Citat:
Ursprungligen postat av
PsychoChiller
Nej, jag avskyr mycket riktigt Ritchies filmografi, men det är inte för att den är regnbågsfärgad. Det var ord du la i min mun, jag tycker tvärtom att det är ganska gulligt att tusentals män kollar homoerotik i föreställt heterosexuellt samkväm och försöker dölja respektive erektion för varandra. Jag avskyr Ritchies filmografi för att den är ful. Film kan komma undan med mycket men som visuellt medium är en rulle direkt körd om den är ful, och Ritchies gråa slowmo/fastmo-skräp med tillhörande dampljudeffekter är så gräsligt fult att jag vill kräkas när jag ser det.
Det var inte konstigt att jag drog den slutsatsen då du:
1. Inte gillar Ritchies filmer, och
2. Enda skälet du gav var att smygbögar gillar filmerna.
Jag plussade ihop 1+2 och slöt mig till att du inte gillar hans filmer pga smygbögeri. Visst att vissa saknar slutledningsförmåga men detta borde du ju själv kunnat förutse.
Varför tar du ens upp smygbögeri? Vad är poängen? Vad är kopplingen till braheten i Ritchies filmer? Förklara!
Nej, Ritchies filmer är snygga. Dom har en ärlighet och vasshet. Väldigt vackert.
Sådan estetik som återfinns i dessa filmer finner iaf jag vackert. Påminner om Pusher-trilogin. Jag brukar förövrigt runka till Milos cigarettrökning. Gör det Pusher till en dålig film eftersom det nu är sammankopplat med bögeri?!