Cathy bor i den lilla staden Hartford i Connecticut på slutet av 1950-talet.
Hon är som en typisk medelklassfru skulle vara, med en framgångsrik make och två barn och ett svart hembiträde.
Ända tills hon får veta att hennes make är homosexuell. Det gör att äktenskapet snart börjar knaka i fogarna, samtidigt som Cathy lär känna deras trädgårdsmästarens bättre.
Men han är svart, och det är helt oacceptabelt att en vit kvinna och en svart man ska kunna umgås.
Senast redigerad av Furienna 2020-06-21 kl. 17:40.
Jag spänner i hela filmen och det är mycket som händer i filmen, den är spännande hela tiden och jag tycker om John Travolta som skådespelare. Han gör en fantastisk roll i film väldigt hård är han.
Robert Downey JR i huvudrollen som doktor Dolittle som kan prata med djuren åker till sjöss för att leta efter ett botemedel efter att drottning har fått gift i sin kropp när hon drack te.
Starten av filmen indikerar någon slags "John Wick" med en tystlåten cool Keanu Reeves (KR) och då KR gjort sig känd i många actionfilmer är det inte konstigt, men tiden går och actionscenerna uteblir. Det här gissar jag är främsta anledningen till det dåliga betyget. Folk vill ha action. Matrix eller John Wick. Det här inte likt någon av dessa.
Det här är en independent film där resan är viktigare än handlingen. Lite som Joker kontra majoriteten av dagens superhjältefilmer (även om denna och Joker i sig inte är lika). Handlingen utspelar sig i Ryssland. Keanu Reeves vanliga stela dialog passar rätt bra delvis på grund av Ryssland, men också att filmskaparna är medvetna om det och skapar flera scener med genuint bra dialog. Både mer allvarlig och lättsamt.
Budgeten är inte hög och klippningen av filmen kan vara väl snabb mellan scener samt se lite billig ut. Det är dock ytan på det hela. Man möter en rad olika karaktärer och då handlingen är ganska vag dyker det upp några oväntade scener av olika slag. En del inslag känns mer riktiga än mycket annat mer ser idag på film. Speciellt skådespelerskan Ashley St. George gör filmen mer autentisk.
Är du en person som inte ser särskilt mycket film eller främst kommersiella filmer lär den här filmen inte imponera. Är du trött på all överdriven action och förutsägbara handlingar är den här filmen inte så dum.
The Town från 2010. Rebecca Hall underskattad vacker i denna film i rollen som Claire Keesey. Ben Affleck visar prov på vad han verkligen kan göra och den gode Jeremy Renner spelar skjutglatt psykfall. En film jag rekommenderar för de flesta. Läste för övrigt precis ut boken, (Prince of Thieves) som tyvärr är lite...meningslös i och med sitt tomma slut. Filmen utspelar sig när den släpptes, dvs 2010, medans bokens händelser sker 1994.
The Town från 2010. Rebecca Hall underskattad vacker i denna film i rollen som Claire Keesey. Ben Affleck visar prov på vad han verkligen kan göra och den gode Jeremy Renner spelar skjutglatt psykfall. En film jag rekommenderar för de flesta. Läste för övrigt precis ut boken, (Prince of Thieves) som tyvärr är lite...meningslös i och med sitt tomma slut. Filmen utspelar sig när den släpptes, dvs 2010, medans bokens händelser sker 1994.
Ett sällsynt fall av att boken är sämre än filmen alltså?
Tråden om starkaste årtiondet fick mig sugen att se Porkys(1981), det var ett tag sedan sist. En klassiker i min värld, såna filmer går inte att göra idag. Jag förutsätter att alla vet vad det är för film och vad den handlar om, en filmhistoriens roligaste scener är när Beulah vittnar om det hemska i omkädningsrummet:
Balbricker : Now, Mr. Carter. I know this is completely unorthodox. But I think this is the only way to find that boy. Now that penis had a mole on it - I'd recognize that penis anywhere. In spite of the juvenile snickers of some, this is a serious matter. That seducer and despoiler must be stopped; he's extremely dangerous. And, Mr. Carter, I'm certain that everyone in this room knows who that is. He's a contemptible little pervert who...
Mr. Carter : Miss Balbricker!
