2019-09-17, 20:51
En liten snabb inflikning nu när jag sett de bägge senast stora stand-up-showerna på Nettan: Bill B och Dave C. Ok, jag har aldrig varit ett fan av Dave (annat än i Con Air typ) så jag hade väl inga förväntningar. Med det sagt så tycker jag inte att hans historieberättande är kul eller intressant.

Bill har jag alltid gillat fram till nu. Det var en tämligen ljummen special han levererade. Nästan det enda jag skrattade åt var hans lilla bit om de engelska mickstativkillarna.

Överhypad skit. Det är bra om humor är politiskt inkorrekt men det är ännu bättre om det utöver uppfyllelsen av första sagda premiss även är.. KUL!
Citera
2019-09-17, 21:51
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
En liten snabb inflikning nu när jag sett de bägge senast stora stand-up-showerna på Nettan: Bill B och Dave C. Ok, jag har aldrig varit ett fan av Dave (annat än i Con Air typ) så jag hade väl inga förväntningar. Med det sagt så tycker jag inte att hans historieberättande är kul eller intressant.

Bill har jag alltid gillat fram till nu. Det var en tämligen ljummen special han levererade. Nästan det enda jag skrattade åt var hans lilla bit om de engelska mickstativkillarna.

Överhypad skit. Det är bra om humor är politiskt inkorrekt men det är ännu bättre om det utöver uppfyllelsen av första sagda premiss även är.. KUL!
Båda var ändå bra måste jag säga.
Men eftersom man lyssnar på bills pod emellanåt så blev det att man hörde kanske 10% nytt material.
Det finns bättre från båda.
Citera
2019-09-17, 22:04
Medlem
Herr.Dittlings avatar
The inspector general (1949). Tomtar på loftet

Danny Kaye misstas för att vara någon skyhög inspektör i 1800-talets östeuropa.

Mycket sång och dans, och inte alls min typ av film 2-/5
Citera
2019-09-18, 13:47
Medlem
DragonOnWall8s avatar
The Fight - 2019
En liten lågbudget 'indi' film från UK.
https://www.imdb.com/title/tt7511368/
Om att få ihop jobbiga vardagen med familj, barn, mobbing,
utsatthet och en morsa som tar upp boxning.

Citat:
Tina lives in a quiet seaside town but her life is anything but quiet - her mother is threatening to leave her father, her daughter is being bullied and she and her husband Mick are juggling full time jobs and three children. Determined to ditch the dysfunction and beat her inner demons, Tina puts on her fighting gloves - literally, stepping into the boxing ring to sweat out her anxieties and punch up her self-worth. But does she have what it takes to get her family off the ropes and emerge victorious?
Lite seg, men nära en 6/10 iallafall.
Citera
2019-09-18, 17:51
Medlem
Krackhauss avatar
One Missed Call (Chakushin ari) https://www.imdb.com/title/tt0366292/?ref_=rvi_tt

Klassisk japsskräck från det glada 00-talet. Inte i nivå med The Grudge även om den hade sina smått obehagliga scener. Mycket har man sett förr, därmed rätt förutsägbar. Lite långdragen. Såg mest klart den av nostalgiska skäl, inte för att den var direkt bra.
Citera
2019-09-18, 23:02
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Backlash (1956). Förrädaren

Jim Slater letar efter sin fars grav där fem män dödats av indianer.

Ologisk, hemsk film med löjligt stenhård dialog, och en Richard Widmark på tomgång.
1/5
Citera
2019-09-18, 23:33
Medlem
Kalabaliken i Bender (1983)

Konungen skall försvara sig mot blodtörstiga turkar...

Riktig kalkonfilm med uselt manus och undermåligt skådespeleri. Filmen skall skildra händelserna innan det historiska slaget men blir i sin helhet ointressant. Plus för fjärtarna som fälls på den vita duken, alltid lika (barnsligt) roligt...

