2019-06-25, 07:47
Bannlyst
Star Trek Beyond (2016)

Den tredje filmen och sista verkar det som för nu, är nog den jag gillar minst av dem.
Väldigt snyggt med det visuella Cgi osv, storyn är rätt tråkig och seg.
Har aldrig varit ett fan av Star Trek så kan ju vara en anledning till att jag inte är ett stort fan av filmerna heller.
Sevärd iallafall.

6/10

https://www.imdb.com/title/tt2660888...1?ref_=nv_sr_1
Citera
2019-06-25, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOriginalJulhund
From Dusk Till Dawn
Go gammal vampyrrulle som står sig!
Grym film.

Har du något liknande att rekommendera? Får gärna vara vampyr/zombie/splatter/komedi mashup.

🙂
Citera
2019-06-25, 10:02
Bannlyst
Pet Sematary (2019)

Det här var ingen höjdare, är ett stort fan av originalet från 89.
Fjantiga ändringar i filmen som raser och kön på karaktärer, Zelda är inte läskig om det inte är någon jumpscare.
John Lithgow fick ett omöjligt uppdrag att spela Jud Crandall som ingen kommer kunna göra bättre en Fred Gwynne.
Det enda som är bättre är väl skådespelet som var en aning bristfälligt i originalet.
Går ifrån boken alldeles för mycket.

5.5/10

https://www.imdb.com/title/tt0837563...1?ref_=nv_sr_1
Citera
2019-06-25, 10:33
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenOdmjuke
Grym film.

Har du något liknande att rekommendera? Får gärna vara vampyr/zombie/splatter/komedi mashup.

🙂
Lost boys tänker man rent spontant. Minns inte om det var så mycket splatter, annars får man väl ta the thing eller något dylikt.
Citera
2019-06-25, 16:15
Medlem
TheOriginalJulhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenOdmjuke
Grym film.

🙂

Zombie Strippers är en rätt bra rulle med ett liknande upplägg som jag kan rekommendera, även om Dusk Till Dawn är bättre.
Citera
2019-06-25, 18:43
Medlem
zxcvb45s avatar
Grand Piano

En pianist med scenskräck spelad av Elijah Wood blir tvingad att spela ett mästerverk utan ett enda fel at gunpoint av en mördare spelad av John Cusack. Helt klart ett roligt koncept ala Phone Booth, men denna filmen var TOTALT värdelös. Extremt dålig. Saknade totalt spänning samt allmänt ologisk.

3/10

https://www.imdb.com/title/tt2039345/
Citera
2019-06-26, 03:15
Medlem
Feed
Intressant och välgjord film om en tjej med ätstörningar. Troian Bellisario från Pretty Little Liars har skrivit denna film - att filmen är baserad på hennes egna erfarenheter kanske bör tilläggas - och spelar även huvudrollen och gör det väldigt bra. Tom Felton från Harry Potter har en viktig roll också.
Citera
2019-06-26, 14:59
Bannlyst
Oscar (1991)

En fjantig komedi med Sylvester Stallone som aldrig fick mig att skratta.
Han spelar en Italiensk mafioso och alla drar sina cheesy italienska röster med korkade skämt.
Ser hellre en Rob Schneider rulle en detta skräp.

3.5/10

https://www.imdb.com/title/tt0102603...6?ref_=nv_sr_6
Citera
2019-06-26, 17:50
Annabell comes home

Den senaste i conjuring serien och tredje annabell filmen.

Handlar om wattens dotter och hennes barnvakt(er) som är ensamma under en kväll. Barnvaktens kompis kommer och hälsar på. När de andra är upptagna så går kompisen i det förbjudna rummet och ”helvetet brakar löst”.

Gillar conjuring universium . Sett alla tidigare filmer. Var bättre än jag förväntade mig.

Visst är en del jumpscares men tyckte att atmosfären byggdes bra och skådespelarna gjorde ett bra jobb.

Bättre än the nun och curse of La Llorna . Skulle säga likvärdig den andra annabell filmen.

Så helt ok skräckfilm . Men om man är trött på jumpscare filmer kommer man nog inte gilla denna.

6/10
Citera
2019-06-26, 18:05
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av americandadfan
Annabell comes home

Den senaste i conjuring serien och tredje annabell filmen.

Handlar om wattens dotter och hennes barnvakt(er) som är ensamma under en kväll. Barnvaktens kompis kommer och hälsar på. När de andra är upptagna så går kompisen i det förbjudna rummet och ”helvetet brakar löst”.

Gillar conjuring universium . Sett alla tidigare filmer. Var bättre än jag förväntade mig.

Visst är en del jumpscares men tyckte att atmosfären byggdes bra och skådespelarna gjorde ett bra jobb.

Bättre än the nun och curse of La Llorna . Skulle säga likvärdig den andra annabell filmen.

Så helt ok skräckfilm . Men om man är trött på jumpscare filmer kommer man nog inte gilla denna.

6/10
Hur pass mycket den är baserat på en sann historia är väl frågan haha.
Dom körde ju det kortet med första filmen.
Citera
2019-06-26, 19:27
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Hur pass mycket den är baserat på en sann historia är väl frågan haha.
Dom körde ju det kortet med första filmen.

Skulle säga förutom vissa av ”monstrena” så nästintill 0% . Denna film är ju inte från något specifikt fall

Edit

Såg även child’s play 2019 idag. Sett de första 2 kanske även den tredje innan. Men inte de övriga senaste. Men denna är ju en reboot.

Gillade den också helt ok var en underhållande slasher rulle. Men lite missnöjd med mark hamill som gör rösten till chucky. Han är ju en mästare på röstskådespeleri. Kändes som han ”drog in pengarna ” så att säga.

Aja bra film för en regnig dag om man vill bli underhållen

6/10
Senast redigerad av americandadfan 2019-06-26 kl. 19:34.
Citera
2019-06-27, 01:50
Medlem
Röjar-Ralf kraschar internet
Var över förväntan och jag tycker faktiskt den är lika bra som ettan. Jag hoppas få se en tredje film också!

Harry Potter och halvblodsprinsen
När jag såg den första gången tyckte jag den var seg och tråkig. Men nu har jag ändrat uppfattning och tycker precis tvärtom, att den är väldigt spännande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in