Balbricker : Well, I'm sorry, but I've got him now, and I'm not going to let him slip through my fingers again. Now, all I'm asking is that you give me five boys for a few minutes. The coaches can be present - Tommy Turner and any four boys you see fit to choose and we... and we... can put a stop to this menace. And it is a menace.
[pause]
Balbricker : Well, what are you gonna do about it?
Mr. Carter : Five young boys in the nude, a police line-up so that you can identify his tallywhacker. Please, please can we call it a "tallywhacker"? Penis is so ppp... penis is so personal.
Balbricker : We can put hoods over their heads to avoid embarrassment. Now listen: we have got to do it, as distasteful as it is. I know it's him. That
[pause]
Balbricker : tallywhacker had a mole on it. And that mole is the key to it.
Mr. Carter : Miss Balbricker, do you realize the difficulty of your request? Now, I would be very happy to, uh, to apprehend the young man myself. But can you imagine what the board of education would say if you were granted a line-up in order to examine their private pa... their private parts for an incriminating mole?
Balbricker : But Mr. Carter.
Coach Brakett : Mr. Carter, I think I have a way out of this. We, uh, call the police, and we have 'em send over one of their sketch artists. And Miss Balbricker can give a description. We can put up "Wanted" posters all over school... "Have you seen this prick? Report immediately to Beulah Balbricker. Do not attempt to apprehend this prick, as it is armed and dangerous. It was last seen hanging out in the girls' locker room at Angel Beach High School."
Såg Looper(2012) härom dagen, bättre än väntat. Bruce Willis är inte med så mycket och Joseph Gordon-Levitt gör den bästa roll jag sett honom i, han har varit svår att se som annat än Tommy SOlomon. 7/10 är den värd.
Till sist fick jag tummen ur och såg The Rise of Skywalker. Nu har det så lång tid att jag vant mig vid tanken på all politisk korrekthet som väntade men den var inte bra ändå, den hade lätt kunnat vara en timme kortare. 4/10.
Senast redigerad av HeddonBorborello 2020-06-22 kl. 20:50.
Jag brukar gilla Eli Roths filmer men detta är nog det sämsta han gjort! För det första så brukar hämndfilmer av den här typen vara fruktansvärt förutsägbara (detta är inget undantag) och för det andra så gör den där fjantgubben Bruce Willis sin troligen sämsta prestation någonsin och det märks tydligt att han är uttråkad. Dessutom så har det ju massproducerats såna här filmer de senaste åren så jag begriper inte varför Roth fick för sig att plåga oss med ännu en.
John Wick är action, action och action. Det märks att serien gått bra för det här är påkostat och innehåller alla möjliga typer av action. Mycket överdrivet, lite humor/självdistans och allt man kan tänka sig. Det är snyggt gjort också. Är man endast ute efter action har du kommit till rätt film.
.. Med åren har jag dock börjat kräva mer substans. Något man kan bry sig om eller fokusera på. Det är där John Wick-filmerna lider. Det uppkommer en del substans, men också mycket nonsens. För mycket. Flera kända skådespelare är med. Vissa gör bra ifrån sig och med några blir det mest fjantigt. Filmen hade blivit avsevärt bättre med bättre dialog. Mer hjärta och mindre nonsens. Likt efterföljarna till Pirates of the Caribbean eller The Matrix är det tydligt att skaparna inte har något konkret att säga utan bara slänger på massor av action med diverse lösa sammankopplingar.
Filmen är nära på två timmar och det blev nästan för mycket för mig. Tunn/sporadisk handling med massivs av action blir snabbt tråkigt. Dock måste jag säga att filmen är bättre än vad jag väntat mig. Actionscenerna kunde malts ner både här och där för min del. Att blanda vissa brutala moment, koreografisk action med orealistiska moment mitt i allt (inte action-delarna) förstörde en del också. Det märks att filmen inte tar sig självt på 100 % allvar, men det bryter även humöret. Att lägga in humor måste ha en bra timing. Det har det inte alltid här.
Den här kan faktiskt vara bättre än John Wick 2 eller åtminstone likvärdig. Bevisligen (enligt betyget på IMDB) verkar den här gå hem hos publiken. Gillar du action ska du se denna. Kräver du mer eller annat i en film finns det annat du kan lägga tid på.
Horribelt dålig skräckfilm, fick kämpa efter hälften för att orka se klart, det som lockade var att Kevin Bacon medverkade, men han gjorde föga för att rädda upp denna smörja.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!