2020-03-21, 22:14
Medlem
TheOriginalJulhunds avatar
Doctor Sleep

Tyckte den var lite seg i början men annars så var den faktiskt över förväntan.
Citera
2020-03-22, 08:56
Medlem
Geomeisters avatar
Raging Bull
Året var 1980
Information: Svartvit
https://www.imdb.com/title/tt0081398...m_flmg_act_100

Tänker göra en specialare här. Inte en av mina mer traditionella recensioner utan mer av en dialog eller vad jag ska kalla det. Inga direkta spoilers som berättar allt, men gör ändå en spoilers på denna ifall någon vill se denna film utan för mycket bakgrund.

Senast redigerad av Geomeister 2020-03-22 kl. 09:04.
Citera
2020-03-22, 10:23
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Skyfall (2012)

James Bond får ta sig an någon som vill hämnas på MI6

Lustigt, jag såg den för fyra-fem år sedan, och mindes inte ett dugg.

Nästan alla Bondkännetecken är utraderade, och kvar finns egentligen ingenting.
Förr var Bond en förutsättning för filmerna, nu känns det tvärtom.

2-/5

IMDB 7,7 = 3,98/5
Citera
2020-03-22, 13:10
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Abilene town (1946). Den laglösa staden

Året är 1870, platsen Kansas, nybyggare slår sig ner där boskapsidkare huserar.
Nu får sheriffen bråda dagar.

En ganska slätstruken western utan några minnesvärda sekvenser.

2/5

IMDB 6,3 = 3,36/5
Citera
2020-03-22, 21:46
Medlem
Geomeisters avatar
Nevada Smith
Året var 1966
https://www.imdb.com/title/tt0060748...nm_flmg_act_14

Vilda västern med självaste Steve McQueen!

Handlingen är i stora drag rätt enkelspårig. Jag hade gärna sett en oväntad tvist, men samtidigt händer det mycket grejer som gör upp för detta.

I starten spelar Steve McQueen (dåvarande bra bit över trettio år) ett "barn" / "tonåring", vilket mest blir löjligt om man sett en av hans filmer förut. Jag diggar verkligen McQueen, men likt Arnold och en handfull andra skådespelare är det en typ av karaktär han är bra på att förmedla. Att spela någon osäker yngre kille är inte en av dessa. En bit in blir han det majoriteten av tittarna vill se.

Filmen är relativt lång och det är ofta scenbyten. Scenerna i sig är ofta godkända eller riktigt bra och det är kul att filmen går till olika miljöer, men vad som händer mellan scenerna lämnar en del frågetecken. Filmen får aldrig riktigt nerven som krävs för att en film ska bli riktigt bra enligt mig. Scenbytena är logiska i var han tar vägen, men inte hur han kommer dit. Ungefär som att jag skulle göra en film om resa genom Sverige. Starta i Skåne och sedan i nästa scen vara i Gävle med andra förutsättningar... Vad hände på vägen?

McQueen möter en hel del karaktärer på vägen. Många bjuder på underhållning och andra på något genuint bra. Kvinnornas roller i filmen har åldrats bra dom med, men hur dom och vissa andra karaktärer dyker upp i filmen och saker omkring känns konstlat.

Några actionsekvenser känns taffliga medan andra är genuint bra.

Helt enkelt en film med mixat resultat. Gillar man Steve McQueen och/eller klassiska västern som inte är spaghetti eller familjeorienterade kommer du inte bli besviken. Någon riktig McQueen-klassiker är det dock inte.

Betyg?

Citera
2020-03-22, 23:15
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Milion dollar vacation (1948). San Fransisco - Honolulu

En fredageftermiddag stjäl en man en milion i New York, och tänker åka till Shanghai.

En film som inte var så spännande som den hade kunnat vara.
2/5

IMDB 6,2 = 3,31/5
Citera
2020-03-23, 02:00
Medlem
Korders avatar
El hoyo (2019). The Platform på engelska.

Taglinen från imdb; "A vertical prison with one cell per level. Two people per cell. One only food platform and two minutes per day to feed from up to down. An endless nightmare trapped in The Pit."

Den tredje akten är klart sämre än de två föregående, men det verkar ta mig fan vara obligatoriskt i filmer av denna typ; någon hittar på en gimmick man tycker är kul och som enkelt bjuder in till intressanta premisser, men utan att klara av att knyta ihop säcken. Ångrar inte att jag såg den då den har sina ljusa stunder, men det är heller inte en film jag skulle rekommendera.

5/10.
Citera
2020-03-23, 14:02
Medlem
MASSAGATTIs avatar
The Invisible Man (2020)

Kvinna lämnar våldsam man som är som är en framstående ingenjör och manipulativ damboxare. Mannen tar livet av sig och strax efteråt startar en serie oförklarliga händelser drabba den unga kvinnan och personer i hennes närhet. Hennes psykiska hälsa ifrågasätts och skapar en hel del oreda.

https://www.imdb.com/title/tt1051906/?ref_=nv_sr_srsg_0

Personligen var filmen lite seg men nu är den avverkad.

3 tomtar av 10
Citera
2020-03-23, 14:03
Medlem
HighwayDelights avatar
Catch me if you can med Hanks o Dicaprio, helt okej film.
6/10.
Citera
2020-03-23, 14:04
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
The Invisible Man (2020)

Kvinna lämnar våldsam man som är som är en framstående ingenjör och manipulativ damboxare. Mannen tar livet av sig och strax efteråt startar en serie oförklarliga händelser drabba den unga kvinnan och personer i hennes närhet. Hennes psykiska hälsa ifrågasätts och skapar en hel del oreda.

https://www.imdb.com/title/tt1051906/?ref_=nv_sr_srsg_0

Personligen var filmen lite seg men nu är den avverkad.

3 tomtar av 10

Den såg jag i helgen, har sett bättre :/
Citera
2020-03-23, 14:07
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Den såg jag i helgen, har sett bättre :/

Hitta den på HD 720 p så tänkte ge den en chans.. Tycker den föll rätt platt mot slutet och kunde antagligen kortats med 30 min eller förlängts med 30 för att få alla bitar i filmen att ramla på plats.. Hollow Man sent 90-tal var hästlängder bättre inom den genre .
Citera
2020-03-23, 14:08
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Hitta den på HD 720 p så tänkte ge den en chans.. Tycker den föll rätt platt mot slutet och kunde antagligen kortats med 30 min eller förlängts med 30 för att få alla bitar i filmen att ramla på plats.. Hollow Man sent 90-tal var hästlängder bättre inom den genre .

Ja, den var sådär.
Har inte sett Hollow Man, är på jakt efter bra skräck!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in