Otroligt het svensk fars 2009, Komedi, Sverige, 95min på Youtube https://www.youtube.com/watch?v=E74FWDT7YR0 Lisa är en medelålders gift kvinna som efter en kväll med tjejgänget på stadens hotell hamnat i säng med en yngre man. Samtidigt är hennes äldre syster Ulla på väg för att hälsa på och visa upp sin nye yngre man Fredrik.
En liten bortglömd fars som är rolig på vissa ställen.
Men den faller mig till smaken och jag kommer att se den flera gånger R.I.P Brasse
The Champ En lite avdankad boxare gör sin sista match för att bevisa att han är en man som kan reda upp sitt liv och ta hand om sin son. Förmodligen är det därför att pojkens frånvarande mamma har kommit in i bilden och plötsligt vill bli den mamma hon borde ha varit de senaste sju åren.
The Champ En lite avdankad boxare gör sin sista match för att bevisa att han är en man som kan reda upp sitt liv och ta hand om sin son. Förmodligen är det därför att pojkens frånvarande mamma har kommit in i bilden och plötsligt vill bli den mamma hon borde ha varit de senaste sju åren.
Tråkig film med överdrivet gråtande skådisar.
3/10
Jag har läst att Ricky Schroder ska vara väldigt bra i filmen. Stämmer det?
Jag hoppades att The Death Cure skulle vara lika bra som ettan och tvåan. Snacka om det. The Death Cure är en av dom fetaste actionfilmerna jag någonsin sett, och definitivt den fetaste postapokalypsen sen The Road Warrior. Det är pang pang, det är fighter, det är zombies, det är upplopp, det är explosioner, det är tågrån och fan och hans moster, det är non stop full patte maxat to the max. Och det är så jävla snyggt, omsorgen som lagts ner i detaljer och effekter är helt makalös. Och för den som följt serien finns det en efterlängtad återkomst och en och annan riktig snyft att hämta. Jag är svag för snyft. Jag är övertygad om att jag har sett den bästa filmen jag kommer att se i år. En FET 5/5.
John Connor är vuxen, han lever ett liv utanför systemet och tror att Domedagen är stoppad. Men likväl kommer det en ny Terminator som försöker mörda honom (och flera andra). Connor träffar en barndomsvän och tillsammans ska dom stoppa Domedagen (igen). Arnold spelar den gode Terminatorn (igen) men givetvis har han inget minne av vad Connor lärde honom i T2.
Gammal skräck av Carpenter med bla Kurt Russell, fungerade helt klart, speciellt en vinterkväll som denna då den utspelar sig i minst sagt vintermiljö. Skön gammal skräckfilm!
Jag hoppades att The Death Cure skulle vara lika bra som ettan och tvåan. Snacka om det. The Death Cure är en av dom fetaste actionfilmerna jag någonsin sett, och definitivt den fetaste postapokalypsen sen The Road Warrior. Det är pang pang, det är fighter, det är zombies, det är upplopp, det är explosioner, det är tågrån och fan och hans moster, det är non stop full patte maxat to the max. Och det är så jävla snyggt, omsorgen som lagts ner i detaljer och effekter är helt makalös. Och för den som följt serien finns det en efterlängtad återkomst och en och annan riktig snyft att hämta. Jag är svag för snyft. Jag är övertygad om att jag har sett den bästa filmen jag kommer att se i år. En FET 5/5.
Hmm, du ska inte sova på saken?
Men jag tar dig på orden, så jag får väl se om jag kan uppleva samma feta känsla.
Vice!! Otroligt underhållande film där Christian Bale gör en lysande tolkning av Dick Cheney som bl.a varit vice President till George W. Mycket sevärd med mycket humor och bit eftertänksam allvar.
Ett tvättbud skjuter mörkhåriga kvinnor i San Francisco
Det visar sig snart att mannen är ett psykfall.
Han försöker på ett tafatt sätt få hjälp genom att bränna ena handen på en kokplatta.
(Läkarens råd är riktigt roligt, han föreslår att mannen ska gifta sig, ty kvinnan lagar maten, och om hon bränner sig så erbjuder du din axel så hon får gråta ut.
Det var andra tider 1952)
Han ger polisen alltfler ledtrådar, ända tills han åker fast.
Bandaget blir hans slutliga fall.
Kommisarie Kafka (jo, faktiskt) omringar hans bostad, och tar sig in i hans hyresrum där han, gråtande, håller om sitt gevär.
Filmen börjar bra, men tappar ju mer polisens psykologer får raljera.
The Petrified Forest En ung läkare träffar en gammal skolkamrat som brukade vara hans runkobjekt. Efter att ha haft lite trevligt med henne börjar de tillsammans att planera ett mord. Det visar sig dock att det var ett beslut med oanade följder och det blir fler som dör.
Filmen var så bra att jag slumrade till några gånger.
3/10
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Jag har läst att Ricky Schroder ska vara väldigt bra i filmen. Stämmer det?
Du menar lillgrabben? Han var väl ok och mer naturlig som barn oftast är.
Halloween (2018)
Michael rymmer från en buss under en transport mellan två dårhus och letar upp sin syster.
Tyckte filmen var bra. snyggt filmad, bra tempo hela vägen.
Ganska brutal stundtals, hög bodycount.
Endast sett Rob Zombies filmer tidigare och Halloween 5.
Ger filmen 4/5
Blir nog att se Halloween (1978) nu direkt efter. ägt filmen några år men aldrig sett den.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!