Seg början och har ett budskap jag inte helt håller med om även om det finns en uns sanning i den. Konstig och små rolig film, men långt från den skrattfest jag trodde det skulle vara.
Efter att David Kims 16-åriga dotter försvinner påbörjas en utredning och en kriminalare blir tilldelad fallet. Men 37 timmar senare utan en enda ledtråd, bestämmer sig David för att leta på det enda stället ingen ännu letat. Stället där alla hemligheter finns samlade; hans dotters dator. David måste följa sin dotters digitala avtryck genom de kommunikationsmedlen vi använder varje dag.
Bättre än väntat och nyskapande om man kan komma ifrån att allt utspelar sig framför datorns webcam. En uppdatering av found footage genren som regissören gör bra. Om jag förstått det rätt är det hans första långfilm. Filmen börjar lite segt för att ta till sig och bli spännande. Regisörren får in social commentary.
Pappan har tagit kontakt med hennes vänner på Facebook. 200 vänner och ingen känner henne på riktigt. En tjej som hon besökte innan hon försvann säger att de inte var vänner. Bara tillsammans för studiegrupp.
När försvinnandet når msm är samma tjej snabbt ute med en video på youtube där hon gråter över att hennes bästa vän försvunnit och tros vara död. Visningar och likes.
Senast redigerad av CyberIngmar 2020-03-24 kl. 11:19.
Sci-fi gjord av Robert Rodriguez med bland annat Cristoph Walts och Jennifer connelly.
Waltz är en cyborgläkare som bygger ihop en cyborg från delar denne hittar på en soptipp. Hjärnan är intakt men inget minne,men det kommer fram mer och mer under filmens gång.
Jag personligen har svårt med dessa filmer där huvudkaraktären är animerad och lite för mycket future,
Denna film var helt klar sevärd om du gillar cyborgs,CGI,lätt ultravåld.
Ryan Reynolds och Melissa McCarthy i en mix av komedi, thriller, reality-serie och drama. Handlingsmässigt är det rent nonsens. Det är kompetenta människor bakom filmen, men skådespeleriets berg och dalbana samt filmens kassa manus gjorde denna film svår att se igenom.
Det finns faktiskt vissa saker som känns genuina. Några dialoger är bra och visst skådespeleri, men kameran känns amatörmässig. Ofta skakig och ändrade konstiga vinklar. Handlingen går inte ihop och försöker vara smart när det i mina ögon bara blir jävligt dumt.
Jag är överraskad av hur högt betyg denna film ändå fått på IMDB. Känns inte som en film varken filmnördar eller pöbeln alls skulle uppskatta. Undvik denna är min rekommendation. Är tämligen säker att 9/10 personer som läser detta inte skulle orka se klart den. Kanske inte halva filmen.
Taglinen från imdb; "A vertical prison with one cell per level. Two people per cell. One only food platform and two minutes per day to feed from up to down. An endless nightmare trapped in The Pit."
Den tredje akten är klart sämre än de två föregående, men det verkar ta mig fan vara obligatoriskt i filmer av denna typ; någon hittar på en gimmick man tycker är kul och som enkelt bjuder in till intressanta premisser, men utan att klara av att knyta ihop säcken. Ångrar inte att jag såg den då den har sina ljusa stunder, men det är heller inte en film jag skulle rekommendera.
5/10.
Jag läste en artikel som menade sig förklara slutet på filmen, och som sa att huvudpersonen dog på slutet. Jag uppfattade inte att han dog, även om han och gubben visserligen gick iväg tillsammans. Hur tolkade du slutet?
Vin Diesel spelar en militär som blir dödad under skumma omständigheter men får sitt liv tillbaka med hjälp av en doktor (Guy Pearce) och en näve nanoteknologi .
Filmen var faktiskt rätt ok om man tycker om lättsmält action med mycket pang-pang och brutna lemmar . Handlingen var intressant och förtjänar sina 6 av 10 i betyg.
The Exorcist är en av tidernas mest kända skräckfilmer (med nyligen avlidne Max von Sydow). Det har gjorts en handfull efterföljare och denna är en föregångare med ingen mindre än Stellan Skarsgård i huvudrollen vilket speciellt nu när von Sydow lämnat oss var en respektfull detalj (att haft med två av världens kändaste svenskar i "samma roll"). Även svenska Izabella Scorupco har en större roll i filmen.
Då jag varken sett originalet eller någon annan efterföljare är det svårt att jämföra, men det här kändes mer som Indiana Jones på knark än vad jag uppfattat originalet som. Allt som kan hända i denna film - Händer. Det är vidrigt, överdrivet, konstigt, fjantigt och allt däremellan. Mer konstig än skrämmande.
Stellan Skarsgård och Izabella Scorupco är för det mesta hyfsat bra. Med sämre skådespelare hade filmen varit bra mycket sämre. Övriga skiftar rejält.
Fotot i filmen är faktiskt rätt snyggt än idag. Ser du vissa scener ser det ut som en genuint bra produktion. CFI-maffian var dock framme och skapade saker som inte åldrats bra.
Det är mycket hopp med scener. Snabba hopp. Något nämns och inom sekunder är dom där. Det sänker givetvis trovärdigheten i en film som blir mer och mer absurd. Det finns dock någon form av underhållning i det hela och det är så mycket som händer att man inte blir uttråkad.
När jag insåg vilken nivå filmen låg på som tog jag den var vad den är och även om det går att hitta femtioelva fel med filmen så var den ändå lite underhållande för stunden och har inte avskräckt mig att se andra delar av sagan.
Om ungdomar och deras dragsterbilar, och ett dråp, förstås.
Ungdomarna pysslar med sina bilar, målet är en tävling som ger mycket pengar, något som betyder allt för den fattige John, huruvida han kan studera vidare.
För den rike Armstrong är pengar inget problem, men han vill gärna sabotera för John.
Armstrong stjäl Johns bil, och ska förstöra den, men råkar köra på en fotgängare och kör tillbaka bilen till garaget.
När tävlingen börjar så är polisen på plats och hittar Johns buckliga bil.
John fängslas mitt under tävlingen, men då hoppar Susan, som tidigare varit armstrons flickvän in i Johns bil och kör.
Tävlingen avbryts då bevis kommer fram att Armstrong är den skyldige, han försöker smita, men blir infångad.
Kul med lite gamla bilar, och Frank Gorshin, minsann, han som skulle bli Gåtmannen i Batman, 66-upplagan.
Annars var det väl inget särskilt, 3-/5
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!