talet. Man följer en familj i en liten stad / by som drabbas av allt kaos som var. De flesta roller spelas av för mig okända varav många kan vara folk ifrån Sydafrika. Överlag godkänt skådespeleri med några kortare inslag som inte riktigt matchar in.

Tycker Morgan Freeman lyckats bra med sin första film och Danny Glover gör en bra roll (inte bara flamsig komik). Inga problem att se igenom denna. Det fanns dock en detalj som kunde förklarats bättre och några av "de onda" passade inte in. De hade passat bättre i en western än i ett mer seriöst drama.

Klart godkänd.

Betyg på IMDB? 6,5 / 10
Mitt betyg: Håller med IMDB.
Citera
2021-04-12, 07:33
Medlem
Herr.Dittlings avatar
The deadliest season (1977) Ishockey till döds

Garry Miller är en ishockeyspelare som har svårt att ta en plats i laget, och som pressas att ta till en tuffare spelstil, så blir det.

Det här var 1977, Philadelphias bushockey rönte framgångar, men samtidigt pågick debatten om varför grov misshandel kunde tillåtas på en idrottsarena.
Intressant film, som tyvärr har lite för mycket rättegång i sig.
Men 3+/5 är den värd.

Maryl Streep i en tidig roll, kanske rent av hennes första.
Minns filmen väldigt väl då den visades i TV 1977-78 någon gång, har sökt den sedan dess, och hittade den lustigt nog under en spansk titel. och spansktextad.

IMDB 6,1 = 3,27/5

Endast 192 omdömen på IMDB
Citera
2021-04-13, 19:28
Medlem
The Dark (2018)

Österrikiskproducerad film som utspelar sig i Nordamerika. En hämndlysten zombietjej som lever långt ute i skogen träffar där på en kille som kidnappats av en galning och utsatts för hemskheter, även han. Han har bl.a. gjorts blind. Föga förvånande blir de vänner, och det blir något av en resa för dem medan de jagas av polis och andra.

Självklart kom man osökt att tänka på Låt den rätte komma in (2008), som är sjukt mycket bättre. Den här filmen är nästan som en dålig remake.
Citera
2021-04-13, 19:45
Medlem
Herr.Dittlings avatar
King of hockey (1936)

Lagets stora stjärna anklagas för att ta mutor mot läggmatcher, men är det verkligen så ?

Kanske den äldsta ishockeyfilmen som finns, här var ishockeyn på skolgårdsnivå, men hjälmar och sånt hade man inte, det var inte lika farligt på den tiden.
3/5

IMDB 6,0 = 3,22/5
Endast 86 röster
Citera
2021-04-13, 20:17
Medlem
Galen-Ekorres avatar
Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga

En allmänt tramsig film. Hade jag tillhört den europeiska PK-eliten så hade jag kanske tyckt bättre om den. Det här känns mest som ett misslyckat försök att göra en parodi på ESC. De borde ha gjort en parodi på något som inte redan är ett stort jävla skämt från början istället.
Citera
2021-04-14, 07:33
Medlem
Herr.Dittlings avatar
The game that kills (1937)

Under en ishockeymatch händer en olycka och en spelare dör, men alla tror inte att det var en olycka.

Lite ojämn, hygglig intrig, men lite klumpigt presenterad.
2+/5

IMDB 5,9 = 3,18/5

Endast 49 röster på IMDB
Citera
2021-04-14, 11:56
Medlem
Mr_Poobless avatar
Jag såg om The Butterfly Effect, en riktig klassiker.
Citera
2021-04-14, 12:49
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Poobles
Jag såg om The Butterfly Effect, en riktig klassiker.
Vad tyckte du då?
Citera
2021-04-14, 12:53
Medlem
Mr_Poobless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Vad tyckte du då?

Den är väl helt okej, en trea får den. När den var ny så var den rätt häftig och nyskapande! Idag så är den ganska ljummen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in