2021-03-01, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Idiotrepubliken (2006)

Klart skön rulle, Mike Judge är riktigt bra tycker jag!

Senast för mig är Adverse https://imdb.com/title/tt8597594/

Kanske är tröttheten som spelar in, men jag gillade den.

Med en riktigt botoxfylld Rourke(I biroll), så stel att han knappt kan prata nu , men passande för rollen.

En ganska rak hämndfilm, med hintar av värme i misären.

6,2 på IMDB
Mitt betyg? Lite högre iaf.
Citera
2021-03-01, 07:21
Medlem
Herr.Dittlings avatar
The Phantom of 42nd street (1945)

Ett mord sker på en teater i New York, just när ridån faller.
En teaterkritiker får, ofrivliigt, jobba med polisens utredare.

Otroligt rörig film, där det var omöjligt att begripa hur något hängde ihop.
2-/5

IMDB : 5,2 = 2,87/5
Citera
2021-03-01, 18:51
Medlem
Geomeisters avatar
Filmen var Silent Fall
Året var 1994
https://www.imdb.com/title/tt0111187...nm_flmg_act_73

Ett mord har skett och den enda som kan återberätta vad som skett är en ung autistisk pojke.

Här har vi en udda gäng skådespelare med bl.a. Richard Dreyfus, John Lithgow, Liv Tyler och Linda Hamilton. Inga jag direkt skulle vänta mig att se i samma film. Även Liv Tylers första stund på vita duken!

Det är en thriller, men istället för att någon polis ska leta reda på en mördare blir det mer av ett drama. Man lär känna karaktärerna väldigt bra och även om den inte är fylld av det finns det spänningsmoment och även humor. Tycker Richard Dreyfuss är grymt bra här.

Nackdelen med filmen är att den kräver lite egen fantasi. Den är seriös, men har vissa moment som kan dra ner (orealistiska om du vill). Jag brydde mig inte särskilt mycket utan uppskattade att den försökte ge en förutsägbar genre lite mer liv. Tycker även någon av rollerna kunde fått ta mer plats annars faller delarna på plats på ett oftast bra sätt.

Betyg på IMDB? 6,0 / 10
Min reflektion: Ofta när jag ser på film har jag någon form av snacks till. Är det en dålig film kan det bli mer fokus på snacksen än den dåliga filmen (tar slut ganska snart). Är det en mer gripande film äter jag inte ens upp snacksen. Jag åt inte upp alla snacks denna gång! Vet inte exakt vilket betyg jag skulle ge, men givet mer än vännerna på IMDB.
Citera
2021-03-01, 19:58
Medlem
La loi du marché (2015)

Kanske räknas den inte, då jag missade första tredjedelen eller så, och såg resten av filmen därför att det inte var något bättre på TV. Deprimerande film om en medelålders industriarbetare som blir arbetslös, tvingas gå "kurser" på arbetsförmedlingen, och till slut får jobb som väktare i någon större affär, där han med hjälp av övervakningskameror konfronterar snattare, varav ett par är butiksbiträden. Representativa för filmen tycker jag att konfrontationsscenerna var, och de utspelar sig i ett litet grått rum där man i princip bara ser den som blir konfronterad (och de som konfronterar och har makt är i stort sett ansiktslösa); knappt några klipp och ingen bakgrundsmusik, som om filmmakarna ville skapa en dystopi, vilket det tyvärr inte var.

Annars är det väl The Witch (2015), som jag hade sett för ca 5 år sedan. Jag kom inte ens ihåg hur den slutar, men ville minnas att den var bra. Annorlunda avseende tid, miljö och handling. Lite skum. Få skådespelare, lite kammarspel faktiskt. Lite psykologisk thriller, men ändå inte. Mot slutet får man veta.

Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Min reflektion: Ofta när jag ser på film har jag någon form av snacks till. Är det en dålig film kan det bli mer fokus på snacksen än den dåliga filmen (tar slut ganska snart). Är det en mer gripande film äter jag inte ens upp snacksen. Jag åt inte upp alla snacks denna gång! Vet inte exakt vilket betyg jag skulle ge, men givet mer än vännerna på IMDB.

Bra mätare på ens engagemang i en film! Men med tanke på hur mycket film du verkar se så hoppas jag att dina portioner med snacks inte är alltför stora.
Citera
2021-03-01, 21:05
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.S.
Bra mätare på ens engagemang i en film! Men med tanke på hur mycket film du verkar se så hoppas jag att dina portioner med snacks inte är alltför stora.

Allt görs med måtta. Behöver inte vara mycket snacks eller onyttigt för den sakens skull heller. Beror mycket på humör och andra faktorer. Som väldigt ung köpte jag nog alltid något till bio, men en kompis i tonåren köpte aldrig något. Jag hängde på det och insåg att det kan vara väldigt onödigt t.ex. att köpa något att dricka. Bli kissnödig halvvägs in i en film är ingen höjdare!

Har dragit ner lite på filmtittandet nu. Märker att jag uppskattar det mer. Lite som för länge sedan när folk var beroende av bio, enstaka filmer på TV eller VHS. Då var det svårare/dyrt att konsumera film. Dagens utbud gör ju att någon kan glo konstant på film, vilket jag tror dödar ut viss del av charmen. Man blir blasé. Visst, en bra film är alltid bra och en dålig är alltid dålig, men upplevelsen i sig går ifrån något kul till att döda tid.

