2020-07-22, 03:58
Kung Pow - https://www.imdb.com/title/tt0240468/?ref_=nv_sr_srsg_0

Västerländsk man med magisk tunga slåss i Orienten mot man med järnklo. Inte en film för alla, men jag tycker den är rolig. Idén till filmen är smart, att ta en gammal befintlig film och sedan dubba över den och klippa in moderna skådisar i den äldre filmen. Exakt vad det är som är kul med filmen är lite svårt att svara på, men den är så helhjärtat fjantig så att det blir kul.

3/5
Citera
2020-07-22, 09:02
Medlem
Harrihaffis avatar
Wild Faith2018
Kristen vilda västern film! Ganska spännande historia. Bra skådespeleri. Intressanta karaktärer. Men ingen action som står ut.
Citera
2020-07-22, 12:36
Grind - https://www.imdb.com/title/tt0338077/?ref_=hm_rvi_tt

Fyra skatare åker hemifrån på jakt efter ära och berömmelse. Bam Margera är med en hel del i filmen. Skönt att se honom ung och glad igen, innan han blev förtvivlad (även fast detta såklart är en skådisroll). Preston Lacey och Wee Man är med otroligt lite i filmen, de lär knappt ha fått en dollar i lön (men Wee Man fick daska några snygga tjejer på rumpen, så det kanske var ett bra dagsverke). Och så har vi käre Randy Quaid också i vilket jag gissar är en av hans sista roller, innan starwhackarna kom in i bilden. Tror killen från MTV-skateprogrammet var med som en yngling också.. Han heter väl Rob om jag inte minns fel, med den store fete svarte livvakten.

Inget större fel på filmen: det är schysst musik, goa brädor och en hel drös med storbystade brudar. Filmen är dock väldigt långsam och tråkig i längden. 1/5
Citera
2020-07-22, 14:43
Medlem
mikeymikeys avatar
Aladdin, från 2019, helt ok film men lite för mycket sånger i filmen och för mycket kärleksfilm. Nästan som en Dramaten uppsättning
Citera
2020-07-22, 17:41
Medlem
KingBowsers avatar
Dark Places
Hafsverk som hade kunnat bli nåt om den inte varit så himla långrandig!
Citera
2020-07-22, 21:42
Kollade på The Old Guard igår. Tycker den var bra! Ger den betyget 7/10. Jag brukar vanligtvis inte kolla på filmer ur fantasy-genren men gjorde ett undantag då Charlize Theron var med i denna rulle.
Citera
2020-07-22, 22:26
Wrongfully Accused - https://www.imdb.com/title/tt0120901/?ref_=hm_rvi_tt

Leslie Nielsen är "Richard Kimble" i parodi på The Fugitive. Jag skrattade en gång åt filmen, vilket får ses som ett svalt omdöme. Det var scenen med sugkopparna, då Ryan Harrison (Nielsen) råkar fästa en sugkopp på en avsvimmad polis huvud. Utöver det så var det inte så roligt. Gillade scenen när de gjorde parodi på The Usual Suspects - muggscenen. Utöver muggen som flög i golvet medföljde fler föremål som exploderade fint mot golvytan, bl a en donut. Detta är väl en sketchfilm, men jag tycker inte det är så mycket sketcher utan mer direkta filmreferenser till populärkulturella filmer, utan att för den sakens skull byta miljö helt. Enbart slutet är en direkt sketch, skulle jag kalla det för.

Richard Crenna känns lite ur form i denna film, han är betydligt bättre i den betydligt bättre Hot Shots! Part Deux.

2/5
Citera
2020-07-23, 01:23
Medlem
Adelaides avatar
In The Tall Grass (2019)

Såg den lite ofrivilligt då en polare var entusiastisk men jag var mer tveksam. Och jag fick mina känslor bekräftade när jag såg filmen.

Det här kan vara den tråkigaste skräckfilmen jag någonsin sett. Den handlar om ett par familjer som går vilse i högt gräs och kan inte hitta ut. Finns lite övernaturliga inslag som förmodligen lades in för att göra filmen "läskig", men ärligt talat så är allt som händer i filmen ganska ointressant. Har svårt att känna sympati för huvudpersonerna då de är ganska platta.

Manuset hade kunnat vara skrivet av en 10-åring.
Mitt betyg: 1/10. Att se denna film är slöseri med tid enligt mig.
Citera
2020-07-23, 01:51
Stockholm Boogie - https://www.imdb.com/title/tt0488853/?ref_=tt_urv

Satt mest genom filmen och funderade på vad det var för fel på Terrorese, riktigt oskön och rubbad tjej. Även Jerkas kompis Hoffe var en slemhög. Favoriten var ändå Subarosnubben med tyngsta turbon. Höjdpunkterna i filmen var faktiskt väldigt sevärda, men halva filmen kändes ändå som en rätt ointressant transportsträcka. Trots sin korta längd på 1.18 kändes den emellanåt seg. Men som sagt, Subarokillen var rolig och minnesvärd och alla livsöden fick en vettig avrundning. Personligen skulle jag inte se den som en svensk klassiker, men den är ändå sevärd.

Återigen, Subarokillen Josef visste vad han ville och visste vem han var. Bara det är ju ord goda nog att försöka leva efter. Bärgningsbilsmannen var en rolig ansiktslös karaktär därtill.

3/5
Citera
2020-07-23, 01:54
Medlem
KingBowsers avatar
Bedtime Stories
Hyfsat rolig Adam Sandler-komedi som funkar som underhållning för stunden.
Citera
2020-07-23, 07:05
Medlem
Kickexs avatar
Before the devil knows you're dead

Ett bankrån som går fel lämnar två problemfyllda bröder i värld fylld med nya problem.

En rätt intressant kriminal drama.
Filmen hoppar extremt mycket fram och tillbaks i tiden så om sådant inte tilltalar en så är inte detta en rekommenderad film.
Den använder dock denna metod för att nysta upp tvister som annars inte hade haft samma inslag, vilket som är positivt. Men det hade å andra sidan en negativ påverkan med tempot och fick en emellanåt att behöva anstränga sig något extra för att uppehålla intresset.
Filmen sitter även på ett hyfsat svagt slut när allt annat verkade lite mer uttänkt.

Så det är knappt att den landar på 7/10

The others

En kvinna och hennes två barn som bor mitt ute i ingenstans börjar misstänka att deras hus är hemsökt.

Väldigt bra och skrämmande ljud. Otroligt viktigt och sällan nämnvärt välgjort i en skräckis.
Den hade även emellanåt bra skådespeleri. Men det kunde också bara ha varit deras brytning
För utöver det så tar det en oerhört lång tid för filmen att börja greppa tag i en.
För sin genre så är det svårt att inte se hur den överträffar många andra filmer i sitt like men att bara bedöma den som film så är den i överlag rätt så lam.

5/10
Citera
2020-07-23, 08:07
Medlem
mikeymikeys avatar
Dolittle, spännande äventyrsfilm, lite mysig men absolut ingen märkvärdig film. Kanske inget jag skulle rekommendera i första hand men som sagt ändå helt ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in