Betyg: 1+/ 5
Citera
2019-09-19, 13:29
Medlem
Neatlesss avatar
SSF: Memories of Murder (2003) | 🌑🌑🌑🌑🌕 |

Baserad på den sanna historien om Sydkoreas första seriemördare som utförde Hwaseong-morden mellan 1986-1991. Tio kvinnor mördades, alla hade blivit våldtagna och hittades bundna med munkavle på. Tillvägagångssättet var strypning med deras egna kläder. Polisutredningen blev rekordstor med mer än två miljoner poliser som undersökte något de aldrig hade varit med om innan - den här filmen handlar om tre av dem.

En lättsammare version av David Finchers Zodiac (2007) är ett påstående som passar bra in på den här filmen. Fallen har inte så många likheter förutom en nyckeldetalj, men i båda filmerna får vi ingående följa polisutredningen genom en handfull utredare som sliter håret i att försöka lösa mysteriet med en mördare som de aldrig riktigt lyckas få grepp om.

De tre utredarna är inte heller det lättaste att få grepp om inledningsvis för tittaren. Jag vet inte hur det såg ut i verkligheten, men jag tvivlar på att kicksparka misstänkta var ett lika vanligt inslag som det är här. Det komiska i att en kickspark kan komma från ingenstans blir snabbt olustigt när de bokstavligen torterar misstänkta under förhören.

Man känner dock aldrig avsmak för dem, de utvecklas och växer ju längre filmen går och man får snart sympati för deras frustrerande arbete, även om det är bristfälligt - för mysteriet de försöker lösa är så fängslande. Mördaren förblir osedd men hans arbete ser vi desto mer av och det är otäckt. Filmen blir aldrig direkt mörk men vissa sekvenser där morden rekonstrueras i detalj är jobbiga. Filmens ton balanserar skickligt bland humor, våld och känslomässiga scener utan att tippa över åt något håll och skapar en imponerande helhet, vilket är regissören Joon-ho Bongs kännetecken.

Fotot lämnar ett bestående intryck. Hela filmen är oerhört välgjord men fotot står verkligen ut med varma soldränkta dagar och de täta regniga nätter som mördaren föredrog att jaga under. Jag hade velat ha mer mörker och mindre kicksparkar men detta är ändå en riktigt, riktigt bra polisthriller om ett fascinerande fall. Slutscenen gav mig kalla kårar och då vet man att en film har levererat.

SPOILER: Polisen annonserade igår att de nu har identifierat en misstänkt för Hwaseong-morden, 30 år senare. DNA från en 50-årig fånge som redan sitter i fängelse för våldtäkt och mord matchar med flera av offren på 80-talet.
Citera
2019-09-20, 03:48
Medlem
CyberIngmars avatar
You were never really here (2017)

Handling: Joaquin Phoenix spelar en man med en problematisk barndom och traumatiserade förflutna. Han lider av självmordstankar och panikattacker. Nu jobbar han privat med att rädda barn från trafficking. Innan var han en FBI agent och soldat stationerad någonstans i Mellanöstern. Han får en dag i uppdrag av en politiker att rädda politikerns dottern från en bordell. Phoenixs dras in i en värld av korruption, sexhandel av barn bland högt uppsatta politiker.

En annorlunda film där våldet händer utanför kameran blandat med klipp från Joes förflutna. Musiken skapar en obehaglig atmosfär. Den var lite svår att ta på från början då klipp slängs in. Filmen är avskalad och grå jag gillar den. Utan Phoenix har den inte hållit. Relationen till sin mor Joe lever med ger en djupare mening Joe går från att döda hemska män på brutala sätt till att ta hand om sin åldrande mor.

Viaplay
Senast redigerad av CyberIngmar 2019-09-20 kl. 04:04.
Citera
2019-09-20, 14:23
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Utan Phoenix har den inte hållit.
Helt riktigt.
Citera
2019-09-20, 17:44
Medlem
TheOriginalJulhunds avatar
11:14

Haha, så jävla skön rulle! Att den dessutom verkar vara fullständigt oavsiktligt rolig gör den ju ännu bättre!
Citera
2019-09-20, 21:28
Medlem
Scott Pilgrim vs. the World (2010)

"Scott Pilgrim must defeat his new girlfriend's seven evil exes in order to win her heart".

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in