Lite väl off-topic blev det nu, men får önska dig en fortsatt trevlig kväll
Citera
2021-03-01, 21:13
Medlem
Citat:
Allt görs med måtta. Behöver inte vara mycket snacks eller onyttigt för den sakens skull heller. Beror mycket på humör och andra faktorer. Som väldigt ung köpte jag nog alltid något till bio, men en kompis i tonåren köpte aldrig något. Jag hängde på det och insåg att det kan vara väldigt onödigt t.ex. att köpa något att dricka. Bli kissnödig halvvägs in i en film är ingen höjdare!

Har dragit ner lite på filmtittandet nu. Märker att jag uppskattar det mer. Lite som för länge sedan när folk var beroende av bio, enstaka filmer på TV eller VHS. Då var det svårare/dyrt att konsumera film. Dagens utbud gör ju att någon kan glo konstant på film, vilket jag tror dödar ut viss del av charmen. Man blir blasé. Visst, en bra film är alltid bra och en dålig är alltid dålig, men upplevelsen i sig går ifrån något kul till att döda tid.

Lite väl off-topic blev det nu, men får önska dig en fortsatt trevlig kväll

Vit månad?
Citera
2021-03-01, 21:21
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Vit månad?

En hel månad blir svårt.. Film finns överallt. Förr eller senare kan jag inte motstå frestelsen och tittar på någon film i smyg även fast jag vet att jag inte borde
Citera
2021-03-01, 21:44
Medlem
Citat:
En hel månad blir svårt.. Film finns överallt. Förr eller senare kan jag inte motstå frestelsen och tittar på någon film i smyg även fast jag vet att jag inte borde

Skulle nog bli samma här..

Så, nu kvällens rulle startklar, och förväntningarna nedskruvade. (Nån ny sci-fi med Bruce Willis, har absolut ingen aning annat än om risken att jag om 20min letar efter något annat)

Återkommer kanske om jag ser hela.
Citera
2021-03-02, 01:04
Medlem
Ja, nee..

Cosmic Sin https://imdb.com/title/tt11762434/

Bruce Willis mot aliens i framtiden.

Jag var för oengagerad för att se allt så undviker betyg. Lär inte se om den. Ganska påkostad, "gissar" att jag inte riktigt är rätt målgrupp helt enkelt. Kan nog gå hem hos en del, det är mycket effekter och ytligt djup.

Inget betyg på IMDB än!? Denna läckte nostalgiskt tidigt

Den påminde lite om Annihilation från 2018, fast i rymden. Jag tyckte klart bättre om Annihilation. Säger jag utan att helt hängt med i Willis rulle..

Slår på och somnar till den från 2018, Annihilation, knepigt jävla namn och ingen superfilm det heller, men helt ok och klart högre kvalitét.
Citera
2021-03-02, 14:51
Medlem
Pulvermozs avatar
Meet the Feebles av Peter Jackson. En parodi på mupperna,filmen innehåller knarkande grodor,en övervikting flodhäst,en trossniffande myrslok och en psykopatisk råtta. Topp 3 av Peter Jacksons filmer. 10/10
Citera
2021-03-02, 16:56
Medlem
Neatlesss avatar
SSF: From Hell (2001) 🌑🌑🌕🌕🌕

Seriemördaren Jack the Ripper härjar i det fattiga området Whitechapel i London 1888 där han skär upp prostituerade kvinnor på löpande band. Scotland Yard vänder sig till polisinspektör Frederick Abberline för att lösa fallet men hans okonventionella metoder och vilda teorier faller dem inte i smaken. Och det hjälper inte att Abberline röker opium, dricker absint och säger sig vara synsk.

Jag har en ganska sval inställning till den här filmen. Den är okej, men inte mycket mer. Ämnet om Jack the Ripper är såklart intressant men jag känner aldrig att det blir särskilt spännande eller ens intressant med den konspirationsteori de går efter. Mördaren pekas ut (en person som i verkligheten är avfärdad) precis som i serieromanen filmen bygger på. Filmen bygger upp ett mysterium som avslöjas först i slutet men då är jag redan ganska utstämplad.

Visuellt är det viktoriansk stil blandad med MTV-musikvideo som jag får en känsla av. Snygga kostymer och en bra tidskänsla med jumpscares och snabba klipp. Den rör sig ibland in i skräckterritorium med oerhört grisiga skildringar av morden och dåtidens medicinska experiment är inget för den äckelmagade. Jag gillar det till en gräns men det gör inte storyn mer engagerande.

Johnny Depp är karismatisk som vanligt på den här tiden även om han är lite lågmäld (karaktären är ju det). Den som står ut mest är Ian Holm som är en ren njutning att titta på. Heather Graham säljer väl inte sin London-dialekt speciellt trovärdigt men hon är en bra Mary Kelly. Hon sticker ut från gruppen av prostituerade vilket behövs för berättelsens skull. Den påtvingade romansen som inte leder någonstans hatar jag dock, som i alla filmer.

Vill man ha en lite rock-n-roll version av Jack the Ripper så är det här filmen man ska se. Den vågar leka runt med både legenden och det visuella och innehåller bra skådespelarinsatser överlag (RIP Katrin Cartlidge). Jag har inte läst serieromanen men de omdömen jag har läst från de som jämför verkar hata den här filmadaptionen. Det förvånar mig inte för det här är en förvånansvärt tråkig historia.
Citera
2021-03-02, 20:44
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Cosmic Sin 2021

Bruce Willis är en gammal avdankad general i denna Sci-fi som utspelar sig 2523
där de tjafsar med lite dumma aliens.

Så uselt skådespeleri och dialoger så man bara vill kräkas samt en handling
som får billiga porrfilmer att jaga Oscars.

90 minuter av usel dynga som ingen bör se om man inte tokdiggar B.Willis

1 av 10 aliens i betyg

https://www.imdb.com/title/tt1176243..._=nv_sr_srsg_0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in